September 2020 ❤

Leuk die mijlpalen runbabyrun! Helpt wel om zo af te tellen! Hier nog 4 weken werken, dan 2 weken vakantie en dan nog 5 weken werken ? die vakantie breekt t nog even lekker. Vandaag de kinkhoestvaccinatie gekregen. Ik dacht dat er wel een hele procedure zou zijn vanwege Corona met mondkapjes enzo, t is tenslotte de GGD, maar helemaal niks. Maar wel goed gevoel dat dat ook weer is gebeurd. En vorige week een hele mooie commode via marktplaats gekocht ? dus t begin van de babykamer begint hier ook te komen!

Lalana oooh heerlijk die vakantie, dat breekt inderdaad lekker!
Grappig wat je zegt over de GGD. Ik werk bij de GGD en wij denken ook (als medewerkers) dat het verwarring oplevert bij klanten dat wij die dingen (zoals mondkapjes, handschoenen etc) dus allemaal niet dragen. Maargoed, dat is dus allemaal conform het beleid van het RIVM. Bij hele korte contacten is dat niet nodig. 
Fijn dat de prik er dus in ieder geval in zit! 
Heel leuk om met de babykamer aan de slag te gaan. Hier is gisteren de schommelstoel binnengekomen en vandaag de welbekende kruidenrekjes van de IKEA die heeel veel in kinderkamers gebruikt worden als wandplankjes, dus wij kunnen ook weer wat dingetjes doen :) 

Ik doe maar weer even een elgemene reactie, als ik zo achterloop dat het op 2 paginas staat kan ik niet onhouden wie wat zei haha..
Maar heel leuk die minimijlpalen idd! Zo heb je tussenstapjes om naar uit te kijken ?
Verder merk ik ook wel dat de buik nu steeds meer in de weg gaat zitten. Eigenlijk vooral met slapen wordt het wat zwaar met omdraaien zoals hierboven ook werd gezegd. 

En heeerlijk dat iedereen nu kan beginnen met aftellen tot vakantie/verlof/allebei! Vind het ook leuk als ik dit topic aanklik en telkens als eerste lees "ik had vanochtend twee positieve testen in handen!" Dat gevoel van toen komt dan elke keer weer even naar boven, wat was dat spannend en wat zijn we nu alweer een stuk verder!
Ben nu op zoek naar een leuk boek voor het eerste jaar. Zwanger worden boek had ik gelezen, zwanger zijn boek ook en dan komt hierna het spannendste deel: het eerste jaar en wat kunnen we verwachten. Lijkt me leuk om in mijn verlof lekker in het zonnetje te gaan lezen ?

En... grote mijlpaal bereikt: het derde trimester!! Het lijkt nog zo kort geleden dat het tweede trimester in ging haha wat gaat het ergens toch ook snel. Begin het ook wel spannend te vinden, hebben jullie dat ook?

En weten jullie al waar en hoe je wilt bevallen? Je hoort eigenlijk alleen mensen die gewoon "normaal/liggend" bevallen zijn maar er zijn zoveel meer mogelijkheden. 
En hebben jullie ook zo'n honger tegen het einde van de nacht? 

Rozenmeisje, ik vind het ook echt een heerlijk openingsbericht haha! En inderdaad, als de dag van gister staat het in mijn geheugen gegrift... Ik deed wel iets meer als 2 testen moet ik bekennen ;) 
Qua bevallen: ik wil graag naar het ziekenhuis, vooral omdat we 2 hoog wonen en als het slecht gaat ik uit huis getakeld moet worden door de brandweer, maar dat past dan ook weer eigenlijk niet :p
Ziekenhuis dus! Maar ik wil liever niet op een bed liggen de hele tijd, beetje rondlopen en weeën opvangen onder de douche of in een bevalbad lijkt me fijn. Ik zou ook wel een baarkruk willen proberen, maar volgens mij ga ik dat nog bespreken met de VK komende afspraak :)
Ik heb dus geen 'pufklasje' kunnen volgen, i.v.m. corona. Dit had ik toch wel graag gedaan, merk ik nu. Alleen online zoiets volgen staat me gewoon niet zo aan. Maar nu ben ik steeds bang dat ik niet weet hoe ik de weeën ga moeten opvangen als het begint... 
Hoe hebben jullie dat gedaan, je voorbereid? 

Ik ga ook naar t ziekenhuis om te bevallen. Vorige keer ook gedaan en achteraf zo blij dat ik dit van te voren al had besloten (anders had ik alsnog gemoeten en nu voelde ik me tenminste nog redelijk in staat om in de auto te stappen). Ik heb de baarkruk toen even geprobeerd maar dat voelde toen niet fijn. Maar wil het nu wel weer proberen denk ik, omdat de zwaartekracht dan toch ook een beetje meewerkt ? Ik merk op dat moment verder wel wat goed voelt. Wat jammer van die pufklasjes nu idd Bo-Belle. Misschien wat filmpjes op YouTube opzoeken van ademhalingsoefeningen? Die vond ik zelf wel nuttig. Al is het maar het idee dat je een paar van die oefeningen kent, dat scheelt al wat in de spanning op t moment zelf denk ik.

Bo-belle haha heb toen ook echt veel testen gedaan, elke keer weer die bevestiging zoeken ?
Toevallig ben ik ook over de baarkruk of bad aan het denken. Lees over beiden goede dingen mbt minder kans op uitscheuren ook. Heb het er laatst heel even kort met de vlk over gehad maar we komen er nog op terug. Denk aanstaande keer of de keer na de groeiecho. 

Ze gaf wel aan, beetje zoals Lalana zegt, dat maar weinig mensen echt op de baarkruk bevallen omdat het toch wel een poos kan duren en ze tegen die tijd toch wel toe zijn aan liggen. En zo'n bad ga ik niet huren maar mocht er een kamer vrij zijn in het zkh dan wil ik daar wel in. 
Pufcursus heb ik ook niet gehad, vraag me wel een beetje af of ik daarmee iets mis. Maar weet niet of ik me anders opgegeven zou hebben. Misschien als er nu nog eentje komt wel. 
Hebben jullie ook zo'n last van maagzuur? Vooral 's avonds en in bed bleh. Maar red het gelukkig nog met slokjes water en als ik slaap trekt het weg. Wil loever geen rennies.

Rozenmeisje, ik heb ook best veel last van maagzuur! Wat mij helpt is idd kleine slokjes water en ik eet nu na elke maaltijd drie of vier stukjes watermeloen. Ik heb het gevoel dat dit helpt!
  Ik word sindskort telkens wakker van de honger en dit om 5u 's ochtends. Ik denk dat die kleine mij gewoon opvreet van binnenuit haha.
Vandaag 27weken, zo absurd snel dat alles lijkt te gaan! Vandaag wordt de kinderkamer eindelijk afgewerkt qua schilderwerken en volgende week wordt de kamer geleverd.
Qua bevallen wou ik graag thuis bevallen maar mijn ma vindt dit te riskant (zij heeft drie x een moeilijke bevalling gehad) - ik ben er dus echt niet aan uit. Wij wonen wel op slechts 5 min rijden van het ziekenhuis, dus dan denk ik wrm niet gwn proberen..

Terug
Bovenaan