September 2020 ❤

Hoi allemaal, 

Ik wil me ook graag 'aanmelden' bij deze groep. Ik ben eind september uitgerekend van ons eerste kindje. Ik vind het allemaal reuze spannend. Op dit moment ben ik 15 weken zwanger. 
Missen jullie ook het contact met andere moeders/zwangeren in real-life zo? 
Groetjes Hannah

Hoi allemaal, 

Ik wil me ook graag 'aanmelden' bij deze groep. Ik ben eind september uitgerekend van ons eerste kindje. Ik vind het allemaal reuze spannend. Op dit moment ben ik 15 weken zwanger. 
Missen jullie ook het contact met andere moeders/zwangeren in real-life zo? 
Groetjes Hannah

Hey Hannah, gefeliciteerd met je zwangerschap! Wanneer ben je precies uitgerekend? 
Ik vind het wel jammer hoe alles loopt, had het toch iets anders in gedachten zo'n eerste zwangerschap ;) maar ik maak me er niet echt druk om, het is wat het is. Gelukkig heb ik 3 vriendinnen die allemaal al 2 kinderen hebben (die nog jong zijn) dus die heb ik bestempeld als vraagbaak :p 

Verder kwam hier een tip voorbij van een vrouw die online zwangerschapscursussen en yoga geeft (yoganellie/mamanellie) die wil ik vanaf 20 weken gaan volgen. 
Voor de rest is het vooral berusting, en een beetje kletsen op het forum haha. Heb jij mensen om je heen waarmee je het wel een beetje kan delen?

Ook ik had het me heel anders voorgesteld onze eerste zwangerschap en merkte dat ik een tijdje terug er echt doorheen zat. Het voelde even alsof de ene teleurstelling na de andere kwam (o.a. onze bruiloft kan niet meer door gaan, etc.). 
Nu merk ik dat ik langzaamaan weer kan genieten en positief kan zijn. Ik heb nog niet echt een buikje maar ik voel me steeds meer zwanger en dat buikje komt nog wel. De babywatcher heeft ook wel geholpen, het thuis zien kloppen van het hartje en de bewegingen was heel bijzonder. 
Ook ik denk de kleine gevoeld te hebben, het is inderdaad zoals jij beschrijft nog niet echt schopjes maar iets langszwaaien of aaien. Een vreemd gevoel en in het begin dacht ik... nee zullen de darmen wel zijn  maar het wordt steeds ietsjes duidelijker en tijdens het kijken met de babywatcher was ook duidelijk dat ik het voelde schoppen aangezien we het mooi konden zien. 
Hier hebben we over een dikke twee weken een afspraak voor de 20 weken echo. En inderdaad vrij vroeg zodat er rekening gehouden kan worden met mogelijke uitstel. Wat is het wachten daarop nu moeilijk! 

Mijn afspraak voor de 20 weken echo stind gepland om 19 +4 alleen is de locatie waar ik zou moeten nu dus dicht. Nou staat hij gepland op precies 20 weken. Nu weer vrij moeten vragen voor de nieuwe datum. Stel nou dat ik verkouden ben ofzo dan duurt het weer langer en moet ik weer vrij vragen. Weten jullie of het erg is als de echo later gedaan word dan 20 weken?

[quote quote=10309412]Mijn afspraak voor de 20 weken echo stind gepland om 19 +4 alleen is de locatie waar ik zou moeten nu dus dicht. Nou staat hij gepland op precies 20 weken. Nu weer vrij moeten vragen voor de nieuwe datum. Stel nou dat ik verkouden ben ofzo dan duurt het weer langer en moet ik weer vrij vragen. Weten jullie of het erg is als de echo later gedaan word dan 20 weken?[/quote]
Volgens de website van het RIVM kan de 20-weken echo gedaan worden tussen 18+0 en 21+0. 

Hoi Hannah, welkom en gefeliciteerd! 
Ik mis vooral mijn collega's, maar had me graag bij een sportclubje gevoegd rond deze periode. Helaas, dan maar digitaal! 
Mijn wereld is mega klein. Ik zit thuis, doe geen boodschappen meer, en doe hooguit 2 keer per week een rondje hardlopen. Gisteren ging ik in de auto naar de verloskundige en dat was al een heel avontuur :p
Achttienseptember kan idd ook tussen 20 en 21 weken, alleen stel je bent dan verkouden en hij moet uitgesteld worden zit je wel echt laat. Vooral in het geval dat - je wil er natuurlijk niet aan denken - er slecht nieuws uit die echo komt, dan is de 24 weken grens natuurlijk wel heel snel dichtbij. Gelukkig is die kans super klein, maar dat is wel waarom ik die echo echt voor de 20 weken wil. Ik heb de mijne bij 19+4.

Bedankt voor het welkom heten. Ik ben 26 september uitgerekend! 'fijn' om te horen dat jullie deze periode ook graag anders hadden gedaan. Aansluiten bij sportclubjes etc. Vind ik ook heel jammer dat dat niet gaat lukken. 
hannah

Terug
Bovenaan