September 2019 Peuters

@Liesforum: het is ook echt heel pittig hoor, opeens twee kinderen. De jongste is nu 11 maanden en het is nog steeds aanpoten maar het wordt steeds makkelijker en makkelijker. Hij gaat nu lopen en wordt veel zelfstandiger, eet lekker mee met de pot (dat gaat allemaal eerder merk ik bij de tweede). En de broers vermaken elkaar enorm, al is er ook regelmatig onenigheid ?. Hij was wel een makkelijke slaper overdag maar spookt nog altijd in de nacht, onze kids konden ook niet meer van elkaar verschillen. 


@juffelies: heel veel succes straks met de bevalling. Was jij vorige eerder bevallen vanwege zwangerschapsvergiftiging? Zoiets stond me bij maar misschien zit ik er helemaal naast ?
 
Verder gaat Siem best prima momenteel. Wel opeens een vroege vogel geworden sinds de wintertijd (please schaf dit asap af ?). Hij is verder vrolijk en ondernemend. Echter vermoeden wij wel dat hij een TOS heeft, een taalontwikkelingsstoornis. Wij zitten nog steeds op 15 woorden en de communicatie thuis is gewoon heel pittig omdat we hem niet begrijpen. Ik ben soms echt zo jaloers op de kletsende peuters (vaak zelfs jonger dan Siem). Maar we werken er hard aan en hopelijk komt het goed met logopedie. Binnenkort hebben we waarschijnlijk een onderzoek bij Kentalis om te kijken of hij meer begeleiding nodig heeft. 
 
Wat een leuke berichten weer!

Hier inmiddels ook been baby in onze armen van een week oud. Je vergeet altijd weer hoe pittig die eerste tijd is. Met onze licht slapende peuter zijn er al aardig wat uurtjes snachts op de bank vertoeft want van de week sliep ze pas 02:15 door haar zusje. Dan wil je haar toch soms nog wat besparen.

Waar er hier wordt over gepraat met overdag slapen enso gaan wij nog mee maken. Inmiddels nog vol in de kraamweek!

Heftig marieke zo’n stoornis lijkt mij ook lastig mee om te gaan en voor hem ook frustrerend.
 
Gefeliciteerd Anemoontje! En zwaar dat je oudste last heeft van de baby. Wij hebben dat de eerste periode ook regelmatig gehad dat ze wakker werd als de baby huilde 's nachts? We overwogen om white noise bij haar aan te zetten maar het gaat nu beter. Misschien wel een idee voor jullie?
@mariekeseptember nog steeds pittig dus na 11 maanden. Ik hoopte dat het makkelijker zou zijn haha. Toevallig vandaag met een vriendin gewandeld die kinderen heeft van 4 en 6 en die vond het vanaf dat de jongste 2 was echt makkelijk. Achja iedereen kan het dus wij ook, maar balans is echt weer zoeken?
 
Oeps te snel. Maar snap dat je het lastig vindt dat Siem weinig praat, zeker als je merkt dat hij zich wel wil uiten en je hem niet begrijpt. Heb je al wel eens naar gebarentaal gekeken? Schijnt dat dat kan helpen. Maar de logopedist zal vast veel tips geven al ?
 
 
Zazou fijn dat het slapen weer wat beter gaat. Hier gaat hij smiddags niet meer naar bed, en dat zorgt voor goede nachtelijke uurtjes van 7 tot 7/8 ongeveer (zonder gehuil) Ik vind het heerlijk haha. Maar kan me voorstellen dat een middagdutje ook nog lekker is!! Balen van die diarree. Hopelijk snel voorbij..

Marieke dat heb je goed onthouden haha inderdaad vorige keer werd onze zoon meteen gehaald met 37 weken omdat ik zo ziek was van zwangerschapsvergiftiging. Hij lag ook in stuit dus vandaar keizersnede. Nu ervaar ik het allemaal erg anders, deze knappe jongen ligt gewoon goed en ingedaald, ik ben niet ziek en ik heb weinig klachten. Tot nu toe een hele fijne zwangerschap dus ik heb hoop op een natuurlijke en goede bevalling. Dat zou het helemaal af maken ;-) wel spannend!!
Wat pittig, een vermoeden van TOS. Ik ben leerkracht en heb verschillende kinderen met TOS in de klas gehad. Lijkt me ook zo frustrerend voor zowel jullie als jullie mannetje zelf. Goed om bij Kentalis te gaan kijken. Ik heb in ieder geval goede ervaring met hen!

Gefeliciteerd Anemoontje! Wens jullie een fijne kraamweek.




 
He wat leuk om weer eens wat te lezen van jullie.

Gefeliciteerd Anemoontje. Hopelijk kun je ook genieten van de kraamweek.

Lastig MariekeSep, welke woordjes zegt hij nu? Bij ons ook nog steeds heel langzaam in de taal, maar duidelijk voor in motoriek. Ik maak mij er eigenlijk nog weinig zorgen om. Wel lastig af en toe met hem begrijpen, maar de laatste maand gaat dat nu wel wat beter
.
Hier inmiddels bijna 18 weken zwanger. De pittige tijd met de tweede moet dus nog allemaal komen. Deze zwangerschap wel wat meer last van kwaaltjes, maar nog goed vol te houden. Gelukkig slaapt onze zoon nu weer aardig door (al zat ik vannacht ook weer een uur met hem). Ik ben allang blij als hij 5 of 6 van de 7 nachten doorslaapt. Wel steeds wakker om 6 uur, waar hij eerder tot 7 uur sliep. Dus wel herkenbaar het vroegere wakker worden. Gelukkig gaan de slaapjes overdag ook weer beter.
 
Helemaal eens met bovenstaande tip. Als logopedist raad ik zeker ondersteunde gebaren aan. Misschien kun je eens zoeken op Lotte en Max als je het nog niet kent? En heel goed dat jullie ook naar het audiologisch centrum gaan. Zij kunnen jullie goed verder helpen met vervolgstappen!
 
Terug
Bovenaan