September 2019 Peuters

@Anemoontje hoe gaat het nu met de slaapwekker?

En hoe is het met de rest? Hier gaat het sinds gister weer beter maar de kleine grote man was ziek, echt ziek. Jeetje wat zielig. Hij kon alleen maar slapen of huilen, maar vooral huilen. Het heeft 9 dagen geduurd. Maar goed. Het is voorbij en hij is beter.

Nu zijn wij alleen ziek. Maar hij kon vandaag weer naar de opvang dus we hebben wat rust kunnen pakken.
 
He allemaal,
Wat goed van degene die hulp hebben gezocht om het een en ander te verwerken. Heel goed dat jullie dat aanpakken. Zou zonde zijn als het je nog een hele lange tijd blijft achtervolgen.
Zelf heb ik ook een vreselijke bevalling gehad, maar heb er geen last van tot nu toe. Ik ben benieuwd of dat zo blijft naarmate deze zwangerschap vordert. Ik ben nu bijna 14 weken zwanger.
Wat naar Uitje. Zielig maar ook pittig zo'n ziek kindje. Hopelijk doet de rust die jullie vandaag hebben kunnen pakken jullie snel goed.
Hoe is het met de anderen verder?
 
Uitje: wat naar zeg dat ziek zijn. Hier ook al sinds de eind augustus aan het aanmodderen. De R zit echt in de maand. Al 2 antibiotica verder. Blij als het voorjaar begint!

We zijn even gestopt met de slaapwekker want het hielp niet ze bleef snachts drama schoppen. Als laatste optie een peuterbed gekocht want slechter kon het toch niet worden. Wel 1 met bijna rondom een hekje en 1 opening die nu aan de muur kant staat. We hebben nu 4 nachten achter de rug en het gaat echt een stuk beter, maar durf nog niet te hard te juichen. Over een maand wel haha. Lekker met een peuterkussen en een dekbed.

Majom; hier ook een horror bevalling gehad, maar ook nu nog geen last van ondanks dat de bevalling dichtbij is.
 
Tijdje geleden alweer! Hoe gaat het met iedereen? Al weer meer bevallen dames of zwangerschaps nieuws ;)
Onze tweede is nu 10 weken oud, maar ben nog steeds aan het zoeken naar een balans. Vind het echt pittig. Hij slaapt overdag alleen goede dutjes op mij, kinderwagen is kort slapen. Ik oefen met hem leren zelf in slaap te vallen in de box, maar dit lukt maar af en toe. 'S avond valt hij op ons in slaap en kunnen we hem in bed leggen, overdag accepteert hij dat niet dus nauwelijks de handen vrij. Waar onze oudste nu ook al best lang wakker kon zijn is het bij hem snel huilen. Zie er tegenop om weer aan het werk te moeten eigenlijk. Besef mij nu pas hoe makkelijk de oudste was? stiekem wens ik deze eerste maanden ook een beetje weg maarja. Misschien ook wel normaal bij een newborn maar mijn dochter had niet zulke huidhonger dus ben het niet gewend.
 
Pittig liesforum! Dat is ook mijn “angst” bij een tweede. Onze eerste zoon was namelijk ook al zo, overdag continu plakken, en toen vond ik dat al pittig soms, laat staan bij de tweede. Gebruik je een draagzak oid? Daar zit ik aan te denken, maar wacht nog even af tot onze tweede zoon er is.

Ik ben bijna 38 weken dus het zijn de laatste loodjes. Voel me nog best fit en goed dus van mij mag hij nog wel even blijven zitten. We wachten rustig af!
 
Ah herkenbaar dus juffielies. Ging dat bij jullie opeens over of heb je getraind om langzaam alleen te laten slapen?
Ik gebruik de draagzak wel, ook veel op mij slapen door te wiegen. Wandelen ook zodat hij even niet op mij plakt maar dan doet hij wel extreem korte slaapjes. Ik snap niet hoe ouders met twee kids het doen, zelfs als ik hem in de draagzak heb heb ik mijn handen niet vrij voor de oudste. Als ik ergens mee moet helpen en ik buk oid dan wordt meneer vaak alweer wakker? Gelukkig toch nu toe vaak hulp maar zou het wel alleen willen kunnen. Waarschijnlijk moet ik mij er maar aan overgeven en vertrouwen dat deze fase ook weer voorbij gaat?
Spannend hoor de laatste loodjes! Ben benieuwd wanneer hij komt. Onze tweede kwam te vroeg terwijl ik de eerste keer ver over tijd was. 
 
Ja ik probeerde wel altijd een slaapje in de wandelwagen en in het bedje. Maar dat bedje lukte vaak niet, dus toen maar op de arm. In de box sliep hij helemaal niet. Hij heeft heel veel bij mij geslapen (maar ja dat kon ook, had geen ander kindje ;-)). Vanaf een maand of 3/4 werd het beter denk ik, toen ik weer moest gaan werken.. toen kwam er wel een verandering. Al sliep hij ook overdag bij opa en oma (met oppassen) in de armen en ook bij de opvang een moeilijke slaper. Maar goed iedereen is anders, dus hopelijk voor jou gaat het snel beter! Accepteren en zeker ook hulp aannemen lijkt me inderdaad voor nu de beste optie. Succes!
Bij mij was juist mijn eerste met 37 weken geboren, dus ben er nu al overheen. Dus wie weet is dit wel andersom dan bij jou haha
 
Hallo dames,
Leuk om weer wat van jullie te lezen. Spannend dat er al weer bijna een baby aankomt!
Hoe gaat het met de peuters? Na heftige weekjes qua slapen is het hier gelukkig weer wat meer op de rit. Hij gaat nog steeds wel laat naar bed en huilt helaas altijd als hij moet gaan slapen maar hij valt nu redelijk snel in slaap en slaapt ook uit dus dat is heerlijk. Het middag dutje is ook weer in ere hersteld gelukkig.
Hij is nu al een week aan de diarree. Is er verder niet ziek van maar ik vind dat het nu wel lang genoeg geduurd heeft ?. Zelf vindt hij het geloof ik wel interessant dat als het mis gaat dat hij dan bij de opa's en oma's onder de douche mag ?  Elke dag geniet ik weer van de nieuwe woorden die erbij komen en de grappige dingen die hij zegt. 
 
Terug
Bovenaan