September 2020 ❤

Rozenmeisje, hahaha ik vind veel andere namen nog wel leuk, alleen heb het gevoel dat deze naam haar het beste past ofzo. We hebben ook een tijdje haar zo genoemd om te kijken of we eraan konden wennen. En ja dus haha! Zijn we nu weer mee gestopt hoor, want ik wil me niet verspreken ;)
Wij geven haar in totaal 3 namen, de eerste is gewoon haar echte naam en ook roepnaam. Daarna volgt een vernoeming naar mijn overleden moeder en het overleden zusje van mijn partner. Nooit gedacht dat ik dat zou willen doen, maar het voelt toch als het juiste om te doen. We hebben de namen dan ook zoveel mogelijk in tact gehouden. 

Bo-belle, fijn om te horen dat meerdere mensen dat doen, wij kimen ook op 3 omdat hij bij 2 een beetje gekke initialen krijgt (dus heeft de andere opa geluk haha anders hadden we hem er niet bij gedaan ?)
Denk dat ik het zo ook wel heb. Vooral als ik bij anderen ben en aan ons kindje denk, denk ik toch aan hem als die naam. Verspreken zou jammer zijn ja! Heb ik helaas wel gehad bij 1 vriendin maar ze heeft zwijgplicht nu ? Maja kon ze meteen dr mening geven haha.. 

Hi! 
Ik lees eigenlijk altijd mee maar ik heb nog niet eerder durven te reageren. Ik merk dat ik het wel heel leuk vind dat jullie alles bespreken en aangezien ik zelf 23 jaar ben en dus niet veel leeftijdsgenoten heb die ook zwanger zijn, dacht ik dat het misschien toch leuk was om hier mee te praten :) 
Ik ben momenteel 28 weken en 2 dagen zwanger. Ik studeer Rechten aan de Uni en heb zojuist de 28 weken echo achter de rug. De baby is erg klein dus nu over twee weken terugkomen en vooral hopen dat het gewoon haar bouw is en dat het verder niks is ?
wij hebben al een naam vanaf 18 weken! Best snel volgens mij. Bij ons zijn het uiteindelijk twee namen geworden :) 

Ik weet nu al niet meer precies meer wie wat zei. 
Ik ben styliste en werk is dus lichamelijk best zwaar nog. Helaas reageerde mijn bazen niet echt geweldig. Ben vandaag maar ziek naar huis gegaan. Trek het echt even niet meer. Vanochtend flinke krampen gehad rechts in de buik (geen idee wat het was). Gelukkig nu lekker op de bank hangen.
Wij zijn bijna uit de naam. Zitten niet echt op 1 lijn haha. Ik hou wel van een aparte naam maar hij niet echt. 
Hoi sumi leuk dat je ook mee kletst. Is het jullie eerste kindje? Hoop inderdaad dat het haar bouw is. Wel fijn de extra echo's. Wij hebben met 24 weken nog een pretecho gedaan en zullen haar pas weer zien als ze eruit is. Ik ben zelf 24 dus we zitten rond dezelfde leeftijd, leuk! 

Hi achttienseptember, wat naar voor je dat ze niet begripvol reageren naar jou toe! Gewoon in ieder geval maar denken dat de baby en jij voor gaan! 

wij zijn inderdaad in verwachting van ons eerste kindje! Heel spannend allemaal. Eind november gestopt met de pil om het te proberen en 2 januari kwam ik erachter! Hartstikke blij natuurlijk en een heel goed begin van een nieuw jaar. Ik merk ook dat het steeds zwaarder begint te worden hoor! De extra echo’s zijn inderdaad wel fijn, al brengt het een hoop spanning met zich mee.. 
Wij hadden ook eerst dat we niet op 1 lijn zaten met de naam. Mijn man is Turks dus die wil heel graag turkse namen, ik ben zelf half nederland en half surinaams dus ik wilde een leuke moderne naam. Uiteindelijk samen er echt voor gaan zitten en inene kwam de perfecte naam tevoorschijn! Ik zou er dus niet teveel druk achter zetten, het moment dat je een naam ziet weet je het gewoon :) althans, ik zag de naam en ik wist dat dit het werd?

