September 2019 Peuters

Beetje laat Liesforum, maar bij ons past hij nu nog maat 92 van Ielm, terwijl hij kleding maat 98 heeft. Maar ik zou als je een nieuwe gaat kopen zou ik wel vast iets groter kopen, dan kan hij lang mee.

Hier ook een driftkikker hoor. Echt ontvlambaar en niet tot door te dringen in een driftbui. Bijvoorbeeld als hij bij de supermark niet zijn eigen winkelwagentje mag. Maar ook om andere hele kleine dingen. Er zit in ieder geval genoeg pit in ;)

Na een ziekteperiode nu ook weer aan de bachbloesem en nu op dag 10 en al 4 nachten doorgeslapen :) Inmiddels nu 26 weken zwanger en de bloedingen lijken te stagneren.
Hebben jullie ook een extra buggy gekocht voor jullie peuter, voor dagjes weg? En wat bevalt goed?

Hier wordt hij ook wat pittiger. Nog steeds een makkelijk kind maar hij laat wel wat vaker merken dat hij het er niet mee eens is ? en wordt boos of huilt als iets niet mag.
Hij is motorisch nog steeds zo onzeker. (Hij is hypermobiel) Volgens de kinderfysio is hij veel sterker geworden en zou hij meer kunnen dan hij laat zien maar durft hij het niet. Hij wil bijvoorbeeld echt niet (meer) van de glijbaan af! Iemand tips? Ik ga met hem naar buiten en naar de binnenspeeltuin; dan heeft hij het enorm naar zijn zin op de trampoline en in de ballenbak maar ik krijg hem echt niet zo ver dat hij gaat klimmen of glijden. Volgende maand start hij op de peuterspeelzaal,.. misschien helpt dat nog iets: dat hij ziet wat andere kindjes doen? Verder is het een blij kind hoor en zet hij echt wel stapjes vooruit: hij klimt bijv op het aanrecht, wil nu ook de trap aflopen en niet alleen op,.. maar ik vind het zo sneu soms dat hij zo voorzichtig en bang is. 

Hej meiden!

Afgelopen vrijdag ochtend om 04.27u zijn wij opnieuw ouders geworden. Het meisje luistert (hoop ik) naar de naam Jolien. De bevalling verliep zoals gewenst, thuis op de baarkruk.

We hebben een totaal andere start dan bij Oscar. Ze ademt normaal. Wat een opluchting. Ze slaapt van voeding tot voeding in onze armen. Enige moeilijke tot nu toe is dat ze de 72 uur dat ze op wereld is nog geen seconde niet op ons heeft geslapen. We kunnen haar niet wegleggen overdag of snachts dus slapen zelf in shifts. Dat is vooral snacht onwijs lastig. Overdag moet je er wel gewoon zijn voor de peuter ook.
Hopelijk kunnen we haar binnenkort snachts af en toe weg leggen.

Gefeliciteerd Uitje! Hopelijk gaat het slapen snel een stuk beter en ervaren jullie nu een hele andere begin periode!

@zazou ah kan mij voorstellen dat je het vervelend vindt. ik volg Kleinegrotemensen op insta en zei poste laatst nog iets over wat als je kind niet durft. Waarbij het vooral ging over dat wij als ouders dan vaak zeggen doe maar gewoon etc, terwijl het inleven en begrijpen meer oplevert. Aangeven het is oke dat je het spannend vindt en vragen wat durf je wel bijvoorbeeld. 

Gefeliciteerd Uitje! Benieuwd hoe het nu met jullie gaat. Hier ook zo’n plak kindje.. gebruik overdag continu de draagzak. Zo toch de handen vrij voor de peuter. Snachts ook hier nog alles vrij onrustig en zoeken. Het zat ook niet mee; papa Corona, allerkleinste van 7 weken ook flink hoesten (niet getest) en de peuter zit nu aan de antibiotica voor een infectie aan zijn longen. En ik mama; ik houd alle ballen hoog maar ben dood moe ? maaaaar betere tijden komen er vast aan, Het zonnetje werkt in ieder geval al mee!

Zazou och dat klinkt inderdaad niet fijn. Ga je dan zelf wel eens met hem mee van bijv de glijbaan? Wanneer ons kind iets spannend vindt gaan papa of ik mee en doen we het samen. Misschien doe je dit al wel; dan heb ik verder ook geen tips.

Hier geeft de peuter de laatste tijd vaak aan bang te zijn. Laatst ook voor monsters. Die hebben we “uit het raam gegooid”. Hebben jullie peuters dit ook?

Terug
Bovenaan