Ronde 8 :-( kan beginnen... wie kletst/klust er met me mee?

Heej ciz.. je leest het wel niet meer voor je lekker gaat wintersporten, maar toch heel veel plezier toegewenst!! En bedankt voor het duimen.
Nou de eerste stap is gezet.. wel fijn toch denk ik.. aan de ene kant wil je het niet, maar nu komt er wel een einde aan de onzekerheid of alles nu goed is of niet..
Spannend een inwendig onderzoek.. ik kan je niet vertellen hoe het is... je moet maar proberen te denken dat het voor zo'n arts heel gewoon is.. Ik was honderden mannen en vrouwen per jaar en kijk echt niet meer op van een piemel meer of minder haha
blijft natuurlijk wel dat het voor jou vervelend blijft...
Nou Ciz: echt spannend allemaal!!!

HIer nog geen bloed. We houden vol
Vanmorgen moest ik op kraamvisite bij een collega.... zon schattig iniminimeisje met een knalroze shirtje.... IK WIL OOOOOOOK!!!!!

hoest met de andere dames???

laat je vooral niet te gek maken door dat gezenuwpees van mij hahahah

lieve groetjes van mij.

Ciz, HOE het is zo'n inwendig onderzoek weet ik niet precies.over het algemeen hoor ik dat het reuze meevalt.
 WAT ze doen wel. ik werk zelf als arts (in een verpleeghuis welliswaar), maar doe dus ook af en toe een inwendig onderzoek.
dus als je de details wilt weten:(anders gewoon niet lezen als je het daardoor alleen maar enger vindt)
 meestal kijken ze zowel met een eendebek en voelen ze.
 De eendebek wordt over het algemeen eerst onder warm water gehouden waardoor hij niet zo koud is en wat makkelijker glijdt. deze wordt iets schuin ingebracht en daarna recht gedraaid. Vervolgens worden de 2 bladen iets gespreid zodat de baarmoedermond en het slijm bekeken kan worden.Naast natuurlijk de vaginawand.
Tijdens het voelen (vaginaal toucher) voelt de arts over het algemeen met 1 of 2 vingers inwendig, terwijl hij/zij met z'n andere hand op je buik duwt. Daardoor kan hij de grote van de baarmoeder bepalen en soms de eierstokken voelen. grote cysten kunnen dan ook gevoeld worden. het aanraken van de eierstokken kan iets gevoelig zijn en je kunt ze ook langs voelen glijden.
indien hij o.a. afwijkingen aan de vagina-achterwand verwacht, volgt soms een rectaal toucher, maar meestal niet hoor!
dit was het in grote lijnen.
 succes he! en geniet van de vakantie!

liefs Haily

Pfff....ik ben helemaal zenuwachtig. Maandagavond merkte ik een beetje bloed bij de toiletgang, ik boos het bed ingestapt met een inlegkruisje in. Maar de volgende dag maar een heel klein beetje bruin spul. Rest van de dag kwam er nog een beetje bij, maar niet veel. Vandaag nog een beetje, en dat lijkt nu gestopt te zijn....

Bij de vorige paar keer dat ik ongesteld werd had ik ook van die bruine afscheiding van tevoren, maar dan werd ik binnen een dag ongesteld. Vandaag is het elf dagen na mijn eisprong, en vorige cyclus werd ik toen ongesteld... Wat niet is kan nog komen natuurlijk, vanavond of morgen. En m ´n cyclus is behoorlijk onvoorspelbaar, maar ja...in alle informatie die ik gelezen heb verschilt bij een onregelmatige cylus de tijd voor de eisprong, en is de tijdtussen de eisprong en de menstruatie stabiel.

Tot nu toe bleef ik nuchter, met het idee, het zal wel niet. Zelf maandagavond een glaasje gluhwein op, weliswaar goed doorgewarmd, maar toch. Geen echte zwnagerschapsverschijnselen, af en toe een krampje of een steekje, en wat tintelingen in m ´n borsten. Maar nu denk ik toch telkens: wat nou als het helemaal niet doorzet?

