September 2020 ❤

Boldotje ja gaat snel ineens he! Al vind ik het tegelijk ook langzaam gaan haha heel gek! 
Thuis bevallen zou niet mijn voorkeur hebben, gezien de risicos ben ik liever in een omgeving waar alles al bij de hand is indien nodig. 5 minuten kunnen in sommige gevallen heel lang zijn. Misschien zelfs langer als je op een ambulance moet wachten? Maar als het wel jouw voorkeur heeft begrijp ik dat je twijfelt! En in het zkh "huur" je eigenlijk ook alleen maar een kamer en zijn er geen artsen bij vertelde de kraamzorg me afgelopen week. 
Wij wonen ook op ca 5 min van het ziekenhuis maar dan mag ik van manlief niet in de spits gaan bevallen ?
Watermeloen heb ik eigenlijk mijn hele zwangerschap nog  iet gehad maar nu je het zegt krijg ik spontaan zin in lekkere ijskoude watermeloen haha. Die komt op het boodschappenlijstje!  
Net het boek "mama worden" binnen. Ben benieuwd, toch fijn om iets te weten van te voren ☺️ Heb er 4 op mijn lijstje staan die me wel leuk lijken om te lezen.
- Baby in een droomritme (veel mensen hebben er iets aan gehad om het slaapritme van hun baby te begrijpen, ik weet er helemaal niks van behalve dat mijn slaap belangrijk is ?)
- Mama worden. Correctie, deze gaat toch terug. Denk een goed boek maar ook over zwanger worden en zwanger zijn. Het eindigt bij de kraamweek, dat had ik niet zo in de gaten. Dus denk een fijn boek maar denk dat andere boeken beter aansluiten.
- Buskruit met muisjes (krijgt wisselende recensies maar is vooral leuk om te lezen met wat tips)
- Oei ik groei   Als iemand de boeken kent en ze aan of af raadt hoor ik het graag haha!  Bijna weekend! Even bijtanken, werkdagen vallen me soms wel zwaar in combi met minder goed slapen ?

Oh en Runbabyrun zou je een foto willen plaatsen als je de schapjes af hebt? Of laat je ze zoals ze zijn? Ben ook op zoek naar een (of twee) fijne schapjes. Hadden nog zo'n ikea schap liggen maar las dat zo breed niet fijn is ivm staan van de baby na een tijdje enz. En overweeg 2 kleinere. 1 voor de decoratie en de andere voor wat boekjes. Kan die spijl (bovenkant wanneer het een kruidenrekje is, vaak als onderkant voor kleerhanger als het een schapje is) er makkelijk af? 

Haha en Bo-belle ik vergeet er telkens op te reageren maar moet wel steeds lachen om je opmerkingen. Of het sap te pruimen was en hoe je naar buiten getakeld moet worden hahaha. Doet me eraan denken dat ik die karaf maar weer eens moet vullen. Ga toch lekker veilig voor de bevroren aardbeien ?

Wat weer veel berichtjes, gezellig!
rozenmeisje Wij hebben Oei ik groei, maar moet eerlijk zeggen dat ik het boek nog niet heb geopend. ? Mijn vriend is er al wel in begonnen. Hij vond het erg interessant en raadde mij aan er in ieder geval in te beginnen voor de bevalling!
bo-Belle Wat vervelend dat je contract niet is verlengd! Ik had mij in eerste instantie wel aangemeld voor een zwangerschapscursus (in een groep) maar die ging niet door vanwege Corona. Ze hebben wel alle info online gegooid in PowerPoint presentaties en YouTube filmpjes, dus dat ben ik nu wel aan het kijken.
runbabyrun Wat leuk al die mijlpalen! En leuk hè om op de babykamer bezig te zijn! Alles krijgt steeds meer vorm.
Ik kan me ook nog als de dag van gisteren de dag herinneren van de positieve test. We zaten op 31 december in de auto te luisteren naar de Top 2000  er kwam een nummer op van Muse en mijn vriend zei dat hij dit een mooi nummer vond, omdat het jaren geleden eens werd gedraaid op een begrafenis van zijn zwager. Nu heb ik die zwager nooit gekend en had ik dat verhaal al heel vaak gehoord, maar ik barstte ineens in tranen uit! Mijn vriend zei meteen: Jij bent zwanger. Iets voor 12 uur 's nachts toch maar een test gedaan en die was idd positief. Een heel bijzondere manier om het nieuwe jaar in te gaan haha.
Ik moet nu nog 3 weken werken, dan een week vakantie, nog 4 weken werken en dan verlof! Ik ga 5 weken van te voren: 1 week vakantieverlof + 4 weken zwangerschapsverlof. 

