September 2019 Peuters

En hoe het hier gaat. Tsja hoe zal ik het zeggen. Als ik het vergelijk met de newborn periode twee jaar geleden dan gaat het hier hartstikke goed. Maar als ik kijk naar hoe ik het allemaal ervaar, dan is het me weer een partij pittig. Misschien ben ik geen baby moeder, ik weet het niet.
Ze doet het goed, ze is gezond, ze eet goed, slaapt redelijk en ze groeit. Maar ze huilt ook. Net als alle andere baby's. Alleen ik trek dat slecht. Krampjes, elke 2 uur willen eten snachts, niet weg kunnen leggen voor dutjes overdag dut de hele dag in die draagzak. Doodvermoeiend vind ik het. Maar nogmaals, wel een redelijk normale situatie met een newborn. Ik hoor om me heen dat ik heel erg moet genieten van het feit dat we nu wel een goede start hebben, maar stiekem kijk ik vooral uit naar wanneer ze een maand of 6 is ofzo. ?
 
Gecondoleerd Anemoontje en ZazouSept, wat vreselijk voor jullie en de hele familie. Heel veel sterkte en kracht toegewenst!

Gelukkig is onze peuter nergens last van. Hoop dat dit ook zo blijft. Hij heeft momenteel de waterpokken. Hij is er niet heel ziek van, alleen verhoging, maar wel verschrikkelijk opstandig en alles moet zoals hij het bedacht heeft. Erg vermoeiend.

Ik ben inmiddels 29 weken zwanger en lichamelijk begin ik echt af te takelen. Ben ook al enorm dik, heb veel vruchtwater en de baby loopt 2,5 week voor in groei. Van de week voor de 2e keer glucosetest, maar gelukkig echt geen zwangerschapsdiabetes. Door die dikke buik ook al heel veel bekkenpijn, maar we moeten nog wel even...
De bloedingen zijn gelukkig zo goed als gestopt :)
 
Dat je 'moet' genieten vind ik altijd zo'n dooddoener Uitje. Je moet helemaal niks. Natuurlijk ben je dankbaar en blij met een gezonde baby maar dat wil niet zeggen dat je het allemaal makkelijk vind en fluitend door het leven gaat ? 
Bij jou klinkt het ook pittig Majom. Ik had toen ook zo'n enorme buik maar geen suiker. Wel veel vruchtwater en een groot kind. Dat drukt toch behoorlijk op je bekkenbodemspieren. En het zijn nog niet echt de laatste loodjes voor je. Succes!
 
Oh heel herkenbaar hoor Uitje. Ik ben er inmiddels ook achter dat ik gewoon geen baby moeder ben echt vaak gedacht 'waren die eerste maanden maar voorbij'. Ik kijk ook niet met weemoed terug. Waar ik veel ouders hoor zeggen dat ze de peuterpuberteit zwaar vinden, vond ik dat juist met de newbornfase. Gelukkig vind ik het wel makkelijker worden, de jongste is nu 5 maanden. Gek genoeg zijn de nachten nu veel moeilijker, maar voel ik dat minder zo omdat ik overdag tenminste niet meer heel de dag met hem in mijn armen zit of in de draagzak. Achteraf gezien denk ik nu wat vliegt de tijd, maar voelde in die newborn fase echt niet zo?
 
He dames,
Hier gaat alles goed. Inmiddels 34 weken zwanger, dus het wordt allemaal zwaar. Baby loopt nog 4 weken voor op groei, nu op 3187 gram geschat met 34 weken.
Woensdag hebben we een gesprek in het ziekenhuis om eerder inleiden te bespreken.

Hoe gaat het met jullie allemaal?
 
Hoi allemaal,
Hier gaat het goed! Peuter doet het super. Wel veel ziek geweest de afgelopen periode. Sneu, maar niets aan te doen. Waren ook een tijdje bezig met het potje maar dat is met al dat ziek zijn ook even minder geworden. Wel praat hij zoooo ontzettend veel. En zegt hij hele grappige dingen. Ik vind dit echt een heerlijke leeftijdZ Onze kleinste is nu ook een voorbeeldige baby. Na wat bezoekjes aan de osteopaat slaapt hij erg goed in z’n bedje en is het vele dragen in de draagzak voorbij.
Ik ben vorige week weer begonnen met werken na m’n verlof en vond het even wennen maar ook zó fijn. Ik ben dan echt een leukere moeder de dagen dat ik thuis ben.
Vandaag volop eitjes gezocht door onze peuter, we hebben alle eitjes wel 20x verstopt denk ik haha verstoppertje is hier echt favoriet!

Majom veel succes met de laatste loodjes!
 
Leuk weer wat leven! Hier gaat ook alles goed. Peuter in m’n verlof zindelijk gemaakt dit was zo gepiept en gaat inmiddels al een aantal weken goed. Het is zo’n gezellige meid. Haar zusje is alweer 4 maanden en een super makkelijke baby. Wat een verademing is dat na een huil baby. Ook weer lekker aan het werk sinds 2 weken daar was ik wel echt aan toe. Lekker je eigen ding en iets meer dan mama zijn!
 
Terug
Bovenaan