September 2020 ❤

Ik had van de week nog een berichtje gepost hier, maar deze is niet aangekomen denk ik ?. 
Iemand had het over het wakker worden van de pijntjes in de linker bil. Klinkt me heeeeeeel bekend. Ben gister bij de echo geweest en heb het aangegeven. Ze zei dat ik last heb van mijn bekken. Heb jij dit ook al vanaf 8 weken ofzo? 
Gister dus de 20 weken echo gehad met mondkapje. Gelukkig is alles goed. Ik dacht bij de nub al een meisje te zien en dit klopte! De kinderwagen is vandaag binnen gekomen, voorderest moeten de meubeltjes nog gekozen worden! 

Bo-Belle en Achttienseptember gefeliciteerd met jullie goede echo's en wat leuk die meisjes! 
Ik kon geen nub doen want had mn termijnecho bij 10+4 al. Dusss we gaan het zien vrijdag! Maar het allerallerbelangrijkst vind ik of alles verder goed is. Gelukkig ben ik vrijdag vroeg al aan de beurt, hoef ik niet nog de hele dag te wachten. Nog 3 nachtjes... ooh wat duurt het lang allemaal...

Runbabyrun dan is het helemaal spannend zonder nub. Heb je een voorgevoel? Inderdaad als alles maar goed is! Super fijn dat je vroeg aan de beurt bent. 
Bij mij moest trouwens trouwens mijn telefoon echt uit en mocht niet video bellen met mijn vriend tijdens de echo. Dus hij zat braaf te wachten voor de deur. Vond het maar niks natuurlijk, maarja je doet er nu ook niks tegen helaas. 

Bo-Belle en Achtienseptember Wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad! En allebei een meisje, wat leuk! ? 
Spannend Runbabyrun, nog maar een paar nachtjes slapen!

Hahahaha achttienseptember we lopen exact gelijk op zo hè! Straks geven we ook nog dezelfde naam ;) zijn jullie er al uit? Wij hadden 2 super toffe jongensnamen waar we helemaal overtuigd van waren... maarja, het is een meisje haha en daar zijn we nog niet uit!
We riepen al vrij vroeg in onze relatie "als we ooit een meisje krijgen noemen we haar XX" en die naam staat nog steeds bovenaan de lijst, maarrr toen kreeg ik een aantal jaar geleden een collega met die naam. Oeps haha, toen zei ik al gekscherend "je brengt ons hele namenschema in de war" maar we zijn inmiddels jaren verder, geen collega's meer maar wèl goede vriendinnen. 
Ze geeft zelf aan het niet erg te vinden als de de naam zouden gebruiken. Maar ik twijfel zelf zó erg. Wat zouden jullie doen?
Runbabyrun vrijdag komt steeds dichterbij, zo spannend! Het verschilt inderdaad nogal per locatie wat de mogelijkheden zijn. Wij mochten dus de hele tijd videobellen (had ik niet verwacht) maar ik hoor ook alleen een stukje in het begin bellen, of USB sticks met extra veel foto's (tegen betaling) en sommige maken ook filmpjes. Helaas lees ik dus ner dat je bij sommigen dus ook nietmag videobellen. Weet jij al wat er voor jullie mogelijk is?
En heb je ook een vroege echo gehad, tussen de 6 en 8 weken? Dan zou je ook nog even op de ramzi methode kunnen zoeken. Die voorspelde bij mij dus ook een meisje ;) of nog even geduld hebben natuurlijk haha! 

Bo-Belle Oeh, lastig! Een goede vriendin zeg je. Zie/spreek je haar vaak? Heb je nog steeds dezelfde associatie bij de naam? Dus dat je bij de naam bijvoorbeeld jullie kindje voor je ziet en minder je vriendin? Misschien kan het helpen om de kleine in je buik een tijdje zo te noemen (binnenshuis)? Ik heb geen idee hoor ? erg lastig is dit.
Runbabyrun Wat fijn! En welkom bij de ? club haha. Wat betekent +2SD? ?

Hnvd oh sorry haha, beroepsdeformatie dingetjes, ik werk op het consultatiebureau en daar is +2SD zo'n normale term dat ik dus vergeet dat het voor anderen helemaal niet zo duidelijk is haha.
SD staat voor standaarddeviatie. +2SD betekent 2 standaarddeviaties boven het gemiddelde (in de groeicurve die je straks op het consultatiebureau veel gaat zien is dat 2 lijnen boven het gemiddelde). Als je baby op +2SD groeit, is grofweg 98% van de baby's met die leeftijd/zwangerschapsduur kleiner/lichter en maar 2% is groter/zwaarder.
Echt een flinkerd dus. De echoscopiste zei al dat mn verloskundige misschien een test op zwangerschapsdiabetes zou gaan voorstellen en misschien ook wel een groeiecho om het op te volgen, maar dat mocht zij niet beslissen, dat laat ze bij de verloskundige. Ik wacht dus geduldig af!
Mijn verloskundigenpraktijk maakte gister bekend dat ze 'alle consulten' weer gaan doen en partners weer welkom zijn! Ben benieuwd of ik dan met 23 weken nog een extra controle er tussen geschoven krijg of toch nog moet wachten op de al geplande afspraak pas bij 27 weken. 

Terug
Bovenaan