September 2020 ❤

Hoi allemaal, 
Is bijna iedereen naar fb verhuisd of wordt hier ook nog wel gekletst? Ik hoop het. :) 
Even voorstellen, ik ben zwanger voor de derde keer maar van hopelijk ons eerste kind. Heel spannend. Half september zal ik uitgerekend zijn ongeveer. Maandag a.s. ben ik 8 weken zwanger en mijn eerdere zwangerschappen waren beiden maar heel erg kort, dus vind het zo bijzonder dat het nu voor het eerst de goede kant op lijkt te gaan! Heerlijk, en ondanks dat ik weet dat het nog mis kan gaan, geniet ik er echt van. Het voelt heel rustig, het idee dat we ouders gaan worden samen.
Ik ben verder heel trots op mijn vriend (grote liefde) dat hij voor zichzelf de knoop heeft doorgehakt, want ik wil al zo'n 5 jaar graag aan kinderen beginnen, maar hij had wat behoorlijke blokkades op de weg. Is soms moeilijk en onzeker geweest, maar nu zijn we er dan ook helemaal gelukkig mee. 
Verder weinig kwaaltjes gelukkig. Heel licht misselijk af en toe en wel minder eetlust. Ik zit ook aan de walnoten en mandarijnen de hele dag. :) 
Oja, maandagmiddag hebben we onze eerste echo. Heel spannend. 

Jaetje Ik ben er in ieder geval nog! Ik vind FB toch erg spannend, heb een moeder en schoonvader die al mijn stappen op facebook nauwlettend in de gaten houden (als ik bij een evenement op 'geinteresseerd' klik krijg ik bij het eerstvolgende bezoek te horen: ik zag dat je daar heen gaat :) 
Hoe is je echo geweest? Ik hoop alles goed!! 
Ik ben nu 6+2 volgens mijn eigen berekening en wacht nog geduldig af tot de 21e, dan hebben wij de eerste echo. Vandaag kwam de informatrice van moeders voor moeders langs, ben nog steeds zwanger :p inmiddels ook echt een knaltest, fijn om te zien!! 

Ik ben er ook nog!
Ik heb ook zo'n familie die alles opmerkt op Facebook, dus voorlopig hou ik me hier wel nog schuil :)
Vandaag 8weken en 2 dagen, vanavond opnieuw een echo.. Ik vind dit persoonlijk wel nog steeds een moeilijk en spannend moment - aangezien ik de vorige keer een vroege miskraam had, durf ik nu nog niet superenthousiast zijn en bescherm ik mezelf continu voor "als het toch niet goed afloopt". Hoe loopt het bij jullie? 
Wat betreft kwaaltjes, m'n borsten zijn nog steeds gevoelig (wel minder dan enkele weken terug), nog steeds misselijk als ik honger krijg maar het vervelendste is toch wel dat ik wel heel erg weinig trek heb in warm eten :/ hoe gaan jullie hiermee om? Mijn man vindt dat ik te weinig eet maar ik krijg gewoon niet meer binnen? 

Jaetje, hoe is je echo gegaan maandag? Ik heb hiervoor waarschijnlijk ook 3x een vroege miskraam gehad, alsin: wel een positieve test maar dan op of vlak na nod alsnog ongesteld geworden. Zo snel dat ik het voor mezelf meer als gewone menstruatie zag. De laatste keer was inmiddels alweer bijna een jaar geleden in mei. Anyways, fijn dat we nu alweer een stuk langer onderweg zijn! Ik ben nu 7.5 (vorige week de eerste echo gehad met kloppend hartje!) en nu nog 2 weken wachten tot de volgende echo.. duurt lang haha! 
runbabyrun jeetje wat klinkt dat nog ver, de 21e! Natuurlijk een hele normale termijn om een eerste echo te krijgen, maar manmanman ik zou elke dag wel even willen kijken haha :) Hier doe ik ook mee aan moeders voor moeders, toen ze dat witte cape-je gaf dacht ik echt 'te bizar voor woorden dat hier straks ónze baby in ligt' heb er nog amper een beeld bij haha! 
985 herkenbaar! Ik ben mezelf ook nog echt aan het beschermen, moet mezelf er eerder aan herinneren dat het ook gewoon wél goed kan gaan allemaal. We hebben er zo lang op moeten wachten dat ik nu wel een beetje een buffer inbouw voor als het niet goed gaat. Niet dat het dan niet alsnog verschrikkelijk is. Maar je moet wat hè :) 
Qua kwaaltjes, ik ben deze week wel weer oké maar de 1.5e week hiervoor echt heeeel misselijk. Maar misschien omdat ik toen ook nog te eigenwijs was en te vaak, te laat begon met eten en dus hartstikke misselijk werd. Zodra ik die hongerknoop voel ben ik eigenlijk al te laat. Maar het vergt gewoon een beetje aanpassing om voor die tijd al te gaan eten, terwijl ik helemaal geen zin in eten heb. Ik eet 's avonds dus ook een stuk minder, ook omdat ik overdag al meer kleine beetjes eet en opeens zit ik vol. Als ik dan stug blijf doorhappen eindig ik op de wc ;) 
Mijn borsten zijn gelukkig genormaliseerd, die zijn al groot vanzichzelf en was even bang dat ze tegen mn kin aan zouden groeien. Eigenlijk alleen nog gevoelig als ik erop lig, en mijn tepels! Als ik uit de douche kom en mijn handdoek komt er tegenaan... aiii 

