Rozenmeisje Ze meten het hoofdje, de buik en het bovenbeen. Aan de hand daarvan wordt dan een schatting gemaakt hoe zwaar het kindje is. Idd erg leuk om te weten ? Ik loop vanaf de 20-weken echo bij de gynaecoloog in het ziekenhuis, daarvoor bij de vk. Mijn vk zat vanaf het begin voor mijn gevoel steeds te zeuren over mijn gewicht en alle risico's die daaraan verbonden zijn. Ook zei ze dat de kans heel groot was dat ik later in m'n zwangerschap verplicht doorgestuurd zou worden (als ik bijv teveel zou aankomen of zwangerschaps diabetes zou krijgen). Ik was daar wel klaar mee, dus had gevraagd of ze mij meteen konden doorsturen. Had toch niet een super klik met haar (ze deed me af en toe denken aan juf Ank van de Luizenmoeder ?). En ik wilde toch al in het ziekenhuis bevallen en nu leer ik de mensen daar al een beetje kennen. Overigens gaat mijn zwangerschap tot nu toe echt volgens het boekje haha, dus had gewoon bij de vk kunnen blijven. Ja ik heb overgewicht, maar ben nu nog net geen 2 kilo aangekomen en m'n kindje groeit heel gemiddeld. ?