September 2019 Peuters

O en Majom, wij hebben wel een buggy maar gebruiken we niet tot nauwelijks. Inderdaad alleen als we echt een hele dag met z’n alle weggaan willen we hem wel eens meenemen, anders niet. Alhoewel laatst naar de dierentuin hadden we hem ook niet mee.. We gebruiken nu eigenlijk altijd het meerijdplankje op de wandelwagen. Ideaal vind ik dat ding.
 
Herkenbaar juffielies,.. hier ook monsters en bang voor het donker. Dat laatste zegt hij eigenlijk alleen als we in de auto zitten,.. binnen niet. 

Wij zitten momenteel in een heftige periode. Mijn schoonmoeder is overleden ?. Ik ben heel benieuwd hoe de kleine man het doet op de uitvaart!
 
Hier een peuter die ook al tijdje bang was voor het donker vooral in haar kamer, maar ook beneden als de lichten nog uit zijn.

Sterkte zazou mijn moeder is 4 weken terug overleden en ik heb mij hier onwijs veel in verdiept vooraf (kanker) hoe ik dit moest aanpakken. Uiteindelijk op m’n gevoel gehandeld en dat was heel goed gegaan. Ik krijg het nog wel dagelijks 2 x te horen dat ze oma niet meer kan zien etc, maar dat verdriet ziet ze bij ons ook!
 
Jeetje, wat heftig Anemoontje. Nog gecondoleerd. Ken je het boekje/de app van Bo de Beer neemt afscheid? Dit kregen wij van onze uitvaartbegeleider en vond ik heel helpend. Misschien een tip voor anderen die hiermee te maken krijgen?!
 
Gecondoleerd Zazou en Anemoontje.. sterkte voor jullie beiden. Wanneer is de uitvaart zazou?

Hier met het hele gezin Corona.. sowieso tot woensdag allemaal binnen. Bluhhhh
 
Dank je. De uitvaart was vrijdag. Het lukte hem niet om er al die tijd rustig bij te zijn maar hij heeft wel een bloem op de kist gelegd en is zo even onderdeel geweest van het afscheid. Ik denk dat ze dat fijn gevonden zou hebben. 

Beterschap aan iedereen met Corona!
 
Gecondoleerd Zazou en Anemoontje. Wat lijkt het mij heftig om je (schoon)moeder te verliezen als je kindjes nog zo klein zijn, heel veel sterkte allebei❤️
Onze peuter heeft tot nu toe geen last van nachtmerries. Hoop stiekem dat zij nog even rustig blijft want de jongste is nog niet zo'n stabiele slaper in de nacht. Op dit moment al 1,5 week diarree en zijn billen zijn zoo kapot echt sneu. Iemand die daar een gouden tip voor heeft? De leidster raadde zinkolie aan maar heb niet het idee dat het helpt.
 
Gecondoleerd Zazou en Anemoontje, wat een nare tijd moet dit voor jullie zijn.

Juffielies, hier ook een peuter die ineens bang is voor van alles, maar ik heb meer het idee dat het komt door de komst van zn zusje en dat hij gewoon wat extra aandacht doet. Inderdaad in de vorm van monsters onder zijn bed, een vulkaan die uit gaat barsten (?!) en ineens moet de deur op een kier met het licht aan op de gang. Dat laatste ben ik oke mee en de deur gaat dicht als wij naar bed gaan. Anders wordt hij wakker van de baby snachts. Maar over die monsters, ik las laatst dat het effectiever kan zijn herhaaldelijk te benoemen dat monsters niet bestaan ipv ze uit het raam te gooien / te verjagen / monsterspray te gebruiken. Dit omdat je dan erkent dat ze inderdaad bestaan maar dat ze (voor nu) even weg zijn. Wij zingen met de peuter het liedje 'spoken bestaan niet' van Bassie en Adriaan maar dan met monsters. Lijkt te werken.

Liesforum, wij doen bepanthen zalf op rode billen. Werkt hier het best.
 
Terug
Bovenaan