Rustig op dit forum

hey meiden,

voel me nu weer iets positiever...! lekekr zin om te sporten enz, ga ik dan zometeen ook lekker doen. :)

Morgen sperma testen!! spannund! maar moet nog n aantal weken wachten voor de uitslag...
Nu moet ik het wegbrengen, mn man had t vorige keer gedaan, dus nu is t mijn beurt...;-)

@ wenser: hoe staat het ermee? nog steeds in spanning? ik weet wat je voelt...t langste wat ik gehad heb is 9 dagen!!! was echt niet leuk meer!
En ja, wij kijken wel positief tegen adoptie en pleegouderschap aan.
Wij zouden niet voor donor gaan, willen wel echt n kind van ons beiden.

@ hummer; ja idd moeilijk die stap naar IVF..ik hoop dat wij nog steeds kans hebben op IUI ook...
vind IVF toch wel n grote stap verder en ook veel intensiever.

sterkte!
groetjes sparkle

Oh ja, en ik ben vandaag nog niet ongi. Vandaag is het dag 28. Zegt dus nog niet alles, maar voor mij de 3e dag 'overtijd'. Negen dagen in deze spanning? Ik vind drie dagen al vreselijk. Ik hoop dat het dit keer wl raak is. Ik hou jullie op de hoogte.

x
Wenser

Hallo meiden,

Sparkle,

Fijn dat je al weer wat positiever staat tegen het leven,maar wat moet je ook anders he. Je moet verder.
Goed dat je afleiding vind met sporten ed.
Ik lees dat je pos. staat tegen adoptie en pleegouderschap,maar snap niet de overweging van geen donor,want je schrijft dat je wel echt een kind van jullie samen wilt,maar dat is het dan bij adoptie en pleegouderschap toch ook niet (officieel op papier dan)

Hoe komt het zo dat je lang moet wachten op uitslag Sperma?
Mijn vriend heeft in totaal 2x sperma in moeten leveren en beide keren wisten we na 3dg de uitslag.

Veel sterkte ieg.

Wenser@Spannend hoor.Moeilijk is het nu om niet de testen he?
Aan ene kant wil je het graag weten,maar je bent bang voor de teleurstelling.Dat heb dan.
Ben 1 keer 10dg overtijd geweest durfde echt niet te testen wat zo bang voor de teleurstelling.En die teleurstelling kwam dan ook heel hard aan.
Ik hoop voor jullie dat het wel raak is.Ik ga voor je duimen.
Heb je wel al NOD klachten?Heb je ook een limiet gesteld voor wanneer je wel gaat testen?

gr suusje

Ja ik vind het moeilijk.
Ik wilde in ieder geval de 29 dagen aanhouden (dus 1 dag na een gemiddelde cyclus) hoewel bij mij dus eigenlijk dag 26 al de eerste dag over tijd was. Nu ben ik steeds banger om te testen: ik voel me nu blij, maar als ik nu negatief test stort mijn wereld toch wel weer een beetje in. Ook als ik ongi wordt natuurlijk.

Hadden jullie wel eens vaker dat je overtijd was? Ik ben nog nooit later ongi geworden dan dag 28 (op allereerste cyclus na, dat was dag 29).

Verder gaat komend weekend mijn bijrijdpaardje weg, daar heb ik dus al veel verdriet van. Dus ook daarom bang voor extra teleurstelling. Misschien dat ik zaterdag test, dan is mijn man er om me te helpen. Bedankt voor jullie medeleven.

Voor wat betreft eiceldonatie, ik moet zeggen dat mijn beeld daar ook over veranderd is sinds mijn zusje te horen heeft gekregen dat eiceldonatie haar enige optie is. Ik denk dat ik uiteindelijk haar wel wil helpen. Als het ons gegund is tenminste, je moet eerst je eigen kinderwens vervuld hebben ivm de risico's. Nu ik zo veel verdriet heb gehad over onze uitblijvende zwangerschap ben ik des te meer gemotiveerd. En ik denk dat als er voor ons niks anders op zit, dat ik ook ervoor zou kiezen.

Adoptie is lastig tegenwoordig. Dat wist ik ook niet. De wachtlijsten zijn enorm lang, er komen bijna alleen maar oudere kindjes met veelal lichte handicaps naar Nederland (wat op zich geen belemmering hoeft te zijn natuurlijk) en het is mogelijk dat binnen enkele jaren adoptie uit het buitenland helemaal niet meer gebeurt. Dat is wat ik er nu van begrepen heb. Verder moet je voor sommige landen heel actief gelovig zijn, aan hoge (welvaarts)eisen voldoen en soms al lang getrouwd zijn. Ik wist echt niet dat er zo een wereld achter zat, jullie?

xxx
Wenser

ff snel jeetje wenser wat spannend, ik hoop het zo voor je, kijk elke dag effe snel een paar keer of je iets geschreven hebt over wel of neit. ik duim echt hard voor je.
En knap hoor niet testen, het geeft wel een stress met zich mee, tenminste da thad ik toen ik 4dgn overtijd was. Spannend hoor.
We gunnen he tje van harte.

Gr Wendy

Hoi wenser,

Spannend hoor.
Ik zelf ben wel vaker overtijd geweest.
Zoals ik al zei 1x 10 dg dacht doen echt dat het raak was.
Ik hoop voor jou dat het echt raak is meid.
Maar voel je je al anders??

Ik wist ook dat de adoptieregels zijn aangepast,omdat een collega van mij al een jaar bezig is met het krijgen van adoptiekindje.Zijn allemaal hele strenge regels.Je moet ook een bepaald inkomen hebben en je moet bepaalde leeftijd hebben.Al je vaak al over de 30 bent dan wordt je kindje die je kan krijgen ook al ouder.
En wat je ook al zei je moet getrouwd zijn en vaak al een aantal jaar samenleven.
Het kost ook enorm veel geld.Die collega van mij is nu al aan alle onderzoeken,adoptiecursus enz duizende euro's kwijt.
Het gaat dus niet zo één twee drie,maar aan andere kant is het ook wel goed dat het niet te gemakkelijk gaat.Kindjes worden wel vanuit vertrouwde omgeving weggehaald en missen 1ste hechting,waardoor het belangrijk is dat ze wel goed terechtkomen.

Nou meid succes met komende dagen.Ik ga heel hard voor je duimen
toy toy toy

gr suusje

Terug
Bovenaan