September 2020 ❤

Haha ik ga je roosvicee morgen een kans geven. Had gedroogde pruimen van internet, als bron van vezels en ijzer schijnt het heel goed te zijn. 

8 luiers per dag had ik ook gelezen. Maat 0 heb ik niet gedaan, maat 1 is vanaf 2 kg, mag hopen dat de baby niet lichter is dan dat en zo wel kom ik hoe dan ook spullen bij aan het kopen haha. Ook ergens wel leuk dat we zo inwetend zijn haha.
En je aambei poeh zo shit zeg! Hopelijk is ie snel weg! 

En, vond je het te pruimen (haha) Rozenmeisje? :) 
Hier verder weinig nieuws.. Ik ga deze week even bloedprikken voor ijzer (veel hartkloppingen en heel erg moe, meteen bij op staan) maar verder gaat alles zijn gangetje. 
Zo gek dat haar schoppen steeds harder worden  maar daarnaast voel ik nu ook vaker een soort gekriebel, geen idee wat ik dan precies voel maar iets anders dan geschop haha! Handjes ofzo? 
Hoe gaat het verder bij jullie? 

Hier gaat het goed. Eindelijk de 24 weken grens gehaald, yes! 
Moet nog een suikertest inplannen ergens tussen 24 en 28 weken maar moet ook nog een keertje bloedprikken bij 27 weken, omdat ik Rhesus C negatief ben. Dat is anders dan Rhesus D, waar je die prik voor krijgt. Was ook weer nieuw voor mij, ondanks dat ik arts ben, haha! Maargoed, de verloskundige zei dat ik dus beide dingen tegelijk kan doen als ik de suikertest tussen 27 en 28 weken plan. Ik twijfel nog of ik het onderzoek niet toch al eerder wil. Dan weet je het maar. Aan de andere kant, is het positief moet ik misschien een dieet en als ik dat nog even kan uitstellen, is dat natuurlijk mooi meegenomen :p 

Hier ook niet heel veel nieuws! Qua luiers hebben wij 1 pak maat 0 (was maar €1,- bij de Kruidvat, dus ja waarom ook niet) en 3 pakken maat 1 (waarvan 1 pak gratis bij de Kruidvat baby tas zat). Ik zag trouwens dat alleen overmorgen bij de Kruidvat alle luiers 1+1 gratis zijn, dus haal dan ook nog maar 2 pakken maat 2. ?
Bo-belle Hopelijk voel je je snel weer beter!
Haha, snap je overweging wel hoor runbabyrun! Een aangepast dieet moeten tijdens de zwangerschap met al je cravings lijkt mij niet heel tof. 

Bo-belle ben het nog even aan het uitstellen, laatste dagen even wat meer aan de thee met dit weer. 

Vervelend dat je je niet zo lekker voelt. Herken wel heel erg wat je aan klachten noemt, had hier vorige week ook last van. Wist niet dat het door ijzer kon komen, dacht zelf misschien de bloeddruk ofzo. Goed dat je hierop laat prikken, kan dat gewoon via de huisarts?

Runbabyrun fijn hè, die 24 weken grens! Keek daar ook erg naar uit! Nu weet ik even geen mijlpalen meer haha, denk de groeiecho. Al vond ik de 1 kilo (volgens de app, die gegevens houd ik maar aan) ook wel een kleine mijlpaal ☺️
Ben je bekend met diabetes of waarom moest je op suiker prikken? Sorry als je dit al verteld hebt dan ben ik het vergeten ? Die resusfactors wist ik ook allemaal niet, maar was op mij niet van toepassing dus ook niet verde in verdiept.

Hnvd gewoon nog wat luiers bijkopen dan haha ?
Welke luiers hebben jullie gedaan? Ik beb de pampers premium protection gedaan, zijn ook voor gevoelige huid enzo geloof ik. Heb ook flink wat billendoekjes ingeslagen, ook allemaal sensitive gedaan. Dacht voor de eerste maanden, daarna ga ik op zoek naar een goedkopere variant als die ook goed zijn haha. Lees soms dat dit heel veel scheelt en net zo goed of soms zelfs fijner dan pampers.

