September 2019 Peuters

Hier dezelfde zorgen gehad uitje. De eerste 2 weken dacht ik dit komt nooit meer goed ging ze zelfs pas een keer 03:00 slapen, omdat ze ons continu hoorde maar inmiddels met witte ruis, douche ventilator aan gaat het allemaal goed. Scheelt ook als je nachtvoedingen minder frequent worden je als goed is ook minder vaak op de gang te vinden bent! Daarnaast als de baby onrustig is nemen wij haar op onze kamer zodat je snel kan handelen.

Snap je zorgen uitje. Onze peuter slaapt nu op zolder (andere verdieping dan wij en de baby) en denk dat dat wel scheelt. Ook huilt onze baby natuurlijk, maar echt veel minder dan onze peuter destijds. Denk ook omdat ik toen onzekerder was en minder naar zijn signalen luisterde. Nu hoor ik vrij snel wat de baby wil (boertje, voeding, krampjes enz) en kan ik snel handelen. Je hoort hem wel als hij honger heeft bijv, maar absoluut geen herrieschopper. Ik kan daardoor huilbuien voor zijn (bijv door snel te voeden).

Hier de peuter nu waterpokken. Zucht. Arm ventje wil continu krabben. Benieuwd hoe het de komende dagen en nachten gaat..
Jullie peuters dit al gehad?

@juffielies vervelend de waterpokken. Onze dochter had ze ook toen Siem net 4 weken geboren was? Denk wel 2 nachten gehad dat ze een paar keer huilend wakker werd van de jeuk, maar het was ook echt snel weer over gelukkig! Een havermoutbadje hielp wel goed. Beterschap voor de kleine man.
Fijn dat je zo relaxt bent met de tweede, dat hoor je wel vaker. Bij mij was het alleen niet zo haha? ik blijf de balans af en toe lastig vinden, gelukkig ook goede dagen ☺️
@uitje ik snap je zorg. Wij hebben ook een lichte slaper. Als ze begint te huilen omdat ze Siem hoort gaan we niet naar haar toe, meestal stopt ze binnen 10 minuten en gaat weer slapen. Alleen tussen 5-6 's ochtends is het lastig. Als siem dan wakker wordt en we pakken hem zet ze het op een krijsen tot we haar pakken. Maarja het is even niet anders, misschien dat we een keer zo'n slaaptrainer kunnen proberen maar eigenlijk denk ik dat het uitzitten is tot Siem langer gaat slapen 

Ik denk dat we nu langer gaan co sleepen dan we toen hebben gedaan om het echte huilen voor te zijn.

Ruis hebben we al op zijn kamer, maar dat kan denk ik nog harder staan. Volgens mij mag het zo hard als een douche, nu is het eerder een stofzuiger op een andere verdieping (qua volume zeg maar).

Wij hebben wel een slaaptrainer en dat werkt hier wel. Oké, we kopen hem om, maar het werkt.
Als hij niet huilt en wacht met roepen tot het schaapje groen is, mag hij een sticker plakken én bij ons op bed met de iPad spelen.
Het werkt. ✌

Volgens mij heb ik hier weleens de tip van Ielm pakken voorbij zien komen voor buiten spelen. Weet iemand of deze pakken groot/klein vallen? Ons meisje zit nu in maat 98. 

Mijn zoontje heeft thuis maat 92 aan en bij mijn ouders 98. Die is wel echt nog ruim. Thuis zit 92 net aan maar heeft hij er een dik berenpak onder aan. Dus ik zou voor 98 gaan als ik jou was. 

Dankje Zazou! ?
Hoe gaat het hier met de kids? Dochterlief begint steeds vaker driftbuien te krijgen. Gisteren wilde ze aan de verkeerde kant van de trap naar beneden (waar ze zich niet kan vasthouden). Ze gleed gelijk weg en ik schrok en riep ja je moet je ook vasthouden. Uit frustratie en schrik (denk ik) kneep ze keihard in mijn wangen?. Ipv heel boos worden heb ik rustig met haar gepraat en dat leek wel te werken. Ik merk wel echt dat ze bij alles wil kiezen en dan steeds weer opnieuw bedenkt wat ze wil. Soms best vermoeiend haha, maar het hoort er bij he?

Herkenbaar hoor liesforum! Hier ook dat soort buien. Hij kan zoooo lief zijn maar ook zoooo stout haha.. Of ineens “flippen” om helemaal niets (in mijn ogen dan). Dan moet hij absoluut de paarse lepel hebben met het blauwe bordje of wil hij per se niet onder de douche (terwijl als hij er onder staat hij er niet uit wil). Ik kies voor: pick your battles. Sommige dingen zijn me de strijd waard, anderen niet. En zo sta ik geregeld de paarse lepel en het blauwe bord met de hand af te wassen omdat die eigenlijk al vies in de vaatwasser lagen?Wat goed dat je rustig in gesprek bent gegaan. Ik merk dat onze peuter soms echt mijn grenzen op zoekt (springen op de bank bijv) en me dan ook aan blijft kijken en toch door gaat. We laten hem dan even rustig worden op de gang en daarna knuffelen we lekker. Vind dat soms allemaal wel lastig hoor!

De waterpokken zijn hier inmiddels weer verdwenen. Gelukkig!

De kleinste inmiddels 5 weken en de laatste dagen waren pittig. Hij heeft last van darmkrampjes en wil continu gedragen worden. Heb vandaag een draagzak besteld. Weet anders soms echt niet hoe ik de aandacht moet verdelen tussen de peuter en hem. Hopelijk komen we daardoor weer in een wat rustigere flow.

Terug
Bovenaan