September 2020 ❤

Hoi iedereen!
Leuk om te zien dat er extra momma's zijn aangesloten en dat alles goed gaat.
Ik had gisteren ook op exact 20weken mijn 20wekenecho. Alles tiptop behalve dat mevrouw zodanig bewoog dat we haar gezichtje niet konden zien! Ik hoop dat voor de rest die echo er snel is.
Ik heb sindskort echt wel een buikje en brandend zuur.. Om maar te zwijgen van die nachten, ik word telkens wakker van zeurende pijn in mijn linkerbil, vreselijk!!!
Misselijk ben ik gelukkig niet meer :) hopelijk trekt dit snel weg bij jullie die er nog last van hebben.
Ik weeg evenveel als eind december, toen wat afgevallen (3kg) maar dit is er intussen terug bij. Hoe voelen jullie zich met jullie (indien al van toepassing) nieuw lichaam? Ik ben donderdag als een kind beginnen huilen omdat ik mezelf walgelijk vond. Ik weet dat ik dankbaar moet zijn en dat ben ik ook, maar ik voel me zo kut met mijn 'nieuwe buik'. Zelf vind ik dat ik er eerder dik uitzie dan gewoon zwanger. Hopelijk trekt dat negatief beestje gauw weg uit mn hoofd.

Haha de kilo's schelen bij mij nogal of ik weer eens naar de w.c. ben geweest of niet.. TMI sorry haha maar ik ging al niet zo makkelijk en nu ben ik blij als ik 1x per week kan... 
Wat fijn Boldotje dat je een goede echo hebt gehad! Hele opluchting lijkt me :) Wat krijgen jullie ook alweer, jongen of meisje? Of hou je het een verrassing? 
Mijn buik begint ook aardig te groeien, maar ik vind het eerder prachtig dan afschuwelijk. De sporadische keren dat ik buiten kom loop ik er ook onwijs mee te pronken en ik zoek elk spiegelbeeld af opzoek naar mezelf haha. Heb hier ZO lang op gewacht dat ik er 100% van geniet. Zeker nu ik me weer helemaal prima voel (al een aantal weken). 
Ik voel de baby nu ook dagelijks bewegen, zo mooi! Heb zelfs mijn buik al zien bewegen en mijn vriend heeft het ook gezien + gevoeld. Echt intens genieten, tot 'ie wat sterker wordt natuurlijk :p 
Ik heb 1 mei mijn 20 wekenecho, dan ben ik ook precies 20 weken.. tel de dagen af! 

Hier ook een groeiende buik en ik zit elke ochtend en avond in de spiegel te turen... Ik vind het heel cool! Had van mezelf een klein buikje zo helemaal onderin wat vetjes als een soort klein hangend zakje, zo kan ik het het best beschrijven haha! Vond het de afgelopen weken lijken alsof die gewoon veel erger was geworden, maar vanochtend keek ik nog eens goed en nu komt het allemaal toch echt wel wat meer 'op spanning'  en wat naar voren te staan en dat vind ik zooo leuk! 
Ik heb gisteren en vandaag ook wat meer nauwsluitende zwangerschapskleding gekocht, heb nu vooral zwierige dingen maar die zijn dus nog heel los onderin en dat vind ik minder leuk :p Ben er helemaal klaar voor om lekker te pronken!
Nog 12 nachtjes tot de echo... We hebben eergister knoop doorgehakt over welk babybedje we willen en welke commode, manlief wil ze nu ook al bestellen maar ik vind dat dus spannend... Herkenbaar? Of maar gewoon eroverheen zetten en bestellen? 

