September 2020 ❤

Lalana, goeie! Ik ga inderdaad maar even wat filmpjes op youtube opsnorren over weeën opvangen / wegpuffen!
Al vind ik het wel jammer dat ik nu ook geen zwangere dames uit de buurt / omgeving leer kennen, had daar toch een beetje op gehoopt merk ik nu. Ik ben een paar jaar geleden verhuisd naar Brabant, daar heb ik inmiddels ook wel vrienden, maar het grootste deel woont een uur rijden hier vandaan net zoals mijn zusje en haar kids. De vrienden hier zitten voor een groot deel in een heel andere levensfase. Achja, het is niet anders!
Boldotje, als jij zelf een fijn gevoel hebt bij thuis bevallen dan zou ik daar toch wel voor gaan denk ik. Zeker als je zo dichtbij het ziekenhuis woont. Ik zou, ook als ik wel normaal uit huis zou kunnen, de eerste keer wel graag in het ziekenhuis doen sowieso maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik zou dan de mening van mijn moeder ook even parkeren, maar ook dat is persoonlijk ;) 
Rozenmeisje, flinke leeslijst haha! Ik heb het boek 'van baby tot peuter' van Ouders van Nu aangeschaft. Informatief en leest lekker weg! Misschien dat ik 'oei ik groei' uiteindelijk ook nog wel ga aanschaffen.. toch een soort van basishandboek geloof ik ;) ben bang dat ik iets mis als ik hem niet heb haha!

Wauw HnvD! Wat apart om er zo achter te komen, bijzonder het nieuwe jaar in gegaan dus! 

Hier was het allemaal een stuk klinischer ;) maar wij zijn dan ook via IUI zwanger geworden. De dag na kerst hadden we de inseminatie, en officieel mocht ik 10 januari testen. Maar ik was een absolute testjunk en wilde zeker weten dat de hormonen van IUI uit mijn lijf waren. 5 Januari eindelijk een negatieve test, en om het echt ZEKER te weten deed ik 6 januari weer een test. Die had tóch weer een licht streepje.. dus toen was ik alsnog in de war: was dit nou wel of niet van mijn eigen HCG? Dus ik ontwikkelde een soort van testlab hier thuis en rond 8 januari was ik overtuigd, zwanger!!

Bo-Belle ook al was t wat klinischer, de blijdschap was waarschijnlijk alleen maar groter ? 
Gaat t nog goed met iedereen? Ik ben wel behoorlijk moe op t moment. T is hier  vandaag ook zo benauwd warm. Net even naar de supermarkt gelopen (1km) en was al helemaal uitgeput ? dat belooft nog wat heel de zomer. En m'n peuter heeft besloten dat nu hij 2 is geworden, daar ook wat driftbuien bij horen haha. Maar verder weinig te klagen hoor. 

Het boek van Oei ik groei was niet zo mijn ding. Vooral idd omdat er zo veel aan die sprongetjes wordt opgehangen, maar ik denk dat elk kind weer anders is en je idd alleen maar onzeker wordt als je kindje dan niet precies hun kalender volgt. Maar ieder z'n ding hè ? 
Zijn jullie er al uit qua geboortekaartje? Dat vind ik zoooo moeilijk, ik kan sowieso nooit zo goed keuzes maken en er is zo veel!

Lalana, hahaha ja we waren uiteraard heel blij! Alleen het echte verrassingseffect bleef een beetje uit ofzo... Maar niet minder gelukkig natuurlijk ;) 
En heerlijk lijkt me dat.. die hitte en een peuter combineren ;) Kan me voorstellen dat je daar knap moe van wordt! Een tweede zwangerschap is echt weer een ervaring apart lijkt me. Ik heb het maar rustig eigenlijk vergeleken met de zwangeren die al een kindje hebben rondlopen... 
Maarrr ook ik ben moe hoor haha ;) wel een stuk minder last van hartkloppingen dus dat is heel fijn! En verder voel ik me nog steeds kiplekker gelukkig. 

Lalana lijkt me inderdaad wel een uitdaging, een peuter en zwanger zijn samen ? 
Moe valt wel mee eigenlijk, alleen als ik echt weinig heb geslapen wel maar dat heb ik normaal ook. Had in week 26 wel een week dat ik héél moe en niet lekker was. 

Verder hier alles z'n gangetje. Hadden het kaartje al heel snel gevonden, afgelopen weekend even geperfectioneerd qua recht zetten enz. Proefdruk ontvangen gisteren, vandaag komt er toch nog een proefdruk met ander papier om te vergelijken haha. 
Zijn jullie er allemaal al helemaal uit met de naam?! Ik voor 95% Geef met vaderdag een lettertrein met de naam cadeau, las dat ergens en vond het wel een leuk idee.

