September 2020 ❤

Hi Lina, welkom :) gefeliciteerd met je zwangerschap! Wanneer ben je uitgerekend? 
En ook hi Faelexa :) nog iemand erbij die op 18 sept is uitgerekend! We zijn nu geloof ik met zijn 3-en haha!
Ik kan je de babywatcher echt ontzettend aanbevelen, het lijkt inmiddels wel of ik aandelen heb (heb ik niet) maar het was ZO fijn om te kunnen spieken en te weten dat alles ok is daarbinnen! Wij hebben hem dus 5 dagen gehuurd en mis het elke dag. 
Het geslacht vind ik lastig haha, maar ik heb wel een paar goede foto's met nub kunnen maken. Deze heb ik op 2 verschillende facebook groepen geplaatst en de reacties zijn unaniem: meisje! Maar zelf houden we een slag om de arm tot de 20 weken echo hoor ;) Wanneer die is hoor ik denk ik a.s. maandag. Zou eigenlijk afgelopen maandag een controle hebben (bloeddruk, wegen, hartje luisteren en dan telefonisch consult) maar ik nies. Heb flinke hooikoorts, dus ga er zelf vanuit dat dit het is (loopneus, jeukogen erbij) maar voor het zekere is die een week verplaatst. 
Ik leg me er maar gewoon bij neer, alle maatregelen nu. Persoonlijk zou ik de datum van de 20 weken echo niet geheimhouden, en ook niet kunnen houden ;) Het is zo'n belangrijke echo dat ik daar denk ik toch wel nerveus voor word (ondanks goede echo's en goede nipt + nevenbevindingen). Hier doen we het zo: partner brengt me met de auto, hij blijft daarin wachten en we mogen tijdens de echo videobellen. Het geslacht laten we opschrijven en bekijken we dan samen in de auto. 

Trouwens: zeker als je partner er erg van baalt niet mee te kunnen, dan zou ik de babywatcher ECHT aanbevelen. 

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik heb net contact gehad met Babywatcher en als het goed is krijgen we hem vrijdag binnen. Heb het inderdaad besteld omdat mijn partner er erg mee zit, dus hoop dat hij het zo toch beter kan accepteren.
Haha, ja ik kan het nu al amper stilhouden dus zal het maar vertellen wanneer hij thuis is. Aan de andere kant leek het me zo leuk om hem te verrassen met opnames en het geslacht. Maar als ik hem was zou ik het ook willen weten. Ook inderdaad in het geval dat het niet goed zou zijn... 

Gisteren een controle afspraak gehad, wel erg vreemd om daar alleen te zijn. Maar alles was weer goed.
Het zoeken naar het hartje was weer een opgave want ook dit keer lag hij/zij niet stil. Uiteindelijk kunnen luisteren en wat een ontzettend bijzonder moment! Ik ben normaal helemaal geen softie maar toch wel emotioneel hoor. Gelukkig heb ik het kunnen opnemen en ook mijn partner heeft het thuis kunnen beluisteren.
Vandaag de babywachter binnen gekregen en natuurlijk meteen geprobeerd. Het klinkt en lijkt zo makkelijk zoals de verloskundigen het doen, maar het is wel lastig om het mooi in beeld te krijgen en ook nog eens te zien wat alles is. Later vanavond maar samen met mijn vriend proberen,  ik denk dat hij het ontzettend mooi zal vinden. Ik in ieder geval wel. Zo zien we toch nog vanalles samen.
Hoe is het met jullie, dames?

Hallo allemaal. Hier gaat alles goed. Met jullie ook alles goed? 
Voel ons kleintje sinds een paar dagen zelfs bewegen. Nog niet heel duidelijk maar ik weet zeker dat het die kleine is. Jullie die kleine al gevoeld?

