September 2020 ❤

Gefeliciteerd gebruiker hierboven:D  Ik snap de schrik wel hoor, maar die dingen vinden wel hun weg, lekker van genieten! 
Vraagje, zijn er hier meer mensen die tijdens de feestdagen (veel) hebben gedronken (voor NOD of positieve uitslag)?
Ik heb op 7jan, 1 dag voor NOD mijn eerste test gedaan (positief) , en sindsdien natuurlijk niets meer gedronken. Maar heb wel heftige kerstdagen en nieuwjaar gehad qua alcoholgebruik. Ik maak me hier best veel zorgen om merk ik, vooral omdat je bepaalde gevolgen hiervan zoals gedragsstoornissen niet kunt testen in die buik..
Vroeg me af hoe jullie hier tegenaan kijken? 

Laten we zeggen dat ik met kerstavond, kerstdag en oudejaarsavond+dag ook mijn best heb gedaan qua alcoholgebruik.. Ik denk nu niet dat het in zo'n vroeg stadium zoveel impact heeft.
Ik ben sinds gisteren 7 weken ver, morgen opnieuw een inwendige echo - hopelijk alles goed. Ik blijf wel zelf zeer voorzichtig aangezien ik de vorige keer een prille miskraam had.
Behalve pijnlijke borsten, ben ik nog niet echt misselijk. Af en toe wel, maar dit duurt telkens maar tot ik iets kleins eet. Ik verdraag wel geen geuren meer :/  ik heb ook echt een opgeblazen buik en mijn darmen zijn om zeep. hoe voelen jullie zich? 

Hallo allemaal,

van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik meld me ook graag aan in de groep! Ik ben op dit moment 5+2 weken zwanger van ons 1e kindje en vind het allemaal best spannend. Ik ben 27 september ongeveer uitgerekend volgens de online berekening en we hebben 17 februari de eerst echo.. daar kijken we erg naar uit. 
mij heb mezelf net geprobeerd aan te melden in de faceboekgroep maar weet niet of het is gelukt; dit wel onder mijn eigen naam. Lijkt me leuk! 

ik ben sinds een paar dagen flink misselijk.. misschien een beetje onderschat ;) ik heb gemberpillen besteld in de hoop dat die helpen.

liefs 

Hi,
Gister hebben we de intake bij de verloskundige in het ziekenhuis gehad, dit omdat we zwanger zijn geworden door IUI. 
Alleen kregen we gister de opmerking u bent gezond en u mag uzelf aanmelden bij de verloskundige in uw woonplaats... 
Uiteraard is dit enorm positief en moet ik hier blij mee zijn, alleen vind ik het spannend na 2,5 jaar elke week naar het ziekenhuis en telkens dezelfde gezichten te zien dat het nu anders wordt... 
Er was wel een enorm pluspunt aan het einde van het gesprek vroeg ze wil je nog even kijken... en wat nog mooier was , is dat het mijn 1e uitwendige echo was... en het kleine garnaaltje was goed te zien en het hartje klopte mooi...
Op 18-2 staat de termijnecho gepland , dus tot dan is het weer even spannend. 

Afgelopen vrijdag was ik 6 weken zwanger en had een vroege echo ivm een mk in oktober.
Op de inwendige echo was een licht kloppend hartje te zien! Volgens de verloskundige zou het zomaar kunnen dat het de dag ervoor is begonnen met kloppen omdat het zo iniminimaal was.
Over een maand hebben we de termijnecho en we kijken er enorm naar uit.
Hoe ik me voel? Misselijk van etensgeuren, smaakpapillen in de war, hormonen die alle kanten op vliegen en steeds moe.
Veel succes met jullie zwangerschap allemaal! 

Hallo allemaal,
Hier ook uitgerekend in begin September.
nu bijna 9 weken.
voel me erg misselijk en rare smaak achterop mijn tong.maar dit was al vanaf week 5 zo.
volgende week weer naar de vk voor een echo. 

Hey meiden en gefeliciteerd & welkom voor de 'nieuwkomers' ;) 
vandaag heb ik mijn eerste echo gehad, wauw wat was dat bijzonder! Zo bizar om gewoon een ienimini-frummeltje te zien! 
Ik had ontzettend veel buikpijn en maakte me daarom toch zorgen om een bbz. Gelukkig mocht ik een dagje eerder komen van ze, en zodoende lag ik vandaag in de stoel. Ik dacht dat we ongeveer 6.5 zouden zijn vandaag, maar na de meting kwamen ze uit op 6.1 (voor nu). Het hardje klopte mooi, en het vruchtje zat gewoon lekker in de baarmoeder :) 
Superfijne eerste echo dus! We mogen nu opzoek naar een verloskundepraktijk want we zijn nu niet meer medisch (zwanger geworden via IUI), dan krijgen we als het goed is nog een echo met 8 weken (intake) en ook weer een met 10 weken (laatste bij de fertiliteitsarts). Vind het wel fijn even een break in het midden haha! 
Verder ben ik best wel misselijk, ik moet echt om het uur eten en liefst 's nachts ook nog even tussendoor ;) als ik eet gaat het goed, maarja je hoofd staat niet echt naar eten. Toch doe ik het maar en dan trekt het redelijk snel weer weg. 

Bo-Belle wat ontzettend fijn nieuws dat alles goed is :) 
en het moment van de echo is inderdaad magisch!!
ik heb ook last van misselijkheid en eet nu ook om het uur, terwijl ik voor de zwangerschap gewoon 3x per dag at... 
Bij mij werkt gemberthee en walnoten eten tot nu toe het beste....
heel veel succes de komende weken. 

Terug
Bovenaan