September 2020 ❤

Lalana ik heb zelf gebeld voor het inplannen van mijn 23 weken controle. Geen idee of ik anders wat had gehoord, maar ik denk het niet. 
Een van de wensen op mijn verjaardagslijstje is een bijdrage voor een pretecho. Bij voorkeur dan 3D. Is inderdaad wel prijzig, maar ik had mijn 20 weken echo op de allerlaatste dag dat partners niet mee mochten... was de avond ervoor al op het nieuws dat ze weer mee mochten, maar nog niet doorgevoerd in de richtlijnen van het centrum. In de middag na mijn echo kreeg ik bericht dat het vanaf de maandag er na weer wel mocht. :( echt wel zuur. Manlief zei dat hij het prima kon volgen via de telefoon, maar ik wil toch graag samen nog wat kijken.
Maar als ik toch nog een groeiecho krijg en daarbij kan regelen dat manlief mee kan kijken, dan misschien toch niet. 
Qua slapen: ik wilde graag een slaapzak maar die zijn er niet/amper voor de allerkleinsten. Slaapzak omdat dat volgens VeiligheidNL (geweldige site) het allerveiligst is voor slapen. Dus we hebben nu een dekentje maar zo gauw hij in een slaapzak past ga ik daarop overstappen. Puckababy heb ik naar zitten kijken, maar dat is toch een inbakerslaapzak en dat zul je dan ook weer af moeten bouwen zodra je kindje dreigt te gaan draaien... Moeilijk moeilijk.

Bo-belle maakt niet uit hoor ? En inderdaad lang moeten wachten op jullie kleine wondertje, lijkt me echt ontzettrnd moeilijk die teleurstelling elke keer. Maar dan ook weer zo bijzonder als het "gelukt" is ?
Runbabyrun dat is inderdaad een mooie co-sleeper! Heb hem even opgezocht en dacht tevens "Wow, duur!" Haha dus daar moet ik je ook gelijk in geven. Het voordeel van een duur bedje op mp os dat je hem daar zelf op kunt verkopen voor een soortgelijk bedrag, dan kost het je eigenlijk bijna niks ? 
Ik vond de overweging dat de baby er maar max een half jaar in ligt en misschien zelfs korter als het niet bevalt wel belangrijk wat betreft de prijs. Vind die wij nu hebben niet de mooiste maar hij werkt en is prima voor die tijd. Ook makkelijk af te breken dat is weer fijn met bewaren voor eventueel een nummer 2. Maar moet zeggen dat ik wel twijfelde over eentje die ook los kan staan. Maar we hebben ook een campingbedje dat klapt veel sneller in en kan veel langer gebruikt worden dus ik laat het hierbij. Wel een toppertje erbij gekocht omdat het matrasje erg dun is. (Moet mezelf ook nog overtuigen dat het goed is zo haha)
Die site ga ik zeker eens bekijken, zulke dingen houd ik wel van haha..
Verder thnx voor het delen van jullie slaapuitrusting, weet ook wel dat het allemaal kan en indien nodig is het zo besteld ?

Runbabyrun de puckababy piep is een semi-inbakerslaapzakje (voor 0 - 3 maanden). Inbakeren lijkt mij heel fijn, maar niet alle baby's zijn het daarmee eens ;) In dit slaapzakje zitten de armen wel ingepakt, dus ze kunnen zichzelf niet zomaar wakker meppen, maar ze kunnen de armen binnen de slaapzak wel vrij bewegen. Dat leek mij wel fijn! 
Rozenmeisje Je hebt verder best wel veel handige kaartjes, waarin je kan zien wat je je baby allemaal wel / niet moet aantrekken bij een bepaalde slaapkamertemperatuur. Op Pinterest kan je er bijvoorbeeld veel vinden, super handig! 
En ja, we hebben heeeeel lang geduld moeten hebben haha. Was ook echt niet leuk, zeker het laatste jaar vond ik extreem pittig. We zijn dan ook via IUI zwanger geworden, maar wel meteen de eerste poging. Dus ik voel me uiteindelijk alsnog een geluksvogel

Achttienseptember Fijn dat de echo goed was, maar balen van de pijn in je heupen! Ik had ook de tip gelezen van het symmetrisch tillen. Hopelijk helpt het!
Rozenmeisje Ook fijn dat jouw controle goed was! Wij hebben al een ledikantje gekocht via marktplaats (samen met een kast en commode). Voor de eerste paar weken/maanden (ligt eraan hoe het bevalt) wil ik nog een co-sleeper. Dus ook hiervoor al druk op zoek op Marktplaats! En wat betreft dat XXL kussen: ik heb het gelukt dat mijn vriend weinig ruimte inneemt in bed en ons bed is 1.80 ?
Bo-Belle Wat fijn dat jullie een kindje gegund is na zo'n lange tijd! 
Ik heb al dekentjes en lakentjes gekocht en van mijn zus heb ik een klein slaapzakje gekregen. Ik had al een paar maanden geleden een inbaker doek gekocht, omdat ik het printje zo schattig vond. Daarnaast wil ik ook nog een Puckababy piep om maar even alle opties open te houden ?? Ik las trouwens dat de kraamzorg graag werkt met lakentjes en dekentjes zodat je dit als kersverse ouder goed leert. Geen idee of mijn kraamzorg dat ook graag wil en wat de voorkeur voor onze kleine wordt natuurlijk.
Ik ben trouwens 29. Op een enkeling na zijn al onze vrienden nog kinderloos. Op de afdeling waar ik werk, wordt wel de ene na de andere collega zwanger. Maar ja, ik werk dan ook op een jonge afdeling met veel dames in de 20/30. ?
De laatste tijd merk ik echt dat mijn buik groter is dan ik denk. Wanneer ik bijvoorbeeld bij het aanrecht of de wastafel sta, stoot ik vaak m'n buik. Herkenbaar? ?