Hnvd wat een bijzondere manier om er achter te komen dat je zwanger bent! Ik vergeet zelf denk ik ook t moment nooit meer haha. Ik had met die week m'n contract voor m'n nieuwe baan getekend toen ik erachter kwam dat ik al even overtijd was. Ik was zo met die baan bezig geweest dat het zwanger worden even uit m'n hoofd was. En toen de test dus positief was kon ik eerst alleen maar denken hoe ga ik dat bij m'n nieuwe baan vertellen. Maar daarna natuurlijk hartstikke blij ? 
En ow dat maagzuur, vreselijk. Ik zit al aan de rennies. Vorige keer heb ik zelfs verschillende medicatie via de huisarts gekregen omdat t niet meer te doen was. Dus hopelijk wordt t nu niet zo erg. Wat nog wel eens wil helpen: vanillevla! 

Rozenmeisje ik wil gerust een foto plaatsen, maar wij gaan ze niet schilderen ofzo haha. We hebben er drie waarvan er 2 normaal opgehangen gaan worden en 1 ondersteboven. Denk dat daar heel veel plaatjes van op Pinterest op Instagram te vinden zijn, maar als je het nog wil zien, laat maar weten hoor!
Hnvd wat een bijzonder verhaal hoe je erachter kwam! Rond die datum zat ik nog ongeduldig te wachten op een positieve ovulatietest. 
Ik heb nog wel een leuk verhaal over de verwekking van de kleine hier. Haha. Wij gingen op wintersport in de week dat ik mijn ovulatie (mogelijk) verwachtte. Met de familie op elkaar gepropt in een niet al te groot appartement. Manlief en ik lagen op de slaapbank in de woonkamer waar een aantal familieleden doorheen moesten lopen om naar de wc te gaan. Weinig privacy dus.. 
Omdat mijn cyclus nog alle kanten op ging en een aantal keren ook >50 dagen was geweest waren we het erover eens dat het 'zonde' was om de kans te laten lopen. We hebben dus van tevoren van die potjes en spuitjes gekocht bij de kruidvat, voor de zekerheid. 
Het leek er de hele week op dat het niet nodig zou zijn maarja, toen op de allerlaatste avond ineens bam positieve ovulatietest :p Dus ja toen toch maar aan de slag gegaan met potje en spuitje, was nog een hele klus maar gelukt! Anderhalve dag later thuis het nog even op de gezellige manier gedaan en zeer waarschijnlijk is de baby pas toen verwekt, maar dat gehannes met dat spuitje, ik kan er nog steeds om grinniken. 

Ik krijg trouwens binnenkort het boek 'Mama'en', dat is een nieuwe die erg goede reviews heeft, is niet gericht op baby maar echt op mama! Ben heel benieuwd. 
Daarnaast heb ik 'dit is het boek voor ouders met een leven' en die is echt hilarisch, ik raad die absoluut aan hahaha. 
Ik dacht vanochtend, ik doe een zomers luchtig outfitje aan van vorig jaar, had nog wel een aantal loszittende dingen in de kast waarvan ik dacht dat ze nog wel zouden passen.. niet dus. Met name mijn heupen en borsten zijn kennelijk toch meer gegroeid dan ik had verwacht. Ff een baalmomentje wel!! Ben nu 6,5 kilo aangekomen bij bijna 25 weken dus eigenlijk valt het nog best mee, maar toch. 

Haha Runbabyrun nee dan laat maar die fotos had ik idd van Pinterest ook. Heb ze net ook besteld maar wil ze wit gaan verven. Eentje op de kop en andere normaal wordt het denk ik. Heb wat leuke decodingetjes maar moet even kijken wat waar komt. Ons kamertje is bijna klaar nu ?
En 6,5 kg met 25 weken is heel netjes hoor! Gemiddeld is 8 met 26 weken.
Maar merk ook wel dat gewone kleren geen optie meer zijn haha.  Heb nu twee boeken binnen, zal jouw tips eens googlen. 
En leuk al die verhalen hoe je zwanger raakte of er achter kwam!

Terug
Bovenaan