September 2019 Peuters

Spannend Juffielies, ik ben benieuwd wanneer jullie kleintje zich aandient.

Ik zal mij voor ons lichte slaper ook eens verdiepen in het homeopatisch geneesmiddel. Ik heb eerder met het merk zelf wel goede ervaringen gehoord.

Gelukkig gaat alles hier tot dusver nog goed. Naast de 2 bloedingen alleen een paar dagen oud bloed verloren. Volgende week moet ik weer naar de gynaecoloog om alles te checken. Voor nu wel aanpassen, nogal wat restricties mee gekregen, niet tillen, te veel bukken, sporten, zwemmen, alles wat kramp in buik of bloedverlies kan opwekken. Verveel mij nu al na een paar dagen haha. Hopelijk mogen er als het een tijd goed gaat wat restricties af..

Alvast allemaal een goed oud en nieuw gewenst en dat 2022 voor iedereen een mooi jaar mag worden!
 
@liesforum wat vervelend dat je tweede niet in de draagzak slaapt!! Dat was bij ons juist een uitkomst. De eerste 3 maanden heb ik hem zo overal mee naartoe gesleept en dan de eerste in de wagen (zij was 20 maanden toen de tweede geboren is). Ondertussen is de jongste 7 maanden en loopt onze peuter overal mee naartoe. Ik heb verder dus geen plankje ofzo, ze gaat meestal lopen en af en toe op de loopfiets (ik woon in de stad).
Ik vond het dus eigenlijk (tot op zekere hoogte) juist wel makkelijker met twee. Het was af en toe wel veel ballen hoog houden en zoeken naar nieuw ritme, maar ik vond het denk ik na 5 maanden al heel goed te doen!! Als het kleine eraf is, het ergste gezeur met flesjes/slecht drinken waar hij last van had was voorbij. Maar onze dochter is dan ook een vaste slaper dus die werd niet wakker van de baby, dat scheelt natuurlijk enorm.
@Uitje, ik blijf respect houden voor jou hoor, ik doe het je niet na. Ik hoop voor jou ook heel erg dat je nog wat meer kunt slapen voor de baby er is, maar ja heel veel erger kan het niet worden, dus dan doe je die baby er gewoon bij ☺️ misschien werkt het voor jullie ook wel zo dat het voor een nieuwe balans zorgt oid. 
@Anemoontje gefeliciteerd!!! Geweldig hè, zo'n mini ? echt het gaat zo snel.. voor je het weet tijgert het rond ?
@Majom, nou jeetje, dat is zeker schrikken. Dus dat wordt sowieso een keizersnede. Best nog een lange tijd te gaan dus ik hoop ook voor je daar er wat restricties af kunnen!
Hier nog steeds een middagdutje van 2,5 uur. Dat is wel heilig hier haha. Ze wordt wel altijd vroeg wakker (6uur) maar daar zijn we aan gewend en ze gaat zonder morren slapen 's avonds. De baby slaapt meestal op hetzelfde moment dus dat betekent 2uur rust in huis, daar gaan we niet aan sleutelen hahaha. Maar ik kijk wel uit naar de tijd dat ze tot 7u gaat slapen. De tweede is ook een vroege vogel dus voorlopig zit het er nog niet in.
De kerst was heel fijn. Hier hebben we het voorgerecht met de kids erbij gegeten, en wij zijn na bedtijd verder gaan eten ? was heel gezellig met ons complete gezinnetje. 
Onze peuter gaat volgens mij lekker gemiddeld met alles. Ze is best bijdehand en begint ook echt zinnen te spreken. Ze is nu ook begonnen met naar zichzelf als Ik te refereren, ik ben zo trots!! ? Ze is ook lekker klef met haar broertje en samen hebben ze de grootste lol haha. Had ik echt niet zo snel verwacht maar ze vermaken elkaar eigenlijk van begin af aan. Nu is er nog niet zoveel strijd natuurlijk. 
Wel zit ze dik in de peuterpubertijd man wat kan dat heftig zijn zeg. Ze stuurt je gewoon weg ??
Leuk om van jullie allemaal te lezen!
 
