September 2020 ❤

runbabyrun Ah duidelijk, thanks! Inderdaad een flinkerd, maar eventueel extra echo's is niet erg denk ik ?
Ik ben gisteren op visite geweest bij mijn hoogzwangere schoonzus (op gepaste afstand uiteraard). Zij heeft een Doppler thuis, dus ik heb gisteren even weer naar het hartje mogen luisteren ?. Toch wel fijn die bevestiging, ook al voel ik 'm elke dag al hard schoppen. Begin juni (met ongeveer 26 weken) heb ik weer een controle en moet ik ook de suiker test doen. 

Bo-belle zo grappig dat tot nu toe alles nog gelijk is eh! Ik denk niet dat we op dezelfde naam uitkomen, de onze word een aparte die je niet veel hoord. Maar wie weet, haha. Naam van een vriendin zou ik persoonlijk niet 123 voor kiezen. De zus van mijn vriend is een paar jaar geleden bevallen en de naam die haar zoontje heeft leek verdacht veel op de naam die op ons namenlijstje stond. Toen hebben we de namen gelijk omgegooid! Maar dit is natuurlijk heel persoonlijk. 
Runbabyrun leuk een jongentje, gefeliciteerd! Een flinke jongen dus, kan verder geen kwaad toch? Als ze alles maar goed in de gaten houden.
Hnvd super om even te horen dat alles goed zit! En leuk binnenkort tante ?

Bo-Belle als het echt jullie favoriete naam is, zou ik hem wel kiezen. Alleen nu even onhandig, maar goede kans dat jullie dochter straks in haar dagelijks leven weinig te maken heeft met je vriendin. Maar zo staat iedereen er dus weer anders in, haha. Maar als het je droomnaam is, is het toch potverdorie zonde dat je je hierdoor laat beinvloeden. 
Achttienseptember dankjewel! Nee kan (nu) geen kwaad, maar ik heb de groeicurve waar hij nu op zat opgezocht (moet je nooit doen natuurlijk) en als hij hier op blijft zitten wordt het een baby van ruim 4700 gram als ie tot 41 weken blijft zitten.. en daar word ik wel een tikkie nerveus van, hahaha! 
Maar ik heb het al aan de zus van mijn beste vriendin gevraagd (die is ook verloskundige) en ik moest haar beloven me geen zorgen te maken want er kan nog zó veel veranderen de komende 20 weken. En dat is natuurlijk ook zo. Misschien dus nog suikertest en groeiecho, extra echo zou ik natuurlijk geen bezwaar vinden, haha! 
Wij zijn uit de voornaam van ons ventje. Eigenlijk waren we dat al een week of 4, maar nu we weten dat het een jongetje is kunnen we ook oefenen met hem gebruiken. Dat bevalt tot nu toe heel goed, gelukkig! Nu hopen dat we onze mond niet voorbij praten de komende tijd, haha! 

Runbabyrun, ahh wat leuk een jochie! :) wel spannend inderdaad even, dat 'ie boven z'n groeilijn zit. Maar er is nog een lange tijd te gaan en misschien houd 'ie zich de komende tijd wel juist weer rustig (qua groeien), zo weinig over te zeggen. Wat leuk dat je op een consultatiebureau werkt! Stelt dat je over het algemeen gerust? Ik heb soms echt het idee 'oh help, waar ben ik aan begonnen en hoe ga ik ervoor zorgen dat het allemaal goed komt met die kleine' :p 
Hnvd wat fijn dat je nog even het hartje hebt kunnen luisteren, extra leuk! Hier voel ik de kleine ook flink bewegen, nu ook steeds hoger in mijn buik. Tijdens de 20wekenecho 'zwom' ze ook al helemaal naar boven, was mijn baarmoeder beneden gewoon helemaal leeg haha. Op het scherm was ze een echte druktemaker, maar mijn placenta ligt voor dus hoewel ik veel voel is het toch rustig in vergelijking met hoeveel ze eigenlijk rondzwemt haha. 
18september ik ben heel benieuwd! :) 
Thanks voor het namenadvies dames, hoewel we er nog niet overuit zijn ;) We zitten inderdaad op het spoor van 'als dit écht onze droomnaam is, dan willen we het niet laten schieten' maar wat hnvd zei zet ons ook aan tot nadenken 'koppel je de naam wel helemaal aan je kindje, of ook veel aan je vriendin?' dus we denken er nog even rustig over na en kijken nog rond of we iets anders passends vinden. Mochten we echt niks anders vinden, dan gaan we niet voor een B-keus om het zo te zeggen haha. 

