September 2020 ❤

Hi,
Ook ik ben nieuw hier!
Stiekem alles mee gelezen, vond het nu tijd worden om me ook aan te sluiten bij jullie.
Wat leuk om alle verhalen te lezen, en dat we allemaal in het zelfde schuitje zitten..
Ik ben uitgerekend op 28 September, 6 mei hebben we de 20 weken echo.
Morgen krijgen we de babywachter thuis, ik kan niet wachten om heel even samen te kijken naar ons eerste kindje! 

Welkom nieuwe dames!! Wat leuk dat jullie aansluiten!! 
Kippiiiej, wij lopen zelfs op de dag gelijk. Ik moet nog 2 nachtjes langer wachten op 20 weken echo, was op vrijdag gepland omdat dat mijn vrije dag is. Ik speel soms met het idee om ze te bellen of ze op maandag ofzo al plek hebben... want ik werk nu toch thuis. En ik ben ongeduldig. :)
Naast een beetje kriebelen in mijn buik voel ik nu ook heel soms zachte schopjes

Welkom nieuwe dames! :) Leuk dat jullie ook meeschrijven!
Hier voel ik de baby zelf een klein weekje, dat ik durf te zeggen 'ja, dat is de baby!' daarvoor dacht ik ook af en toe wel wat te merken, maar dan twijfelde ik nog te erg.. Nu is het nog steeds subtiel hoor, maar 's ochtends en 's avonds voel ik het nu het meest. Mijn vriend voelt af en toe geduldig mee maar die heeft het nog niet kunnen voelen.. Alleen soms ligt de baby op 1 plek en dan kunnen we 'hem' daar wel echt voelen liggen. 
Helaas is van de week onze 20 weken echo weer verzet.. Ik zou hem met 19 weken hebben (24 april), dat werd al snel 29 april en nu staat 'ie op 1 mei. Allemaal logisch hoor, want ik moet dus naar die aparte locatie (i.v.m. hooikoorts en de daarbij horende klachten) en die is een stuk drukker, daar komen ook spoedjes tussendoor van dames die ineens ziek zijn geworden en daardoor niet bij hun eigen VK terecht kunnen. 

Anyways, ik heb hem nu met exact 20 weken dus ik mag helemaal niet klagen maar ik wil ZO GRAAG de baby weer zien. En weten wat het wordt :) 

Gaan jullie al lekker met de namen trouwens? 

Wat leuk om andere ervaringen te lezen! Hier nu 18 weken en ik begin ook steeds meer te voelen. Inderdaad van binnen wat bubbelen, maar helaas nog niets van buitenaf te merken.
Volgende week de 20 weken echo en het wachten lijkt een eeuwigheid te duren!
Ik voel me verder goed tot gisteren. Ik begon de dag al met een gespannen gevoel in de buik, maar gewoon aan het werk (lichamelijk zwaar werk, in de zorg). Ik blijf moeite houden met het stapje terug moeten doen en nu merk ik daar het gevolg van met vrij hevige buikpijn... ten minste daar ga ik vanuit. Ik heb geen reden on van iets anders (slechters) uit te gaan. Met de babywatcher was gisteren nog te zien dat alles goed was en verdere klachten  heb ik niet. Lesje geleerd... moet toch echt rustiger aan gaan doen.

Voorzichtig Faelexa!! Pas op julliezelf :) Lijkt me pittig nu in de zorg werken. 
Wij zijn inderdaad druk bezig met babynamen. Ik heb een babynamenboek besteld met 10.000 jongens- en 10.000 meisjesnamen (we horen bij 20 weken wat het wordt). Ook handig: voor elke naam stonden roze vakjes en achter elke naam blauwe vakjes. Daar konden dus mama en papa gewenste namen aanvinken.
En voor zowel een jongen als meisje zijn we er zo goed als uit, in ieder geval de eerste naam. Ik wil sowieso ook een tweede naam (dus niet een dubbele voornaam, maar echt een 2e naam die in het dagelijks leven niet wordt gebruikt).
Ik zit alleen met de combi voor de meisjes naam waar ik met de initialen tegenaan loop. Onze beoogde eerste naam begint met een I. en de tweede naam waar ik verliefd op ben met een S. Je zou dan dus IS krijgen en ik ben heeeeel erg in dubio of ik dat erg vind. Vanwege de associatie met IS. Ik vraag me af of veel mensen het opvalt. De achternaam begint met A, dus het geheel wordt opzich niet raar. 
Ben heel erg aan het dubben: tweede naam aanpassen (al ben ik er stiekem al best verliefd op, deze combi) of toch maar een derde naam erbij? 
Misschien krijgen we wel een jongen en dan is dit probleem meteen opgelost (in ieder geval voor nu dan, haha), maar hoe kijken jullie hier tegenaan? 

Ik denk dat je er iets te veel over nadenkt, hoor runbabyrun. Zeker ISA vind ik helemaal niet vreemd lijken en ik denk niet dat veel mensen nu echt meteen de klik maken die je hierboven noemt.
Ook wij hebben al namen uitgezocht (een voornaam en tweede naam vernoemen), voor zowel een jongen als een meisje. Nog een week geduld en dan krijgen we hopelijk te horen/zien wat het is.
Zeker als je er al zo verliefd op bent, zou ik gewoon de combi aanhouden hoor!

Oh wat goed haha! Wij lenen van de week een namenboek van een vriendin, maar dat aankruizen werkt misschien ook wel fijn... misschien toch maar bestellen dan. Ik wil ook het ouders van nu boek bestellen, heb nu toch tijd zat om te lezen ;) 
Wij zijn er verder nog niet uit qua namen. Jongensnaam eigenlijk wel maar meisjes nog niet. We hebben gelukkig nog even :) 
Qua afkorting I.S. Ik heb daar zelf niet meteen een nare associatie bij, je gebruikt het ook zelden zo maar altijd in combinatie met de achternaam. Maar als die twijfel al in je hoofd zit zou ik dat wel serieus nemen, ook zonde als je er later tóch spijt van hebt! 

Thanks dames! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel erg over val zelf, ben vooral bang dat dan mensen er iets van zeggen. Dat andere mensen er een groter ding van maken dan wij. 
Fijn om te lezen dat jullie er in ieder geval niet direct een vervelende associatie bij hebben. 
Dat helpt! Even kijken of ik het zelf ook kan loslaten, denk ik wel hoor! 

Terug
Bovenaan