September 2020 ❤

Rozenmeisje Ze meten het hoofdje, de buik en het bovenbeen. Aan de hand daarvan wordt dan een schatting gemaakt hoe zwaar het kindje is. Idd erg leuk om te weten ? Ik loop vanaf de 20-weken echo bij de gynaecoloog in het ziekenhuis, daarvoor bij de vk. Mijn vk zat vanaf het begin voor mijn gevoel steeds te zeuren over mijn gewicht en alle risico's die daaraan verbonden zijn. Ook zei ze dat de kans heel groot was dat ik later in m'n zwangerschap verplicht doorgestuurd zou worden (als ik bijv teveel zou aankomen of zwangerschaps diabetes zou krijgen). Ik was daar wel klaar mee, dus had gevraagd of ze mij meteen konden doorsturen. Had toch niet een super klik met haar (ze deed me af en toe denken aan juf Ank van de Luizenmoeder ?). En ik wilde toch al in het ziekenhuis bevallen en nu leer ik de mensen daar al een beetje kennen. Overigens gaat mijn zwangerschap tot nu toe echt volgens het boekje haha, dus had gewoon bij de vk kunnen blijven. Ja ik heb overgewicht, maar ben nu nog net geen 2 kilo aangekomen en m'n kindje groeit heel gemiddeld. ?

Hnvd goed aangepakt dan! Ideaal die extra echo's en idd als die klik er niet is zijn die afspraken al helemaal niet leuk, kun je beter ergens anders gaan.
2 kilo aangekomen is volgens mij best weinig (of in elk geval super netjes!) al komt iedereen natuurlijk anders aan. In mn onzekerheid over mijn aangekomen kilos had ik het op internet opgezocht en zag ik dat je van 14- 26 weken gemiddeld 8 kg aankomt, vandaar ?.
Ik zit nu op 7 kg met bijna 27 weken dus heb net lekker 2 ijsjes genomen ?

Haha Rozenmeisje lekker genieten van die ijsjes! Zolang de kilo's niet al te hard gaan moet dat ook kunnen toch! Ik probeer trouwens wel echt op te letten met uit de zon blijven met m'n gezicht. Zit nu steeds met een hoedje op. Heb van m'n vorige zwangerschap een vlek in m'n gezicht en dat gaat niet meer weg ? volgens m'n man valt t niet op maar ik baal er toch van. 
Hnvd fijn dat je bij de gynaecoloog terecht kon dan. Ik zie helemaal juf Ank voor me nu. Dat lijkt me niet zo fijn om die bij je bevalling te hebben haha.

Rozenmeisje 7 kilo is volgens mij heel gemiddeld idd! Lekker genieten van je ijsjes ? Ik heb ook t 'geluk' gehad dat ik de eerste 20 weken veel misselijk ben geweest (met overgeven) en nu nog steeds niet m'n oude eetlust terug heb.
Lalana Haha nee he ? Het begon al bij de intake toen ik de formulieren meekreeg voor het bloedprikken: 'Nu heb je TWEE formulieren en die neem je ALLEBEI mee! En als je ook de nipt gaat doen dan doe je dat formulier BIJ de andere formulieren. En dan heb je geen TWEE formulieren, neeee, dan heb je er...... DRIE!' ??

HnvD Ah fijn dat ie goed groeit en alles in orde was! Die lijnen zeggen me nog helemaal niks haha, rol ik vast snel genoeg in. Hier nog ruim 2 weken wachten voor controle bij vk (nu 24.5). 
Rozenmeisje ik pas ook op met de zon. Kom er wel in en op straat bijvoorbeeld ook maar heb wel een petje gekocht voor als ik niet in de schaduw kan zitten. Blote buik wist ik niet eigenlijk. Maarja zie ik ook niet snel gebeuren op dat mini balkon van me ;) 

Oh trouwens! Ging meteen even op de weegschaal staan vanochtend haha, maar ik ben dus nu bijna 25 weken zwanger en ongeveer 7 kg aangekomen. Merk dat het de laatste weken ineens onwijs hard gaat en mijn buik ook ;) Had ook een serieuze brood en ijs-craving.. die heb ik maar weer omgebogen naar yoghurt met fruit haha! 
En.. zo irritant... ik heb een aambei :( was er al bang voor dat het zou gebeuren maar vind het zo vroeg nog en vrees dus wel voor de rest van de zwangerschap/bevalling. Ik zit dus aan de curanol (tabletten en zalf) en merk dat ik ook veeel te weinig drink. Dus begin vandaag met een wateroffensief ;) 

Haha ik moet wel echt lachen, eerst om Juf Ank van Hnvd, die ik overigens erg leuk vind maar misschien niet als verloskundige als ik het zo hoor ?
En daarna om de zwangere vrouw lekker shinen met die dikke buik vol in de zon op een minibalkonnetje van Bo-belle zie iedereen al kijken ?
Maar een aambei lijkt me echt niet fijn! Volgens mij krijgen wel bijna alle zwangere vrouwen die toch? Nu of met de bevalling.. hopelijk strekt het snel weg. Kwam het door obstipatie? Want dat heb ik af en toe terwijl ik dat normaal echt nooit heb dacht ik enkele weken geleden "omg hoe ga ik dit doen ?" Let nu op dat ik genoeg vezels eet (gedroogde pruimen en donker brood) en veel drink. Sorry voor wie dit onsmakelijk vindt ?
Maar heb nu een karaf gevuld met water, merk dat het er dan minder snel bij inschiet om goed te drinken. Soms lekker met munt erin of fruit. Misschien werkt dat bij jou ook. 

[quote quote=10327888]Oh trouwens! Ging meteen even op de weegschaal staan vanochtend haha, maar ik ben dus nu bijna 25 weken zwanger en ongeveer 7 kg aangekomen. Merk dat het de laatste weken ineens onwijs hard gaat en mijn buik ook ? Had ook een serieuze brood en ijs-craving.. die heb ik maar weer omgebogen naar yoghurt met fruit haha! En.. zo irritant… ik heb een aambei ? was er al bang voor dat het zou gebeuren maar vind het zo vroeg nog en vrees dus wel voor de rest van de zwangerschap/bevalling. Ik zit dus aan de curanol (tabletten en zalf) en merk dat ik ook veeel te weinig drink. Dus begin vandaag met een wateroffensief ?[/quote]
Wat ik gelezen had zijn ook maar gemiddelden he! Wil niemand iets aanpraten (heb ik misschien vooral bij mezelf al gedaan haha) maar vond het zelf fijn een richtlijn te hebben. 

Terug
Bovenaan