Rustig op dit forum

Hey sparkle,

Sterkte met je herfstdippie. Ik snap het wel hoor dat je van slag bent. Je hebt 5 maanden moeten wachten op deze uitslag. Ik duim, duim, duim dat de kwaliteit iets beter is én dat je snel terecht kunt.

Als je het over kindertjes hebt, overweeg je dan ook andere opties? Adoptie, donorschap, pleegkinderen?

Wij zijn daar nog niet uit. Adoptie had voor mij wel een optie geweest, maar ik zie aan mijn zus, die al jaren in de procedure zit, dat dat steeds lastiger wordt. Zij is ook ziek geweest wat nog een grotere belemmering is, zij hebben daarom te horen gekregen dat zij niet in aanmerking zullen komen voor adoptie. Erg he? Ik vraag mij af of ik dat aan zou kunnen.

Donorschap is nog een vraag, mijn man wil zeker geen mannelijke donor evt. wel een vrouwelijke. Ik denk dat ik er minder bezwaar tegen heb, maar dat is lastig te zeggen. Er is verder geen indicatie voor dat dat nodig zou zijn hoor (maar je denkt nog wel eens verder). Pleegkinderen is ook heel heftig, maar volgens mij ook wel dankbaar. Maar je moet wel vaak afscheid nemen dan, na enige tijd.

Kortom, we weten het allemaal niet.

Eerst gaan we vol goede moed verder met de opties die de medische wetenschap ons bieden.

En ik zit op dag 26 dus eerst deze wachttijd nog maar eens doorkomen. Normaliter zou ik vandaag ongesteld worden. Dus duim, duim.

groetjes en sterkte.
Wenser

@sparkle, spannende tijd weer voor je, snap het best dat je dan een dipje hebt zij het een herfstdipje of een ander dipje.
Sterkte meid, we denken aan je.

@wenser, spannend spannend, wat dnek je zelf?? Voel je je anders???

We duimen voor je en ook voor de rest zekers te weten.

Gr WEndy

he meiden

het is allemaal zo oneerlijk. het moet toch gewoon normaal zijn om een kindje te krijgen.
voor diegene waarbij iets gevonden is is het echt hard om te horen dat het moeilijk word maar bij ons is alles goed en waarom lukt het dan niet. het lijkt wel of het je gegund moet zijn. ik weet dat dat niet zo werkt maar soms voelt het wel zo.

ik vind die mm een beetje dubbel. ik zit nu bij iui 2 en hoop dat dit werkt. als ik denk aan ivf dan weet ik niet of ik dat al wil. misschien door het feit dat ik die maar 3 krijg en wat als dat niet lukt dan is het over. dan kunnen we er niks meer aan doen en ik ben soms zo bang dat ik dat niet trek.

ik hoop echt dat wij allemaal ooit een kindje mogen krijgen want ik voel met jullie mee.

x kim

Meiden,
@Hummer: ik snap het wat je beschrijft. Ik zie dat ook wel als een belemmering om aan IVF te beginnen. Ik probeer mij zelf ook in mijn hoofd te houden dat er ook mensen zijn waarbij het na de IVF (zelfs een aantal jaar later) spontaan toch nog lukt.

Daarnaast hebben wij inmiddels wel een klein beetje spaargeld en als het nodig is wil ik nog wel een extra keer IVF. Maar volgens mij is dat wel 5000 euro per keer, en dat hebben we voorlopig nog niet. Ik ben wel al wat zuiniger aan aan het doen om kleine beetjes apart te houden. Voor noodgevallen, je weet het niet. Daarnaast kunnen er ook nog cellen ingevroren worden en dan heb je evt. extra kansen binnen die drie keer. Dus houdt moed.

Wendy, je vroeg of ik me anders voelde. Een beetje wel, maar ik weet ook dat ik mijzelf daarmee fop. Ik heb een paar keer hele pijnlijke tepels gehad en was de afgelopen weken bijzonder vrolijk. Maar dat zijn niet typische zwangerschapskwaaltjes. Verder had ik van de week met fietsen dat ik ineens zo doodmoe was dat ik haast niet vooruit kwam. Ook niet typisch, maar wie weet.

Nog tot vrijdag wachten voor testen sowiezo. Dat zou pas de derde keer zijn in anderhalf jaar dat ik ga testen. Ik hoop het zo, dit is killing hoor. Wendy, hebt toch onlangs ook 4 dagen overtijd gehad? Heftig hoor, ik zou gek worden. Fijn dat jullie meeduimen!
x
Wenser

Hoi wenser,

Spannend hoor voor jou.
Ik zal voor je duimen.
Ik heb net weer 2de iui achter de rug dus ga nu ook weer 2wachtweken in.

gr suusje

@wenser, ik was ind 4 dgn overtijd, maar heb vorig jaar cyclussen gehad van 24 tot 32 dgn dus ik wacht echt tot die 32 dgn voorbij zijn en toen kwam het de 32e dag. Misschien zelfbescherming.
Succes he, ik hoop het zo voor je, welke dag zit je nu?

@suus, ook voor jou weer spannend, succes meid.

Gr Wendy

Op dag 26 pas ;-(
Maar ik heb zelden langere cyclussen. Behalve tijdens het ontpillen, het eerste half jaar. Dus dat geeft wel moed, maar ergens twijfel ik ook wel. ik ben ook nog nooit zwanger geweest dus weet niet wat ik moet voelen.

Nou ja, nog tot vrijdag wachten met testen denk ik. Zou de derde keer zijn sinds we begonnen dat ik echt test.

Ik ben wel bang voor de teleurstelling van een negatieve test, ik wacht liever nog even af.
Nu lekker naar mijn zus voor een beetje afleiding. Ik hou jullie op de hoogte.
gr
Wenser

Dankjewel wendy we gaan er weer voor.

Wenser@Ik duim voor je de komende dagen hopelijk heb je vrijdag een pos. test in handen.

Gr suusje

Terug
Bovenaan