Oei ik groei zal ik eens inkijken in de winkel dan. Vind "Buskruit met muisjes" best wel leuk om te lezen! Heb de eerste 60 paginas aan 1 stuk gelezen. Heel luchtig maar wel eerlijk geschreven wat je kunt verwachten vanaf eind zwangerschap tot de bevalling en kraamweek. Ook wel dingen die ik shocking vind (je weet wel dat het een aanslag op je lichaam is maar als je alles leest wat gangbaar is in het begin ?) maar goed dat ik dan niet hoef te denken van "HELP WAT IS DIT?!" haha..

Eindelijk weer tijd gehad om bij te lezen. Hier super druk. 
Werk nog steeds 37 uur en het is gewoon teveel. Heb last van zwangerschapsischias en enorme huilbuien. Bij me baas aangegeven dat ik nu echt minder moet gaan werken maar dan dus verplicht 6 weken van te voren met verlof (de bedoeling was 4). Ik heb echt het gevoel dat niks me gegunt is met tijdens de zwangerschap (nog steeds hele dagen misselijk en overal last van). Ben nu toch op het punt gekomen dat ik graag zou willen dat het voorbij is. Al hoop ik wel dat ons meisje nog even blijft zitten natuurlijk.
Ik heb geen van de boeken gelezen. Ben niet zoon lezer. Kijk meer kleine stukjes en filmpjes op facebook! 
Wij hadden de dag voor kerst een hotel geboekt om even lekker te genieten. Ben er zeker van dat ons meisje daar is verwekt. Mocht op 11 januari testen maar 10 januari moest ik het weten. Had sterk het gevoel dat het raak was en dat bleek. Snel me vriend opgebeld dat er iets belangrijks was waarom hij naar huis moest komen. 3 uur later kwam die eindelijk en konden we samen blij zijn haha.
Zal de watermeloen en vanille vla ook eens proberen tegen maagzuur! 

Ach achtienseptember wat rot dat je je zo voelt! Hebben ze op je werk wel begripvol gereageerd? Heb je lichamelijk ook zwaar werk? Ik merk ook dat ik wel op moet letten dat ik het niet te druk heb. Van de week best wat harde buiken gehad. Snap dat je er een beetje klaar mee bent. Zwanger zijn is niet altijd leuk en dat mag ook gezegd worden vind ik! Hopelijk kun je idd wat minder gaan werken en geeft dat wat verlichting.
Rozenmeisje de naam weer ik dan weer wel al een hele tijd zeker ? En idd wat je zegt, fijn om ook al wat eerlijke dingen over de kraamweek en t herstel erna te lezen!

Rozenmeisje wij zijn ook uit de naam sinds deze week :) en zo bizar, vannacht droomde ik dus dat ik al was bevallen en dat ik mijn dochter met haar naam aansprak. Toen wist ik het écht zeker haha! 
18september wat onwijs shit dat je zoveel last hebt van de zwangerschap en alles wat erbij hoort. Dat maakt het echt een stuk pittiger en minder leuk :( ik moet ook eerlijk zeggen, sinds/door corona heb ik amper nog werk. Dat is voor mezelf niet zo fijn, maar voor een zwanger lijf komt het niet heel verkeerd uit. Hoop dat je een beetje rustiger aan kan gaan doen... en misschien is 6 weken van te voren met verlof ook wel een zegen.. kan je misschien nog 2 weken vakantie/ouderschapsverlof aan je verlof plakken? 

18september ik denk inderdaad ook dat als je je echt niet goed voelt het heel fijn is om straks met 6 weken van te voren met verlof te gaan. En als je het je nu al zoveel moeite kost om de weken door te komen en voorziet dat je minder moet gaan werken (met als nadeel eerder verlof) zou ik er ook gewoon zo snel mogelijk mee beginnen. Gun je lichaam die rust, stress en vermoeidheid is ook niet goed voor de kleine die nu zo hard moet groeien en ontwikkelen. En het lijkt me ook echt shit als je straks totaal uitgeput je verlof in gaat. Ik neem ook gewoon vakantie voor mijn verlof. Juist omdat ik het echt heel druk heb gehad en veel stress wil ik bij kunnen tanken en genieten van die laatste weekjes voordat de baby komt. Ik geloof dat het een moeilijke stap is maar denk vooral aan wat het beste voor JOU is, de rest is echt veel minder belangrijk!

Leuk dat jullie al uit de naam zijn! Dus echt geen twijfels meer of een andere naam toch leuker is? Vriend is ook helemaal uit onze naam haha ik blijf het misschien eng vinden om die definitieve keuze te maken haha. Ging hier iemand voor een tweede of derde naam? 

Terug
Bovenaan