September 2020 ❤

Super fijn HnvD! Wat een opluchting :) Wisten jullie ook al wat het wordt? Of houden jullie dat een verrassing (voor jezelf en/of anderen)? 
Wat ontzettend balen Achtienseptember :( ik ben nauwelijks meer misselijk sinds 12.1 (gelukkig, want de weken ervoor was ik hondsberoerd). Heb soms sporadisch dat ik ineens iets ruik qua eten of als ik weet dat iets heel gekruid is, dat ik dan in 1x geen trek meer heb. Dan moet ik ook echt geen hap meer nemen want dan is het zo eruit. Of als ik 's ochtends opsta nadat ik een beetje aangelummeld heb in bed en ik moet dan hoesten, dan hang ik ook boven de pot.. Maar verder niet meer misselijk. 
Ik begin wel 's avonds last van brandend maagzuur te krijgen af en toe.  Daar zat ik ook nog niet echt op te wachten. 

Zijn jullie trouwens al 'veel' aangekomen? Ik zit nu op 2,5 kilo ongeveer, dat valt me alles mee want ik had gedacht dat ik met dat thuiswerken echt veeeeel te veel ging eten. Maar heb gewoon niet zoveel trek. Ik was voor de zwangerschap echt een snoeperd dus dat is een bonusje haha

Wat ontzettens fijn om te horen hvnd! hoe lang heeft de echo bij jullie geduurd? Ik weet niet zo goed wat ik er van kan verwachten qua tijd. Ik heb dus echo morgen dus!
Ik heb het idee dat het wel goed zit, maar hoe dichterbij het komt hoe meer ik in het achterhoofd toch afvraag... wat als...? Nog een dagje wachten dus...
Bo-Belle ik ben nu 3 kilo afgevallen sinds het begin. Ik heb toch rond de 7-12 weken last gehad van de geuren dat ik echt niet kon eten zonder naar het toilet te rennen. En een week lang alles eruit gegooid. Geuren blijven een uitdaging en ik heb niet veel trek, maar ik eet weer vrij normaal maar het komt er nog niet bij aan. De laatste 2 weken is het stabiel gebleven. Wel heb ik vrij snel (eindelijk) in de afgelopen week een echte zwangerschapsbuikje gekregen. 

Bo-Belle Bedankt!! Mijn gevoel zei jongen, maar als ik beelden voor me zag van hoe ons gezinnetje eruit zou zien, zag ik een meisje voor me. Maar het is een jongen!! We zijn super blij! 

Faelexa Bedankt! Het duurde ongeveer 30-40 minuten; onze kleine werkte goed mee en ging overal even goed voor liggen ? En geniet ervan morgen! Het is zo mooi om alles van je baby te mogen zien!
Ik ben nu bijna 2 kilo aangekomen. Was ook erg bang dat het hard zou gaan met het thuisblijven van tegenwoordig. Omdat ik overgewicht heb, ga ik binnenkort wel preventief een afspraak maken met een diëtiste om mij te helpen met een gezond week schema, waar ik mij goed aan kan houden. Ben namelijk wel bang dat het de 2e helft van de zwangerschap ineens heel hard gaat. ? 

Hnvd super fijn dat alles goed is! Leuk een jongentje. Had je speciale dingen waarom je dacht dat het een jongen zou zijn of gewoon alleen echt een gevoel? 
Bo-belle ik zit nu op 3,5 kg erbij. Ik vind het maar vreemd dat er best wat bij komt omdat er ook nog zoveel uitgespuugd wordt. Ik dronk normaal heel veel frisdrank en nu vooral veel water met citroen en thee, dus ik zie het maar als een getal.
Vandaag in de supermarkt werd door de caissière gevraagd of ik het niet eng vond om in deze tijd zwanger te zijn. Hebben jullie ook al van zulke vragen gehad? Stond er eigelijk een beetje van te kijken dat ze dat vroeg. 

Faelexa Hoe is je echo gegaan?
Achttienseptember Nee, heb nog niet zulke vragen gehad! Maar ik vraag me ook af of onbekende mensen al wel aan mij kunnen zien dat ik zwanger ben. Ik zit nu in de 'Is ze nou dik of zwanger?' fase ??

Hoooi! Ook hier is de echo gelukkig helemaal goed. Hoewel het echt een lastpak is bij de controles (beweegt veel te veel, draaide steeds de verkeerde kant op, dan weer een armpje ervoor etc.) maar uiteindelijk alles kunnen zien en het ziet er goed uit. Wat een opluchting zeg!
Ik had het gevoel dat het een meisje zou zijn, maar had zelf met de babywatcher iets gezien wat toch echt op een piemeltje leek. En het is dus toch echt een jongetje! Hoewel ik stiekem misschien net iets liever een meisje had (was al helemaal verliefd op de naam en het feit dat we dan konden vernoemen naar mijn oma) ben ik ontzettend gelukkig. 
Achttienseptember ik heb wel wat mensen om me heen die zich er erg druk om maken, zoals mijn vader. Zeker ook omdat ik in de zorg werk en het dichtbij is. Maar echt van dat soort vragen heb ik niet gehad. En ik had dus ook wat jij had Hvnd, maar na deze week ben ik toch heel duidelijk zichtbaar zwanger. 

Hnvd duurt nu niet lang meer voordat ze het echt gaan zien! Ik heb sinds deze week heel wat mensen van buiten af die erover beginnen of me feliciteren. Vooral buren of bekende die ik al een poosje niet heb gezien. 
Faelexa fijn dat alles goed is bij de echo. Hadden jullie ook al een naam verzonnen als het een jongen zou worden? Wel spannend inderdaad dat het in de zorg zo dicht bij komt. Kan het me wel een beetje voorstellen van je vaders kant. Denk dat we er maar weinig tegen kunnen doen. Niet meer gaan werken is voor de meeste ook geen optie. 

Hnvd en Faelexa wat fijn jullie goede echo's!
Achtienseptember hoewel ik de vraag snap zou ik hem echt niet zomaar aan een onbekende willen stellen! 
Hier nog 2 weken tot de 20 weken echo. Pfff het duurt zo lang!!
Bo-Belle ik vind het lastig om te zeggen wat mijn gewicht heeft gedaan, omdat ik vlak na de feestdagen in verwachting ben geraakt. En de hele decembermaand niet gewogen uit angst, haha!
Vlak na de feestdagen heb ik mezelf gewogen (schrok me dood) en in de week erna bijna 3 kilo afgevallen door simpelweg weer normaal te gaan eten (echt puur vocht dus van al het vele snacken en zout enzo). T.o.v. dat hoge gewicht na de feestdagen, daar zit ik nu nog zo'n 1.5 kilo onder. Ben dus 1.5 kilo zwaarder dan 1 week na de feestdagen, snap je hem nog ;)
Mij valt dit ook heel erg mee, ben wel bewust bezig met nog 3 keer per week (zwangerschapsproof) sporten enzo. Wil graag - als mijn gezondheid en die van de baby het toelaten - een beetje fit mijn zwangerschap door. Dat wil niet zeggen dat ik niet snoep want de koekjes, chipjes en ben & jerry's vinden gretig aftrek :)

Terug
Bovenaan