Sas, wanneer durf jij te testen?

Hallo Dames!
Ik ben hier idd een poos niet geweest, heb even bijgelezen. Het is hier redelijk rustig geweest, maar nu er weer een paar NOD's aan zitten te komen is er weer veel spanning te lezen!!! Komende week weer 5 NOD's morgen al 2... Spannend!!! Ben erg benieuwd.
Allemaal in de zorg, je zou bijna denken dat het daar aan ligt dat we niet zwanger worden! Maar ja gezien onze zwangere collega's zal dat vast niet het geval zijn...
Haily bij jou klinkt het wel heel positief! Ik zal de komende dagen kaarsjes voor iedereen branden!!! Ik heb over een week mijn NOD, maar alles is nog rustig.
Staartjager, oh zo spannend!!! Hopelijk zet het niet door en heb je binnenkort goed nieuws!!! Stom he hoe ons lichaam ons iedere keer weer verrast met 'nieuwe' dingen. Wat goed dat je die ovu-testen gedaan hebt, nou weet je tenminste dat je eisprong later is dan verwacht, misschien was het idd de vorige maanden een kwestie van bad timing. Hoopvol!!!
Sas en Natalie, morgen NOD. Ik hoop op goed nieuws.
Bo, goed dat je naar de gyn gaat, fijn dat je al zo snel terecht kan!!! Ben erg benieuwd naar wat hij te vertellen heeft.
Cis, Fijn dat je uit de dip bent. En wat goed dat je tijdens die dip gebeld hebt met de HA, anders had je het vast nog niet gedaan en nu heb je tenminste volgende mnd een afspraak voor verdere controle. Inwendig onderzoek, de technische uitleg heb je al gehad, en ook ik heb het zo ervaren. De eerste keer dat ik het had ruim 2jr geleden vond ik het ook dood-eng! Ook door een man, dat maakte het extra spannend. Ben niet echt preuts maar toch vond ik het geen leuk idee. Achteraf vond ik het eigenlijk niet veel voorstellen, viel echt reuze mee. Deed geen pijn, was niet naar. En na die ene keer zijn er meerdere gevolgd tijdens de zwangerschap en bij de twee gewone gyn bezoekjes. Niet teveel bij nadenken. Nu maar hopen dat die arts van jou er een beetje aantrekkelijk uit ziet want een lelijke vent die inwendig onderzoek doet dat vind ik toch weer iets anders.... Hehe sorry...
Zelf gaat het hier zijn gangetje. Het is moeilijk om er niet teveel aan te denken deze mnd; een collega is zwanger ("Iets vroeger dan gepland" Potdorie...), ik heb soms wat last van mijn spataderen (waar ik na mijn 2de zwsch iets aan zou willen laten doen), etc. Ik heb laatst in de Prenatal-gids gezien dat het volgens de chinese conceptie-calender voor 30-jarigen volgd. mnd weer tijd is voor meisjes zwangerschappen. De afgelopen tijd is het steeds jongens geweest en aangezien ik (als ik zou mogen kiezen) nog een meisje zou willen, wie weet heeft mijn lichaam de jongens geweerd. Hahaha ach ja zokan je er altijd een draai aan geven. Niet dat ik er echt in geloof, al heb ik wel een paar keer een positief resultaat gezien.
Wat betrefd de balen van mijn werk: De afgelopen week zijn er nog nooit zoveel zieken geweest als nu; het zal nog niet beteren. Wel hebben we vervanging voor een langdurig (2mnd) zieke. Ik heb ondertussen een sollicitatie gestuurd naar het consultatie-bureau, maar daar vragen ze een specifieke studie sociale vpk, vroedkunde of pediatrisch vpk. Ik ben maar gewoon hbo-v dus kom niet in aamnerking, jammer!!! Ook heb ik ter info een mailtje gestuurd naar een vphuis dicht in de buurt. Nog geen antwoord. Hopelijk word het weer binnenkort eens wat beter, daar zou ik al vrolijker van worden!!!
Heel veel groetjes en veel geluk, ik denk aan jullie de komende dagen!!! Ik hoop op eindelijk eens positief nieuws wbt zwangerschappen!!!!
Esther.

