September 2019 Peuters

Gefeliciteerd Juffelies met de geboorte van jullie tweede zoon! Wat balen dat hij een sterrenkijker was. Laat je maar goed verwennen door de kraamzorg en doe rustig aan! 

@Liesforum we zijn nu 4 dagen bezig met de druppels en we slapen al 4 nachten door.

Kan natuurlijk toeval zijn, maar na 5 weken elke avond strijd, snachts er een paar keer uit en elke dag om 05.00u de dag beginnen, ben ik helemaal blij voor nu.

Hij gaat 's avonds nu rustig slapen, we horen hem snachts wel een keer of 2 a 3 even huilen of roepen maar dat duurt 10 seconde en dan is hij weer stil. Sochtends slaapt hij weer tot 06.00u en hij wacht op zijn schaapje.

Of het door de druppels komt dat weet ik niet, maar fijn is het wel. Even 4 nachten achter elkaar kunnen slapen is hemels. We hebben alle drie corona, en ben nu 34 weken zwanger, dus ik wil echt gewoon slapen snachts.

Gefeliciteerd Juffielies! En inderdaad maar rustig aan doen en je laten verwennen, zolang dat kan!

Wat fijn Uitje! Ik hoop dat het door blijft zetten met het doorslapen. Welke druppels zijn het precies? Slaap lekker kind? Ik ga het ook proberen. Hier ook nooit een doorslaper gehad maar momenteel helemaal drama. Meerdere keren eruit, heel vroeg wakker enz.

Wij hebben de 20 weken echo gehad en gelukkig is alles goed met de kleine daarbinnen.

Uitje: ik had nog niet gereageerd! Krijg je met newborn erbij druk leven haha. Bij ons werkte het ook direct ondanks dat er stond 10 dagen.. dus zeg het maar geen idee haha. Ons tweede meisje is tot nu toe heeeel relaxed. Bij de 1e een eerste jaarboek bijgehouden en daar stond bij week 2-3-4 al dat ze overmatig huilde en dokter en osteopaat bezocht. Deze kleine meid huilt alleen als ze honger heeft heerlijk! Die 4 weken kunnen we alweer in ons zak steken. Durf nog niet te vroeg te juichen, maar het lijkt geen huilbaby met reflux en ellende. Hoe voel je je ondanks Corona? Spannend zeg met 34 weken…

Majom: fijn een goede echo! Bachbloesem is het wat uitje bedoelt. Als je iets terug scrolt zie je mijn link.

Bedankt Anemoontje. Ik heb net van die site de variant Slaap lekker kind besteld en de vragenlijst die ik kreeg ingevuld. Ik ben heel benieuwd. Ik laat jullie onze ervaring weten. Bedankt voor de tip alvast in ieder geval!

Hoe is het met de andere ervaringen met de Bachbloesem?
Vandaag voor het eerst een volle dag gebruikt. En ik kan wel wat slaap gebruiken ;)
Mijn man heeft corona en leeft nu in isolatie. Gelukkig hebben onze zoon en ik het niet. Maar waar ik juist rustig aan moest doen zit ik nu in quarantaine met zoonlief en komt alles op mij neer en moet ik ook nog voor mijn man zorgen door alles voor hem neer te zetten. Even druk en hectisch hier dus.

Hoe is het met de rest verder?

Ik heb zojuist ook de bachbloesem besteld. Toch maar eens kijken of het werkt bij ons meisje. Zou bijna willen dat ik het ook voor de baby kan gebruiken, man wat houdt die ons opeens wakker? Het is een fase blijft hier ons mantra? 

Ik ben ondertussen weer begonnen met werken na mijn verlof. Heerlijk om weer even het huis uit te kunnen zeg. Even afstand van je baby en de zorg aan iemand anders overlaten (al is dat ook weer moeilijk, lekker dubbel). 

Onze peuter mag vanaf deze week naar de volgende groep op kdv. Is normaal vanaf 2,5 maar ze is er zo klaar voor. Schijnbaar had ze ook last van de huilende baby's, zal ze thuis wel genoeg gehoord hebben??
@zazou vraagje voor jou als logepediste. Onze dochter lijkt minder goed te gaan articuleren. Ze kan eigenlijk goed praten, maar ik vind haar steeds minder verstaanbaar. Heeft 's nachts een speentje, kan dat daar door komen? En is het een reden om een logepedist in te schakelen? 

Terug
Bovenaan