September 2020 ❤

Rozenmeisje Nee dat snap ik idd! Bij mij is m'n bloeddruk tot nu toe steeds ongeveer hetzelfde als bij een controle (rond 70/120). Ik begreep overigens van mijn vader (werkt in een ziekenhuis) dat ze bij zwangere vrouwen liever zo'n handpomp ding gebruiken om de bloeddruk te meten ipv een automatische/elektrische. Die laatste kunnen soms een vertekend beeld geven zei hij (Ik weet verder niet waarom ?).
runbabyrun Maar natuurlijk! Ik krijg extra groeiecho's en de suikertest omdat ik overgewicht heb. Het is preventief, want bij de 20-weken echo zat hij bijna precies qua groei op de duur van de zwangerschap. Maar ik zeg geen nee tegen extra echo's ? En alvast gefeliciteerd! Hoe oud word je?

Runbabyrun haha daar zeg je wel iets inderdaad.. ben over een dikke maand ook jarig en 9/10 van mijn bol.com lijstje bestaat uit babyspullen. Misschien iets leuks voor in huis of iets voor tijdens je verlof (lekkere douchegel of een leuk boek ofzo)?
5 kg is ongeveer het zelfde als ik, volgens mij ben je ongeveer 22 weken nu (bent ca 3 weken na mij uitgerekend zag ik) dan was ik toen denk ik ook ongeveer 5 kg aangekomen. Nu 7,5.. Weet ook niet waarom mensen zoiets zeggen, je bent zwanger en dat is een vrijbrief om gewoon maar je mening te geven?! 

Hnvd een extra echo is altijd fijn, die zou ik ook zeker niet afslaan! Hopelijk is alles goed.. vind je dat ook elke keer wel spannend of valt het mee? Hoop inderdaad dat mijn bloeddruk aan het apparaat ligt. Maar let in elk geval alvast op met zout, meer bewegen en tijdig rust nemen. Heb nog wat stressvolle deadlines de komende maand dat zal ook zeker niet helpen.

Hier ook ongeveer 5 kilo aangekomen (22weken). Stom dat mensen zulke opmerkingen maken he! Of dat ze zeggen  'je ziet er moe uit' ? en bedankt, dat helpt echt. Proberen niks van aan te trekken maar dat is soms lastig met al die hormonen. 
Misschien nog een tip (voor verjaardag of iets anders?) het boek Mama ontzwangert. Kreeg ik bij m'n vorige zwangerschap en vond ik echt een aanrader. Vaak lees je overal veel over de zwangerschap en bevalling en maar weinig over de periode daarna. 

Hnvd Dankje! Ik had een gezond BMI voor de start van mijn zwangerschap dus die reden kan ik in ieder geval niet aangrijpen haha, maar denk dat mijn argument van de grote baby wel sterk is. Tenminste dat hoop ik, haha! 
Ik word 27 jaar. Mijn collega's zeiden al: ooh jonge mama! Maar ik vind het best meevallen, haha. Al ben ik wel echt de eerste van vriendinnen die zwanger is. 

Rozenmeisje ik ben nu 23 weken zwanger en ook ongeveer/bijna 5 kilo aangekomen. En wat een rotopmerking, waar is dat nou voor nodig. En ja, duh, we worden nu eenmaal dikker want we zijn met ons lijf een heel mensje aan het bouwen :p Ik hoop dat niemand dat tegen mij gaat zeggen want ik kan normaal al weinig hebben en met die hormonen kunnen ze vrees ik rekenen op een pittige reactie haha! Hoop dat je het een beetje van je af kan laten glijden hoor! :) 

Lalana erg irritant inderdaad, maar nog het meeste dat ik het me aantrek haha en dat doe ik toch echt zelf. 
Bo-belle haha zou soms willen dat ik zo uit kon vallen, ben eigenlijk echt te correct op zulke momenten. 

Verder zat ik met 23 weken denk ik wel iets hoger qua aankomen, zat ipv 5 zoals jullie ongeveer toen al op 6,5 totaal volgens mij. Maar de laatste weken daarintegen dus naar 0,1 per week aangekomen. Maja ik ga het stukje gewicht nog navragen bij de vlk en verder lekker (proberen te) laten voor wat het is. Ben wel bewuster gaan eten en bewegen, dat is nooit verkeerd. 

Verder helaas weer mega heuppijn dus wakker in de nachtelijke uurtjes. Komt echt door het liggen maar na 2 matrassen en een topper geprobeerd te hebben begin ik te denken dat het aan daar niet aan ligt ? Misschien toch eens naar de fysio of chiropractor, geen idee welke dan beter zou zijn.

Terug
Bovenaan