Ik vergeet steeds wie nou een jongen/meisje krijgt, wanneer ze uitgerekend zijn en of het de eerste of tweede is. Misschien leuk om allemaal even onder elkaar te zetten? Dan hou ik het bij in een overzichtje :) Je kan dan mijn regel hieronder kopieren, aanvullen en als nieuw bericht posten (als je wilt natuurlijk). 

BoBelle - 18 september - meisje - eerste kindje 

Bo-Belle ja je hebt helemaal gelijk, dus ik laat het ook los nu. Wij zijn groot, dus heel gek is het niet. Ik ben 1.80 en mijn man 1.90. Dus had het gekker gevonden als Aapie onder het gemiddelde zou zitten. Mijn familie grapte nog: nou, dat wordt beginnen met roken, want daar wordt je placenta slecht van en dan krijg je een kleiner kind. Een grapje uiteraard haha, want geen enkele familie zo anti-roken als die van mij, haha. 
Ja ik vind het superleuk werken op het consultatiebureau! Word wel altijd een beetje verdrietig van alle slechte verhalen over 'ons' op het internet, ik doe zelf kneiterhard mijn best om geen 'consternatie'bureau te zijn en moet eerlijk zeggen dat ik het gevoel heb dat ouders zich vaak meer zorgen lijken te maken om een versnelde of juist vertraagde groei dan ik. Dan ben ik juist degene die continu zit te zeggen: nee, is normaal, niks aan de hand, we volgen het gewoon de volgende keer weer op! Maarja dan lees je online weer ervaringen en krijg je het gevoel dat wij er alleen maar zijn om stennis te schoppen en ouders een slecht gevoel te geven, nou als er iets níét mijn bedoeling is... 
Maar om je vraag te beantwoorden haha: Ik moet eerlijk zeggen dat ik al best wel wat ouders heb gezien op het CB waarvan ik dan persoonlijk denk, nou, als die het kunnen, dan kunnen wij het ook wel. :p
Is dat gek? Haha. Dat wil niet zeggen dat ik niet kneiteronzeker zal worden, want ik ken mezelf en de theorie is altijd mooi, maar de praktijk is vaak heeeel anders. Gelukkig heb ik een dozijn aan lieve collega's die altijd kunnen meedenken mocht het nodig zijn :) En een heeele lieve vent die straks ook maar liefst 7 weken vrij is na de geboorte. Hij neemt dat nieuwe vaderschapsverlof op en omdat hij in het onderwijs werkt krijgt hij nog een extra week want de herfstvakantie telt niet mee in dat verlof. Zoo fijn! Samen kunnen we het wel aan, denk ik.
En dan nog even het overzicht aanvullen (leuk!)
BoBelle – 18 september – meisje – eerste kindje 
Runbabyrun - 28 september - jongen - eerste kindje 

Sorry weinig tijd dus alleen het overzichtje voor nu! 

BoBelle – 18 september – meisje – eerste kindje Runbabyrun – 28 september – jongen – eerste kindje
Achtienseptember - 18 september - meisje - eerste kindje 

Handig idee zo'n lijstje! Mijn zwangerschapsbrein begint mij nu ook af en toe in de steek te laten ?
Hnvd - 11 september - jongen - eerste kindje
BoBelle – 18 september – meisje – eerste kindje 
Achtienseptember – 18 september – meisje – eerste kindje
Runbabyrun – 28 september – jongen – eerste kindje

Ah leuk haha, allemaal first time moms ;) 
En wat je zegt hnvd mijn hoofd laat me ook af en toe in de steek al. Ook omdat ik qua werk niet echt een uitdaging heb nu misschien ;) maar poe. 
Ik kom vooral heel vaak niet op woorden, of ik hussel een boel door elkaar. Zo noemde ik schroeven laatst slotjes. En vond het heel gek dat mijn vriend me niet begreep haha!

Terug
Bovenaan