Boldotje hoe is je echo geweest? Ik hoop dat alles goed was!
Hier niet echt tips voor de misselijkheid, het komt hier met vlagen opzetten maar juist alleen als ik honger heb, trekt snel bij als ik wat eet. Oh, en ik moet niet denken aan ontbijtcrackers met avocado en ei (mijn lunch van 2 weken geleden) dan wordt ik kotsmisselijk, hahaha. Alleen dit typen geeft me al bijna kokhalsneigingen. 
Bo-Belle die witte doek is zo geweldig! Ik werk zelf op het consultatiebureau en kom die doek (met een baby erin) dus aan de lopende band tegen, zo handig! Toen ik hem dinsdag weer zag bij een kindje moest ik mezelf heel hard inhouden om niet uit te slaken dat ik die doek nu ook heb gekregen, hihi. 
Hier slaat deze week de vermoeidheid wel toe. Waar ik meestal 4-5 keer per week sport (fietsen, hardlopen) wordt het nu steeds moeizamer. Vooral overdag op werk heb ik het pittig, ik zucht en steun me wat af... vraag me af of mijn collega's al iets verdenken.

Bo-belle oh die tepels! Heel herkenbaar tijdens het afdrogen haha ? 

runbabyrun die vermoeidheid is ook heel herkenbaar! Hoe ga jij hiermee om op je werk? Ik vind het zelf erg lastig, ben je hele dag aan het gapen. 
Verder merk ik dat ik steeds misselijker word. Echt overgeven heb ik gelukkig nog maar 2 x gehad de afgelopen weken, maar moet in de ochtend en avond steeds kokhalzen. Ben vandaag precies 9 weken en volgende week eindelijk de eerste echo! ?

Hnvd als ik tijdens werk bezig ben met clientcontact (werk o.a. op consultatiebureau) dan gaat het prima, want dat leidt heel erg af. Ben ik bezig met administratie e.d. dan slaat het in alle hevigheid toe. Heb nog niet echt een manier om er goed mee om te gaan. Gaat gewoon allemaal wat minder efficiënt nu, maar dan denk ik, ik heb zoveel collega's die veeeeel trager zijn dan ik met computers en typen e.d., dus dat ik ietsje langzamer wordt is dan niet heel vreselijk :) 
Dit weekend wordt de misselijkheid ook wel erger. Nog niet hoeven overgeven, hoop heel erg dat dat zo blijft. Maar wel heel vaak vieze smaak in mijn mond en gewoon sluimerende misselijkheid, wordt gelukkig wel wat beter als ik iets eet, pepermuntjes helpen ook tegen de smaak heb ik ontdekt. Nu 7+1. 
We waren net bij mijn schoonouders lunchen - ze weten het nog niet, we wachten tot de eerste echo de 21e - en mijn schoonmoeder had ontbijtcrackers op tafel gezet, precies de crackers waar ik sinds een week kokhalsneigingen van krijg (geen idee waarom). Manlief weet dat gelukkig, dus toen hij zag dat ik er al een fort omheen probeerde te bouwen met de pot chocoladepasta en de pindakaas, pakte hij het pak crackers, zei: ' hmmm lekker, crackers' nam er eentje en zette het pak heel nonchalant aan de compleet andere kant van de tafel. We hebben er in de auto op de terugweg heel hard om gelachen - teamwork makes the dream work! ;) 

Hoi iedereen!  

@bo-belle hier zijn de boobs alvast ook rustiger geworden. Vraag me af of ze nog een cup op gaan tegen het einde. Ondanks ik precies afval (in mijn gezicht) heb ik wel wat borst bijgekregen. Zelfs de collega's merken het op. Ik zeg gewoon dat ik blijkbaar een grotere behamaat heb dan ik dacht hahaha en dat ze voorheen geplet waren.  
@runbabyrun. Vorige week was idd een goede echo. Toen we naar het scherm keken zwaaide het wezentje naar ons, echt bizar (maar leuk).
  @hnvd overmorgen je eerste echo ? Spannend zeg!  
Ik heb hoe verder hoe minder zin in eten. Zoveel zaken die me doen walgen..

Update:
Net een nieuwe echo gehad, die gelukkig opnieuw positief was. 'tkleintje groeit goed en is super beweeglijk. Zat totaal niet stil. Nog twee weken tanden bijten wat betreft wekelijkse spuitjes en pillen nemen en dan NIPTtest.. Pas daarna zeggen wij iets aan onze omgeving :) 

Terug
Bovenaan