Heeej halloooo

ik verwachtte dat ik vannacht ongi zou gaan worden maar noog geen bloed te bekennen hier... die cyclussen van mij worden met de   maand raarder... Eerst altijd stipt 28 dagen, toen opeens twee keer te vroeg met spotting.. zit nu al dagenlang te wachten op spotting en nu zelfs op mn noddag zelf niets.... hmmmm. spanning stijgt maar de overduidelijke ongibuikpijn blijft aanwezig dus ach.. het zou wel heeel vreemd zijn als dat veroorzaakt werd door een zwangerschap. Jullie horen nog!

Staartjager... ik heb dat ook wel eens gehad, met dat bruine bloedverlies een paar dagen voor nod .. ik helemaal blij, voor mij was het helaas vals alarm maar wie weet, je hoort het echt vaker!!! Het zou zomaar kunnen! afwachten maar weer..... pffffffffffffffffff
ga jij al snel testen dan?? ik denk ik niet voor het weekend in ieder geval. Moet echt een paar dagen over tijd lopen anders denk ik toch weer al ie negatief is dat ik te vroeg getest heb en dan blijf ik zenuwachtig.....   hoe is het vandaag bij je??? niet overvallen door de rd 's vannacht?

Eshter.. Fijn weer wat van je te horen. Raar dat je niet voor het cb in aanmerking komt! ik heb ook   (wel afgestudeerd in kind en jeugdige misschien dat dat scheelt)
jammer hoor!! had heelrijk geweest voor je.. Goed dat je stappen gaat ondernemen wb je baan!! soms kan het je zo erg tegen gaan staan!

nou wordt vervolgd maar weer he meiden....

iedereen succes met de spanningen enzo..

natalie hoe is het met jou???

Nou, mijn hoop is weer de grond in geslagen.. toch ongesteld

Als ik dat stomme spotting niet had gehad had ik ook niet zo gehoopt, nu komt het toch harder aan.

Mijn man en ik hebben vanochtend afgesproken dat we nog 2 cyclussen afwachten, maar dat als er na ronde 10 nog geen goed nieuws is dat we dat maar eens naar een HA gaan.

Sas, ik hoop dat het bij jou nu wel een keer raak is.. ik durf ook nooit vroeg te testen hoor, je wordt zo depri van een negatieve test. Maar ja, gisteravond had ik nog goede hoop en begon toch te denken aan testen.

Esther, goed dat jeop zoek gaat naar ander werk. Het leven gaat gewoon door, en boevendien heb je dan ook wat anders om over na te denken.

EstherB:'Maar een HBO-v' zeg je. is toch heel wat! Bij ons zijn er heel wat lager gediplomeerde aan het werk en staan ze te springen om nieuw personeel, zoals overal ben ik bang. Veel succes met je sollicitatie en knap dat je het aandurft hoor!!

Staartjager:spotting voor de daadwerkelijke ongi heb ik helaas ook wel eens eerder dan verwacht gekregen. Bij mij was het toen ook helaas niks bijzonders. Nu is het wel zo dat je je eigen lichaam het beste kent! en het dus altijd een teken kan zijn van toch een innesteling wanneer de spotting niet doorzet.

Sassie: spannend dat het bij jou niet doorzet! ik duim met je mee!!!! zaterdag ging je eventueel testen? Ben heel benieuwd!

Bij mij is de NOD zaterdag, zondag of maandag. Nog altijd dezlfde 'klachtjes', maar ben ook gisteravond echt verschrikkelijk misselijk geweest. In die mate dat ik wilde dat ik alles eruit kon spugen! Is nu dus weer over. Wel elke ochtend als ik nog in bed lig (en te vroeg wakker wordt de laatste dagen) duizelig en een wat draaiend misselijkmakend gevoel. T is trouwens stabiel gebleven.

Spannend allemaal he!! Natalie hoest bij jou?

Liefs Haily

Terug
Bovenaan