Bo-Belle heb je gelijk in hoor, dat semi-inbakeren. Ik weet dat ik op het CB van kindjes eerst de heupen moet checken voor ze ingebakerd mogen worden, hoewel dat met de puckababy waarschijnlijk minder hard nodig is, omdat ze wat meer ruimte lijken te hebben bij de heupen. 
Daarnaast mag inbakeren niet bij koorts en 24 uur na elke vaccinatie, want dan wordt het snel te warm. En als de armen niet helemaal vrij kunnen bewegen wordt het dus link als ze gaan draaien, want dan kan het gevaarlijk zijn op de buik. 
Dat wil zeker niet zeggen dat ik er helemaal niet voor opensta, als die van ons zich wakker maait wordt dit waarschijnlijk mijn eerste aankoop. Check ik zelf die heupjes wel ff... hahahaha. 
Hnvd hier heeft de buik ook weer een spurtje gehad. Twee dagen de baby wat minder hard voelen trappen dus denk dat het ook een boel vruchtwater is, geen idee of dat kan maar zo lijkt het. 

Hnvd jaaa haha die buik! Ik stoot hem niet zo vaak maar denk nu wel elke dag voor de spiegel "zo hallo". En als ik even snel mijn sokken/schoenen wil aantrekken vanuit stand gaat dat ook niet zo lekker meer ;) 
Runbabyrun oh dat van die heupjes wist ik niet! Ja ik heb alles maar gewoon in huis... Bij de ikea goedkope matraslakentjes (weet het woord niet meer, wat erg haha!) En bij de zeeman leuke lakentjes. Die puckababy heb ik over genomen van een vriendin en die dekentjes wilden mijn hormonen graag maken ;) 
Volgens mij ook handig om met laagjes te werken zodat je makkelijk kan sturen in temperatuur. En het kamertje boven wordt best wel fris, maar dat schijnt niet eens zo erg te zijn. We gaan het zien haha! 
Heb vandaag een rondleiding door een kinderdagverblijf gehad. Zo bizar dat dat straks je wereld is haha! Hoe gaan jullie dat doen met werk/opvang?

Bo-Belle die sokken aantrekken, ja! 
Ik merk ook dat ik steeds meer 'geluidseffecten' heb als ik in bed ga liggen, haha! 
Ik had vorige week ook rondleiding bij het KDV. Vond het ook een bizarre gedachte. Wij gaan allebei één dag minder werken, dus dan komen we elke week uit op 1 papadag, 1 mamadag, 1 omadag (mijn moeder) en 2 dagen KDV. 
Ons KDV richt zich heel erg op sporten/beweging, maar ook yoga en gezonde voeding, vanaf dreumesleeftijd een warme maaltijd bij de lunch dus dan kunnen we er 's avonds gewoon een boterham inschuiven, relaaaaaxt. 
Hoe ga jij dat doen met opvang? 
Ik ga inderdaad ook met laagjes werken. En het is ook wel nuttig om je in de TOG-waardes te verdiepen, die geven ook een handvat! Hoe koeler de kamer, hoe beter, trouwens. Bij ons op het KDV gaat ie buiten de slaapjes doen, alleen als het vriest, hard waait of regent gaan ze naar binnen haha, het wordt echt een ice man. Maar in de babykamer 16-17 graden is juist goed!
Je bedoelt denk ik hoeslakens? :p Die tip van de Zeeman is een goeie, ik ga eens neuzen! 

Haha Bo-Belle mijn hormonen willen ook dat ik vanalles maak, waaronder een dekentje. Verder vind ik die hormonen maar rot. Ik ben ineens een stuk onzekerder over mezelf, ook bijvoorbeeld in mijn werk. Heel irritant ?
Opvang is bij mij al geregeld. Mijn zoontje gaat 2 dagen naar een kennis van ons en daar kan de baby ook naar toe gelukkig. Weet nog wel dat ik dat vorige keer heel spannend vond. Om dan al te beslissen wie er straks voor je kindje gaat zorgen terwijl hij of zij er nog niet eens is! Maar allemaal goedgekomen ?

Terug
Bovenaan