September 2019 Peuters

Fijn dat jullie weer lekker aan het werk zijn en dat dat goed gaat. Zindelijk worden lijkt hier nog ver weg. Hij doet wel heel veel plasjes op het potje maar alleen als wij hem erop zetten want zelf geeft hij niks aan. Van de zomer maar zonder broek door de tuin laten hobbelen denk ik. Hier is ie ook lang ziek geweest. Zielig! En stiekem ook wel vermoeiend. 
 
Wat fijn dat het met de kindjes allemaal goed gaat en met jullie! En Anemoontje wat is het jullie gegund dat de tweede zo makkelijk is?
Hoe gaat het na 2,5 jaar met de slecht slapende baby's van deze groep? Onze jongste behoort ook tot die categorie dus hoop zo dat het na 2 jaar stopt haha. Heb al teveel slapen slaaptips gevolgd maar niks helpt, dus geef mij er nu maar aan over dat een slechte slaper hebben en het hopelijk ooit goed komt?
Verder gaat het hier ook goed. De jongste is wel een heerlijk ventje voor de rest, ontzettend snel motorisch. Tijgert al de hele kamer rond, kruipen ook bijnaaa. 
De oudste is een energiek, blij kind en bij vlagen een terror kind door die peuter puberteit? 
 
Hoe oud is jullie jongste nu liesforum!? Het beste is denk ik soms om het gewoon te accepteren. Wat vormt het grootste probleem? Bij ons werd het wel beter toen wij de speen hebben afgenomen. Daarentegen is het nu echt een goede slaper! We hebben er nu minder erg in omdat de baby nog 2 x komt en soms voor speen, maar laatst zei ik hè we hebben er zeker al 2 weken niet gehoord snachts haha! Smiddags slaapt ze ook nog steeds goed. Dus ja het kan echt goed komen haha
 
@anemootje dat is opbeurend en ontzettend fijn voor jullie!! De jongste in nu 6 maanden.
Het probleem is bij ons vaak wakker worden en dan ons nodig hebben om weer in slaap te vallen. Vannacht kletsen rond half 4 pas rond 5 weer in slaap, vanaf 4 naast gezeten. Toen 5.45 weer wakker. Dit vind ik dan nog een redelijk goede nacht overigens want hij sliep van 19-3.30 uur wel aan een stuk. Zijn ook tijden geweest dat hij om de 2 uur wakker was en we aan zijn bed zaten om hem weer in slaap te sussen en er dan kwartier tot uur naast moesten zitten of hem in onze armen pakken.
Vanaf de eerste weken zaten we sowieso wel vanaf ongeveer 5 uur met hem beneden op de bank, sliep hij in onze armen maar konden we hem niet meer in bed leggen, dan werd hij gelijk wakker.
Goede nachten vind ik als ik alleen even snel een speen moet geven en hij tot 6 slaapt daarna. Die hebben we gelukkig dus ook wel af en toe gehad, hopelijk leert hij uiteindelijk met speentje geven tot 6 slapen. We hebben omstebeurt 2 nachten nachtdienst, waardoor we steeds 2 nachten kunnen doorslapen. Dat werkt wel goed om het vol te houden merk ik☺️
 
Liesforum, hier ook een positief verhaal. Altijd een slechte slaper geweest en nu sinds 2 maanden slaapt hij bijna alle nachten door. We weten niet wat ons overkomt, heerlijk. Nog een paar weken en dan is dat weer gedaan met de baby erbij haha.

Bij jullie de peuterpuberteit ook aanwezig. Hier soms echt van die driftbuien om niks en heel erg uittesten. Steeds het randje opzoeken en dan je ook aankijken. Soms erg grappig (en dan proberen niet te lachen), soms ook erg frustrerend.
 
@Juffielies wat hielp er uiteindelijk bij jullie jongste?

Hier gaat het helaas niet helemaal lekker. De baby is nu 9 weken en een drama. Ze slaapt overdag alleen in de draagzak dus ik draag haar uren per dag. Hierdoor weinig tijd voor de peuter. Als ze niet slaapt in de draagzak, dan huilt ze. In de box, in bed, in de wipper en op schoot. Huilen huilen huilen. Knettergek word ik ervan.
Volgens de huisarts hebben we weer een huilbaby. Bij Oscar kwam het pas na 1,5 jaar goed. Ik hoop dat dit sneller voorbij is.
 
Uitje wat ontzettend heftig voor jullie!! Hier heeft onze jongste ook overdag ontzettend gehuild. Ik ben uiteindelijk 3x met hem bij de osteopaat geweest en toen hij 10 weken was, na het derde bezoekje, was het voorbij, bizar echt van de een op andere dag hadden we een ander kind. Een kind dat ineens in bed sliep, overdag en snachts en ook lacht en kirt ipv huilt. Hij poept nu ook iedere dag (daarvoor om de 3 dagen of zo) dus ik denk dat er bij hem iets met krampjes/darmen aan de hand was. Maar wat vond ik het zwaar, al dat dragen, continu aan staan voor peuter en baby.. ben je al bij een osteopaat geweest?
Ik hoop voor jullie mee. Het zou jullie zo gegund zijn, een rustigere babytijd..
 
@Juffielies, ik ben vorige week bij de osteopaat geweest voor t eerst. Hij voelde wat spanning in naar nek en achterhoofd. Volgende week hebben we de tweede afspraak.
Jolien poept maar 1 keer per week. Ze lacht nog bijna niet, en slaapt overdag dus heel slecht.
Dus het is alsof jij door hetzelfde ging. Ik hoop heel erg dat het bij ons ook straks beter gaat.
 
Terug
Bovenaan