Hahaha Runbabyrun, ik had van mezelf al een buikje wel wat meer dan jij beschrijft ;) en ook wat meer verspreid over mijn buik ofzo. Dat werd precies eerst door mijn darmen en later dus de baarmoeder al erg snel zichtbaar, maar het leek wel meteen een zwangere buik. Vond ik wel fijn haha maar je kon dus al snel zien dat ik zwanger ben ;) 
Ben ook best wel klein van stuk (ongeveer 1.60) heb het idee dat je dan ook meteen veel meer buik ziet. Mijn baarmoeder komt nu al boven mijn navel, dus ook bovenin mijn buik is het al voller aan het worden. 
Achja, ik eet nog steeds normaal en eigenlijk beter dan ik voor mijn zwangerschap deed dus we zullen wel zien wat er gaat gebeuren met die buik ;) 
Leuk om te lezen dat jij er ook zo van geniet! Lijkt me echt lastig als je je buik niet zo mooi vindt, want je kan er niks aan doen... hij gaat toch echt groeien. 
Het enige dat wij hebben gekocht zijn een 2e hands schommelstoel en 2e hands kinderwagen. De rest (kamertje, maxi-cosy, draagzak/-doek, wippertje, box) krijgen we allemaal. Komt goed uit in deze tijd, want financieel staan we er slecht voor (werk in de horeca).. 

Maarr ik snap de koopdrang dus ;) en als er een aanbieding is zou ik het vast kopen. Mocht je anders rustig kunnen blijven dan zou ik nog 2 weken wachten. Maar ik kon echt nergens anders meer aan denken (lekker die hormonen) dus wilde ik perse vast die kinderwagen kopen :p En tja, dat is ook prima haha. 

Nou, ik snap jullie allemaal heel goed hoor met het willen kopen van alle benodigde dingen. Ik moet zeggen dat ik al heel goed wist wat ik wilde hebben, voordat we zwanger waren. Ik had namelijk toch wel het idee dat het sneller zou lukken en niet pas na 10 rondes.
Toen het dus eenmaal zo ver was heb ik me echt moeten inhouden om niet alles meteen al te bestellen. Toegegeven... het alles goed willen voorbereiden, dus ook dit, is een beetje mijn dwangmatigheid. 
Maar goed, in principe ben ik dus bijna 20 weken en zijn we er al helemaal klaar voor. Nu alleen de kleine zelf nog!
Verder gaat het momenteel vrij goed, maar vandaag toch wat last van de borsten. Een ontzettend gespannen gevoel. Blijkt dat ik zelfs al wat lek! Weet niet zo goed hoe ik me daarover moet voelen... ik vind het op dit moment toch echt heel vervelend. Straks ben ik aan het werk en loop ik daar met natte vlekken! Hebben jullie zoiets ook al?

Faelexa en Boldotje wat fijn dat jullie 20-weken echo goed was! Lekker genieten! En nee, ik heb nog geen last van lekkende borsten Faelexa. Misschien kun je alvast van die pads gebruiken?
Bo-Belle wat leuk!! En bijzonder dat je vriend de baby ook al voelt. Lijkt me een heel speciaal moment. Ik voel bij mij ook steeds rakere trappen dat ik zelfs er soms van schrik. En ik heb het idee dat hij mijn blaas heeft ontdekt...
Runbabyrun Wij hebben ook voor de 20-weken echo de meubels voor de babykamer al opgehaald. Vond het erg spannend (voelt toch een beetje als jinxen), maar voelt ook heel fijn dat we de 'grote' dingen nu in huis hebben.
Succes voor de dames die binnenkort de 20-weken echo hebben! ?

Hnvd Dat jinxen inderdaad! Ik ben toch voor de boeg gegaan en de commode en het bedje hebben we nu, en manlief heeft het ook al in elkaar gezet :) Helemaal blij er mee. Nog 1 week tot de echo!!
Bo-Belle, jij hebt hem vandaag toch? Ik hoop dat alles goed was!! 

Ah, fijn toch Runbabyrun! Helemaal chill dat het al staat haha! Ik merk hier dat ik weet dat we tijd zat hebben, maar toch vind ik het fijn als we langzaamaan naar compleet gaan. Zal de nesteldrang wel zijn ;) 
Wij hebben gister inderdaad de 20 weken echo gehad en die was helemaal goed! Wat een opluchting, vond het stiekem toch wel echt heel spannend. Merkte ik vooral achteraf ;) 
En we weten nu wat we verwachten: een meisje!

Terug
Bovenaan