@ schippersvrouwtje

Ben er ff vantussen, bakkie doen in de stuurhut, al die mannen mogen niet meekijken op mijn laptop dus die laat ik ff beneden.

Tot straks!

Knuffel

is goed meid geniet van je bakkie haha

wij gaan ff boodschappen doe nwant krijg visite en hier is alles sonja proef dus niets in huis is ook zo lullig haha dus maar wat limonade en iets lekker voor ze halen haha

ga nu ff me appeltje eten heel gek maar heb er geen trek in zit nog vol van me brood haha ga er nu echt aan wennen ddenk ik

x

Hey meid,

Ja voor je visite moet je inderdaad wel goed zorgen, anders komen ze straks om van de honger Wat ik zelf meestal doe is dan dingetjes kopen die niet teveel vet bevatten of minder. Zo ben ik erg fan van de lays baked chippies, die zijn in de oven gebakken en daardoor veel minder vet. Dat is meestal mijn beloning in het weekend, als ik de hele week niks gesnoept heb  Komkommer en cherrytomaatjes zijn ook lekker en gezond als avond snackje en zoiets kun je je visite nog wel voorzetten. Qua iets lekkers bij de koffie vind ik het altijd moeilijker om dat een beetje light te houden. Je hebt vast alle verleidingen in de winkel inmiddels al doorstaan!

Fijne avond geniet van de gezelligheid van je visite!

Liefs Svtje

hoi meis haha

ja het winkelen is goed gekomen en mijn mop zei hah geef ze maar speculaas ofzo want ik ga niet kijken als ze chips eten maar uiteindelijk wat chippies gekocht voor ze haha wij mogen een toastje dus dan is het minder erg haha straks lekker een pistoletje met ham en kaas en cup a soup kip dus das ook wel lekker we hebben een goede dag vandaag  

wat ga jij de mannen voor schotelen en wie kookt er als jij thuis ben dan?

xx

Hey meid,

Je menu valt inderdaad wel mee, is goed te doen, de producten die ik tot nu toe voorbij heb zien komen.

Ik heb de mannen spitskool gewokt in ketjap, gekookte aardappels en een speklapje uit de oven voorgezet vandaag. Probeer zo gevarieerd mogelijk te koken en zoveel mogelijk groenten in te vriezen als we boodschappen gedaan hebben omdat het toch meestal voor 2 weken is. Morgen hebben we shoarma, probeer altijd 1 weekend dag iets lekkers te maken, op zondag eten we ook altijd met de hele bemanning incl. matrozen dus das wel gezellig!

Als we thuis zijn, dan hoef ik ineens maar voor 2 personen te koken,lijkt dan zo weinig. Meestal koken we samen of mijn mannetje neemt het een keer over. Is ook wel eens lekker om gewoon aan te schuiven.

We hebben op het andere topic wel heel veel berichten gescoord he, in die paar dagen dat het gestart is. Echt gezellig zo! Geloof dat ik morgen nog iets langer kan genieten van het internet, had het fout berekend, zal ergens morgenmiddag zijn dat La France in zicht komt. Dus das wel fijn.

Veel succes met je toastjes vanavond! Die zijn ook lekker, dus komt vast goed.

X Schippersvrouwtje

Lees net dat je nog maar net een nieuw huisje hebt. Leuk hoor, je lekker uit kunnen leven met de inrichting? Zijn jullie al helemaal klaar of wachten er nog wat kleine klusjes?

Altijd heerlijk slapen vind ik in een net opgemaakt naar wasverzachter ruikend bed! Zou ik het liefst elke dag doen, maar ja is ook weer zo overdreven.

x

hey

jaja heerlijk een schoon bedje lekker elke week in de was mmm en ja 1 dag iets lekkers moet kunnen en kook je normaal de andere 6 dagen neit voor iedereen? word er onderscheid gemaakt op dat schip van je hihi snap er namelijk niets van haha

typ zo verder moet ff de was uitspoelen hoor ik net

Hihi, je huishouden zou nog bijna ten onder gaan door dit forum. Ik heb bedacht dat ik er maandag weer tegenaan ga qua schoonmaken,wassen en strijken.

We zitten hier aan boord in totaal met 4 kapiteins, 1 schipper, 3 matrozen en 1 deksman (ben ik zelf) De kapiteins hebben bevoegdheid om in Nederland en Duitsland te varen, de schipper heeft in Nederland bevoegdheid, de matrozen doen vooral het schuur en verfwerk, schoonmaken en onderhoud. De matrozen leren na verloop van tijd ook theorie en praktijk zodat ze op den duur ook schipper zijn en tenslotte kapitein. Ikzelf ben deksman, maar met 4 jaar vaartijd (dienstboekje) ben ik automatisch matroos zonde r te leren en dan tel ik mee op de bemanningslijst. Krijgen regelmatig politie controle om te kijken of we genoeg bemanning hebben voor continu vaart. Dus ja er is verschil in bemanning. We zitten ook niet allemaal in 1 woning. Heb echt voor mijn mannetje en mij ons eigen plekje.

Liefs Schippersvrouwtje

Terug
Bovenaan