Hier verder alles prima, nog even drukdrukdruk en dan na deze week over 6 weken alweer vakantie en aansluitend verlof!!! ? Kijk er echt ontzettend naar uit en tel de dagen bijna af haha. Zal wel de eerste hier zijn die verlof krijgt als alles bij iedereen goed blijft gaan. Alleen de vraag welke baby er het eerste zal zijn ? Lijkt me ook zo leuk als die berichtjes er om de beurt op komen. 

Ohja en vandaag intake gehad met de kraamzorg. Ook zoiets wat laatst nog ontzettend ver weg leek en nu is het alweer voorbij. Hele huis gepoetst, komen ze niet verder dan de woonkamer uiteraard ?

Hier ook de 24 weken grens voorbij! Toch weer een fijn gevoel idd. Verder ook weinig bijzonderheden. Al merk ik wel dat alles nu wat zwaarder wordt, vooral bukken enzo. Hebben jullie dat ook? 
Qua luiers hadden wij bij mijn zoontje trouwens genoeg aan 2 pakken in maat 1. Daarna ging hij al over op maat 2. Maar hij woog ook wel ruim 4kg bij de geboorte dus was geen kleintje. En ach wat je over houdt kun je meestal wel weer aan iemand doorgeven. Of gewoon in de kast voor een eventueel broertje of zusje later ? 

Yeah wat fijn Lalana! Heb inderdaad ook dat het wat zwaarder aan het worden is (nu 25.4), merk het met omdraaien en opstaan uit bed en ik fotografeer nog deels freelance, dan moet ik altijd best wel wat bukken.. Dat wordt nu ook toch een beetje pittig haha! Dat merk ik wel aan mijn onderrug :) 
Rozenmeisje, oh bloeddruk zou ook kunnen denk ik! Maar daar hoefde ik niet voor langs te komen. Mijn VK heeft gewoon een formulier gegeven voor bloedprikken op ijzer (met name door die hartkloppingen en vermoeidheid), ben net wezen prikken dus verwacht eind deze week ongeveer de uitslag. 
En wat lekker, vakantie met aansluitend verlof! 6 weken klinkt wel heel dichtbij zeg! Ik stop ongeveer samen met jou met werken, terwijl ik normaal gesproken pas rond begin/midden augustus met verlof zou gaan. Maar ik heb een tijdelijk contract tot 20 juli en die wordt niet verlengd... 

Ik ga kijken of ik voor die ene maand nog wat freelancewerk kan krijgen maar vrees het ergste. Mijn partner start alleen net een nieuwe (horeca)zaak dus wellicht kan ik daar nog een beetje helpen ook. We gaan het zien! Rustig aan doen in de zomer klinkt ook niet echt verkeerd ;) 

Rozenmeisje ik krijg suikertest omdat de baby bij de 20 weken echo op de P97 groeide. Dus van de 100 baby's op die termijn zijn er 97 kleiner en maar 2 groter. 
Als je zwangerschapsdiabetes hebt wordt je baby vaak groter, vandaar dat ze dat willen uitsluiten. Ik krijg ook nog een extra groeiecho bij 32 weken (is niet standaard hier) dus dat is natuurlijk niet vervelend :p 
Hier kan ik nog wel wat 'mini mijlpaaltjes' verzinnen hoor, haha! 
25 weken (mooi rond), volgende verloskundige afspraak (27 weken), start 3e trimester (28 weken), pretecho (rond 29 weken, moeten we nog plannen) 30 weken grens, groeiecho (32 weken), vakantie (33 weken) start verlof (36 weken). Genoeg subdoelen :) 
Hier dus nog 8 weken te gaan na deze week. Voelt ook al best dichtbij, gek hoor!!

Terug
Bovenaan