Leuk Sumi welkom! Ben je al bijna klaar met je studie? Of neem je even een break als de baby komt? Hopelijk groeit ze de komende tijd ineens lekker door.

achtienseptember goed dat je naar huis bent gegaan! Zo vervelend als ze op t werk niet fijn reageren. Maar jij en de baby zijn t belangrijkst!
Bij ons worden het twee namen. Ons kindje wordt ook gedoopt en dan vind ik een doopnaam er echt wel bij horen. En qua initialen vind ik het ook altijd wel mooi als het twee (of meer) letters zijn. Geen vernoemingen hier verder maar gewoon namen die wij mooi vinden en een mooie betekenis hebben.

Heel vervelend inderdaad dat ze zo kut reageren. Ik snap het aan de ene kant wel omdat er niemand is ingewerkt om mijn werk over te nemen. Maar dat hadden ze eerder moeten doen. 
sumi het was wel snel raak voor jullie. Hier ook pas vanaf november gestopt met de pil.
Eigenlijk heel oneerlijk dat het bij de 1 direct lukt en dat een ander er alles op alles voor moet zetten. 
lalana vanaf welke leeftijd mag een kindje eigenlijk gedoopt worden? Ben hier helemaal niet mee bekend. Ons kleintje krijgt maar 1 naam. We hebben zelf beide ook maar 1 naam. 

Hier ook moeite om bij te houden wat iedereen zegt! 
Sumi welkom, wat leuk dat je meeschrijft! Hier 27 jaar en ook vrij weinig mensen in mijn omgeving die in hetzelfde schuitje zitten, dus ik vind dit ook heel fijn! 
Ik hoop idd voor je dat het gewoon haar bouw is. Zijn jullie zelf ook klein? Zegt absoluut niet alles (wij zijn namelijk heel groot maar als baby hadden we een benedengemiddeld geboortegewicht). Ik ga duimen dat het bij de volgende echo mooi is doorgegaan. Hier juist een groeiecho op de planning bij 32 weken omdat ons ventje een reusje aan het worden is, haha. Ben benieuwd!
Achttienseptember wat vervelend van je werk. Als het echt niet meer gaat zou ik de bedrijfsarts inschakelen, baby gaat nu voor!! Hier is het met werk echt goed geregeld. Ik werk al sinds maart op eigen verzoek thuis en zojuist afgesproken dat dit tot mijn verlof zo blijft, in mijn beroep kan ik ook niet op locatie werken zonder 1,5 meter afstand te houden en dat is wel de regel vanaf 28 weken. 
Nog 7 weekjes te gaan! Wel een heel gek idee dat ik straks in totaal van maart 2020 tot januari 2021 niet meer op de werkvloer ben geweest. 
Wij hebben de namen van ons ventje ook al. De eerste naam wisten we al voor de 20 weken echo en zijn we gaan oefenen erna. De tweede naam hebben we enkele weken geleden een klap op gegeven. Ben er nog altijd heel blij mee :) 
Wij hebben vandaag de knoop doorgehakt en toch een vakantie geboekt. Niet al te ver weg maar ik vind het toch spannend. We gaan eerst 4 nachtjes naar Duitsland en daarna nog 4 nachtjes Ardennen. Allebei zo'n 2,5 uur rijden vanuit huis, en we gaan als ik tussen de 33+4 en 34+5 ben. Toi toi toi dat het goed blijft gaan. Gaan jullie nog weg? Merk dat ik het wel rete spannend vind met corona enzo, aan de andere kant zijn er nu echt heel weinig besmettingen dus denk ik ook: ik kan het er maar beter van nemen voordat er straks in het najaar weer een tweede golf komt. Morgen gaan we misschien op een terrasje zitten, zou ook weer de eerste keer zijn sinds de hele crisis. Wel echt buiten, haha. 

Terug
Bovenaan