September 2020 ❤

Yesss we hebben gisteren een goede termijnecho gehad! zó blij! Ging echt weer van het slechtste uit naar alles was dus gelukkig goed :) 
Bij ons wisten veel mensen het al en na gister eigenlijk iedereen. Vanavond bloed laten prikken voor de nipt... de volgende hobbel!
Wij vragen met nevenbevindingen erbij, nog meer die dat doen/hebben gedaan? 

He bo-belle
Ik twijfelde enorm over de nevenbevindingen, uiteindelijk op advies van een vriendin die verloskundige is niet gedaan. Bij die nevenbevindingen gaan ze elk chromosoompje na waar misschien iets uit gaat komen en je schrikt, terwijl de kans groot is dat dit na de geboorte totaal niet relevant is. Ik was bang dat ik het niet los zou kunnen laten mocht er uitkomen er is een kans dat er op latere leeftijd iets met de nieren zou kunnen zijn, maar het hoeft niet. Vandaar dat wij uiteindelijk alleen de 3 grote syndromen hebben geprikt. Wel voor iedereen persoonlijk maar miss heb je er iets aan. :)

Oh Bo-Belle, wat goed! Zo herkenbaar om altijd van het slechtste uit te gaan, doe ik ook.. Sterker dan mezelf. Hopelijk zetten we ons erover he de komende weken. 
Wij hebben zelf de "gewone" nipt genomen, zonder nevenbevindigen. Deze middag zelf gebeld naar het labo omdat ik mezelf maar gek maakte. Geen afwijkingen en blijkt dat we een meisje krijgen ipv een jongen ?
Ik ben even blij hoor!
Morgenavond komen onze ouders eten bij ons.. Ik heb al een heel scenario uitgedokterd ?
Twintigseptember: ik heb geen ervaring met pretecho. 

Hi Boldotje, 
Vraagje, hebben ze bij de nipt 'getest' of het een jongetje of meisje wordt? Of heb je dit uit een echo?
Ben benieuwd, omdat bij ons eerste kindje ze dit niet mochten vertellen bij de nipt, uit angst dat mensen dan nog een abortus zouden nemen om het geslacht (vond ik een heel apart verhaal) 

Omg, abortus plegen omwille van het geslacht? Lijkt me absurd, maar je hebt inderdaad wel gekke mensen in de wereld..
Ik denk dat het geslacht automatisch in het resultaat zit. De dame die ik aan de telefoon had, vroeg wel of ik het geslacht wilde weten dus ze zeggen het niet automatisch :) 

Hahaha we hebben inderdaad al geprikt Daniek, en uiteindelijk sta ik ook achter de keuze hoor (die zeker voor iedereen persoonlijk is) maar het was nogal een beslissing inderdaad. Kan het nu wel naast me neerleggen, maar zal wel weer zenuwachtig worden als die 10 werkdagen bijna om zijn ;) 
Wauw Boldotje dat zal wel een verrassing zijn geweest dan haha! Dachten ze een jongetje aan de hand van de exho? Kom je uit Nederland?

Terug
Bovenaan