Ja vanaf 15 weken voel ik al beweging in mijn buik! Was wel heel verbaasd omdat het al zo vroeg in de zwangerschap is, maar wist zeker dat het mijn darmen ofzo niet zijn. Voelt als een trillend spiertje of als een aaitje in mijn buik. ? Ondertussen de 17 weken gepasseerd en de bewegingen zijn al ietsjes duidelijker! 

Ik dacht ook dat het vroeg was. Bij mij was het inderdaad ook bij 15 weken. Heel speciaal hoor. Ben benieuwd wanneer mijn vriend het ook kan voelen!
Wat leuk dat er nog meer zwangere dames bij deze groep komen. Ik moet zeggen dat ik het wel heel fijn vind om andere ervaringen te lezen! 

Hoi allemaal,
Lina en Faelexa welkom! Leuk dat er nog een paar dames trouw hier blijven schrijven aangezien de meeste natuurlijk naar fb zijn verplaatst. Hier gaat het goed. Inmiddels 15+1 en sinds een aantal dagen voel ik ook op gezette momenten gekriebel! Ik twijfelde eerst nog, dacht dat het wat te hoog zat, maar was gisteren bij de verloskundige en de rand van mijn baarmoeder zit al een stuk hoger dan ik verwachtte, overigens wel helemaal keurig waar die hoort volgens de verloskundige, gelukkig :) Haar eerste vraag toen ik binnenkwam was ook of ik al wat gekriebel voelde, kon volgens haar dus echt al bij deze termijn! 
Heb ook het hartje kunnen luisteren, heel bijzonder inderdaad! Mijn volgende afspraak is ook pas met 27 weken, dus eind juni zelfs. Tussendoor natuurlijk wel de 20 weken echo nog op 8 mei. Wij hebben uiteindelijk besloten niet voor de babywatcher te gaan (vooral omdat manlief het niet nodig vindt, haha) en aangezien ik nu een prachtig hartje heb gehoord en Aapie dus ook al begin te voelen, kan ik daar wel in meegaan. Wel zó benieuwd of we een jongen of meisje verwachten! Nog 31 nachtjes aftellen, hahaha! 
Omdat we nu in de avond wel veel tijd over hebben, want we werken beiden thuis, zijn we maar alvast begonnen met babynamenjacht. Ik heb een boek besteld met 10.000 jongensnamen en 10.000 meisjesnamen op alfabetische volgorde, met voor elke naam een roze vakje die ik aan kon vinken als ik de naam leuk vond en erachter een blauw vakje voor manlief. Onze strategie is geweest dat ik alle namen heb doorgespit en mijn man vervolgens alleen nog hoefde te kijken naar namen die ik al had aangevinkt. Het verassende resultaat is dat we nu een voorraad hebben voor een heel elftal, inclusief tweede namen, haha. Ik had verwacht dat jongensnamen vooral moeilijk zouden zijn maar daar blijken we echt goed op één lijn te zitten. Zijn jullie al bezig met namen? 

Ook ik voel af en toe iets, vaker niet dan wel hoor, maar mijn placenta schijnt voor te liggen. Het zijn hier ook niet echt schopjes maar meer dat ik iets voel langszweven ofzo haha. En soms voel ik op 1 wisselende plek in mijn buik een harder bultje. Ik twijfel wel steeds of het nou lucht in mijn darmen is of toch de baby, maar raak steeds meer overtuigd dat het dan toch de baby is die ik voel :) 
Ik ben gister naar de vk geweest. Bloeddruk goed en hartje geluisterd. Zo leuk! Ze moest even goed opzoek want de baby lag veel hoger dan ze verwachte. De volgende afspraak bij de vk is 22 juni, dus ook met 27 weken. 
Ik kan vandaag gaan bellen voor een afspraak voor de de 20 wekenecho. De vk gaf aan dat ze hem waarschijnlijk rond de 18/19 weken gaan plannen. Zo is er nog ruimte om hem op te schuiven als ik ziek/verkouden ben ten tijde van de afspraak. 
Laat hem maar lekker vroeg zijn hahah... Wil het zo graag weten! 

Terug
Bovenaan