@Anemoontje ik heb, na nóg een week aanklooien, toch maar de Bach Bloesem besteld. Het is nu een maand dat hij om 05.00u wakker wordt en niet meer wacht op z'n slaapwekker. Zn humeur wordt met de dag slechter en driftbuien alleen maar erger. Snap het wel, ik word ook chagrijnig van het slechte slapen.

Hoe geef jij de druppels? Ik zie 4 x onverdund geven. Oscar neemt nooit lepeltjes met druppeltjes aan want hij wordt woest dan. Ben net blij dat vitamine D enzo inmiddels in kauwtabletvorm kan.

Dus, tips?
 
Uitje; wij geven het 2 x per dag 4 druppels bij ons werkt dat al voldoende ipv 4x. Het smaakt niet heel lekker wij doen het wel op een lepel en een drup limonade erbij dan trapt ze er wel in. Is hij niet te strikken voor een lepeltje limonade soms? Ik heb er niet echt verstand van, maar wellicht als je het op een stukje brood spuit? Geen idee of de werking dan hetzelfde is hoor!
 
@ Uitje, wij hebben onze jongste een tijd Bach druppels gegeven (die sliep van 5-9 maanden vreselijk beroerd). Wij gaven het eerst onverdund maar ook vaak genoeg door iets heen. Als het goed is werkt het even goed. Een vriendin van mij gebruikt het ook bij haar zoontje (bijna 3) en zij zegt dat het druppels zijn van een bloem en dat vindt hij reuze interessant en neemt het dan wel. Ook altijd moeite gehad met VitD druppels. Wie weet werkt dat voor Oscar?
 
Ben benieuwd naar die bach bloesem resultaten. Sinds een paar maanden spookt de oudste ook vaak van 3-5 uur. Soms nog langer zelfs. Vervolgens doet ze wel opeens middagdutten van minimaal 2 uur. @uitje hoor graag of het bij jullie ook werkt.
Ik ga volgende week maandag weer beginnen. Wat een ander verlof was dit. Ons zoontje is met 6 weken geopereerd aan een vernauwde maagspier waardoor hij soms hele flessen spuugde. Daarna was ik nog vaak panisch. Ik heb het gevoel dat we weinig genoten hebben samen, veel minder dan bij mijn eerste. Maar heb wel zin om weer te gaan werken. De kleine man doet inmiddels dutjes in de box jeej, wel met veel moeite echt 30 keer speen geven en half uur over doen minimaal om in slaap te komen voor een dutje van 35 minuten. Ik hoop dat hij het langzaam leert en de dutjes dan ook langer worden. 
 
Jeetje Liesforum wat heftig zeg! Zo’n klein ukkie al een operatie en dan ben je voor die zes weken al veel zorgen gehad waarschijnlijk. Langer verlof was geen optie? Of nu ook wel fijn straks wat meer balans
 
Uitje, wij deden de vit D ook vaak op een broodje of door zijn yoghurt in de periode dat hij geen lepeltjes met wat dan ook wou aannemen. Inmiddels werkt het bij ons om zijn drinkfles voor te houden en dan wil hij zijn lepeltje wel (heel gek, maar het werkt voor ons).

Wat heftig Liesforum. Dan sta je echt een tijd onder flinke spanning zeg!

Ik heb inmiddels nog weer een bloeding gehad. Nu ook proberen over te gaan naar een peuterbed. We gaan hem zaterdag in elkaar zetten.
Verder ben ik veel speelgoed van hem aan het verkopen en daar wil ik nieuw speelgoed voor terug kopen. Hopelijk kan hij dan zichzelf ook weer wat beter vermaken en kan ik wat rust pakken tussendoor. Iemand nog een tip voor leuk speelgoed? Waar spelen jullie kindjes veel mee?
 
Terug
Bovenaan