September 2019 Peuters

Fijn Majom!
Hier gisteren helaas een positieve uitslag. Ik ben niet in isolatie gegaan. Dat vind ik zelf echt geen doen met zo'n klein ventje. We hebben eerder al een keer Corona gehad dus ik ga er maar vanuit dat het dit keer milder verloopt en duim dat mijn man en zoontje het niet krijgen dit keer. Het was met mijn werk en zoveel contacten te verwachten dat ik het nog eens zou krijgen maar ik baal er toch wel van nu het zover is. 
 
Hier zijn we prima door de corona heen gekomen. We hebben beide geen klachten gehad maar waren wel allebei positief. We hebben de peuter uiteraard niet laten testen en zijn 10 dagen binnen gebleven. Was even entertainment bureau in het kwadraat spelen, maar we voelden ons allemaal prima en de baby in mn buik heeft meteen antistoffen.
We kwamen al vrijwel nergens omdat we geen QR code hadden, nu wil ik deze principieel ook echt niet gaan gebruiken, maar het geeft me wel rust dat ik straks met de baby kan gaan babyzwemmen als ik dat zou willen.

Hier gaat het sinds de bach bloesem druppels goed qua slapen. Hij slaapt gemiddeld van 19.30u tot 06.30u en wacht weet keurig op zn schaapje. Dat was 3 weken geleden wel anders. Elke ochtend krijsen vanaf 05.00u en wel 3 keer per nacht wakker. Overdag sliep hij niet meer, en nu ineens 1,5 uur. Dat heeft hij nooit gedaan.

Of het komt door de druppels of de prikkelvrije quarantaine dat weet je natuurlijk niet. Het viel toevallig tegelijk. Maar vandaag gaat hij weer naar de opvang en gister hebben we ook een drukke dag gehad en vannacht verliep prima. ?
 
@Liesforum: wij gaven het Hugo inderdaad gewoon op een lepeltje, hij nam dat prima in! 
@Juffelies: dat klinkt goed, heerlijk genieten van jullie mannetjes. Ik had bij de tweede een stuk meer last van kraamtranen. Het ontroerde me allemaal heel erg haha 
@Majom: fijn dat jullie gespaard zijn gebleven! Hopelijk voor jullie snel weer betere nachten.
Hier zijn we nog altijd corona vrij. Hoop het ook echt zo te houden want door de astma en vele luchtwegen infecties is Hugo wel een kind met verhoogd risico. 
 
Wat bijzonder dat die druppels zo goed werken. Ik ga het in het achterhoofd houden. Heb een rampzalige nacht achter de rug met hem. Dat is normaal al niet leuk maar als je zelf ziek bent helemaal niet. Het verloopt gelukkig wel milder dan de vorige keer. En zoals hierboven gezegd: je hebt weer flink wat antistoffen en een QR-code ?
 
Wat balen al die corona besmettingen, al scheelt het inderdaad wel dat je nu weer antistoffen hebt. Ons is het tot nu toe bespaard gebleven, maar onze dochter zit op peutergroep waar ze een speelruimte delen met groep 1 en 2 van de montessori en daar zijn veel besmettingen. Dus het zal vast niet lang duren, al laat ik haar niet testen. 


De bach druppels zijn voor onze dochter 2 dagen geleden binnen gekomen, 2 dagen gebruikt en beide nachten sliep ze juist slechter ? Ik geef het maar die 10 dagen en anders stop ik ermee. Ze doet wel keurig steeds haar mond open en zegt blij 'Vitamientje'. 


Wel spannend marieke dat hugo extra kwetsbaar is door de astma. Ik ben bij Siem ook bij de huisarts geweest gisteren, hij wordt altijd half 5 wakker dan lijkt hij vol te zitten en moeilijk te ademen. Ze hoorde niks in de longetjes maar vind het toch gek, maarja als je daar komt is hij ook niet meer zo verstopt als 's nachts?
 
Toch nog even een update de bachbloesem lijkt bij Siem wel te werken. Slaapt de nachten opeens veel rustiger, minder wakker worden en vannacht zelfs een keer niet wakker geworden! Durf het alleen bijna niet uit te spreken ;) Bij de peuter merk ik vooral dat ze vrolijker wakker wordt de laatste dagen terwijl ze tijden had dat ze juist 's ochtends wat zeurderig was. 
 
Hoe gaat het met iedereen hier?

Hier inmiddels onze draai aan het vinden met 2 kinderen. De peuter heeft zo goed op onze kleinste gereageerd. Hij is erg lief, zoekt wel soms grenzen op maar ach welke 2 jarige doet dat niet ;-)

Ik merk dat ik veel relaxter ben met onze tweede zoon. En wellicht hij daardoor ook. Het is een heel tevreden en rustig ventje. Onze eerste was veel temperamentvoller. We genieten dus volop hier!
Soms nog even lastig (weer een keizersnede) om “rust” te nemen met 2 kinderen. Wat dat betreft blij als we een paar weken verder zijn en ik weer kan tillen etc.

Benieuwd hoe het met jullie is.
 
Hier alles redelijk oke. Nu 37+3 zwanger en zit al aardig op de wachtbank haha. Oscar kwam met 39+2 dus t kan nog wel even duren, maar ben er wel klaar mee/voor.

Hopelijk blijft ze in ieder geval tot zondag zitten, want ik heb de peuter beloofd zaterdag te gaan zwemmen.

Ik merk wel dat ik me meer zorgen maak om de peuter dan de baby. Ik ga ervan uit dat we niet door dezelfde ellende moeten straks als dat we 2 jaar geleden moesten. Maar hij slaapt nog altijd zo licht. Ik ben bang dat hij wakker gaat worden en dat ik daardoor nooit durf te gaan slapen om iedere kick van de baby voor te zijn. Maar goed, kan er niet veel aan doen. Hij slaapt al met ruis aan en verder kunnen we niets doen dan afwachten.
 
Terug
Bovenaan