September 2020 ❤

Runbabyrun wij gaan binnenkort een paar dagen kamperen met de caravan, gewoon in Nederland. Ik ben dan 30 weken ongeveer. Wil er graag ook nog even uit. Nog even naar de dierentuin met m'n zoontje bijvoorbeeld. Terrasjes hebben wij eigenlijk ook nog niet gedaan maar wilde ik binnenkort ook wel weer eens gaan doen. 
achtienseptember dat ze nog geen vervanging voor je hebben is idd niet jouw probleem! Maar voelt wel allemaal heel rot kan ik me zo voorstellen. Hopelijk ga je je iig lichamelijk wat beter voelen als je wat meer rust hebt. 
Wanneer een kindje gedoopt wordt ligt een beetje aan welke kerk je bezoekt. Bij ons gebeurt dit al heel jong. Mijn zoontje was 3 maanden ongeveer. 

Leuk dat je erbij bent Sumi! En idd hopelijk is jullie meisje gewoon wat fijner gebouwd.
Vroeg me ook af of je bijna klaar bent met je opleiding? Lijkt me erg pittig in combinatie met een kindje. 

Achttienseptember dat niemand je werk over kan nemen is echt een domme fout van je werkgever, daarmee maakt hij het zichzelf lastig. Niet jou.. want jij mag voor je eigen gezondheid en kindje kiezen. En als je straks met veof bent moeten ze het sws oplossen, dan kan het ook. Stoor me altijd een beetje aan zulke werkgevers ?
Runbabyrun wat leuk dat jullie nog op vakantie gaan! Gaan jullie in een hotel/ huisje/ camping/ anders namelijk.. Wij zijn er ook nog een beetje over aan het denken. Als we gaan is het op niet al te lange rijafstand en ik denk dat we dan een paar dagen van te voren boeken. Ook om even te zien hoe mijn toestand nog is haha ? en dan zou het ook richting ZuidNL, Belgie of Duitsland zijn. Verder wil en durf ik niet denk ik.. En snap dat het spannend is inderdaad!

Lalana jullie ook geboekt, leuk allemaal hoor! Caravan is wel fijn, lekker je eigen spullen. Zou voor ons ook nog een overweging zijn al vind ik het wel een gedoe voor een paar nachtjes haha. 

Achttienseptember moest even terugzoeken wie het zei maar krijgen jullie bij de verloskundige geen echo's meer dan? Sowieso zijn de groei en liggingsecho dacht ik toch standaard? Bij ons krijg je elke controle een snelle echo. Alleen op de foto lukt niet meer gezien de grootte nu. Dan heb je of het hoofd, of de ribben ofzo, niet meer helemaal. 

Rozenmeisje ja een caravan vinden wij echt heel handig. Kun je al je troep gewoon meenemen haha. 
Die extra echo's zijn helaas niet standaard hoor. Ik krijg in principe ook geen echo meer. 20 weken was dan de laatste. Je hebt denk ik geluk dat je verloskundige zelf een echo-apparaat heeft. De mijne heeft dat niet dus verwijst echt door naar de echopraktijk. En dat gebeurt dus alleen als t noodzakelijk is ??‍♀️

rozenmeisje: studeren is inderdaad best zwaar vooral de laatste paar weken. Maar goed, ik heb 3 juli nog 1 tentamen en dan heb ik mijn bachelordiploma! In september begin ik aan mijn master strafrecht. Het zal super zwaar worden maar ik krijg wel 8 weken uitstel van de universiteit. Daarna is het vooral afwachten hoe alles zal gaan lopen. Ik hoop natuurlijk dat ik het kan combineren maar goed de tijd zal het leren. Het wordt waarschijnlijk vooral thuis studeren, daarnaast drie dagen werken en een baby. Gelukkig wel een man met een eigen bedrijf dus die kan altijd nog het een en ander regelen waardoor ik alles kan combineren! 
wij zijn zelf wel slank en ik ben ook heel klein geboren dus opzich zou het echt wel haar bouw kunnen zijn! Ik hoop dat jouw 32 weken echo ook goed uitpakt! Spannend hoor allemaal! 

Welkom Sumi! Gezellig dat je hier mee kletst. Lijkt mij inderdaad wel lastig om het studeren te combineren. Wat fijn dat je je bachelor al bijna binnen hebt!
Achttienseptember Wat naar dat je werk en zwangerschap je zo zwaar valt! Denk goed om jezelf! Ook al voelt het misschien niet leuk, 6 weken van te voren met verlof is misschien wel het fijnste in deze situatie. Wanneer ik nu niet thuis had moeten werken, was ik ook zeker weten 6 weken van te voren met verlof gegaan.
Runbabyrun Dat is een lekker vooruitzicht jullie vakantie! Over 2 weken ben ik ook 1,5 week vrij. Ik wil (durf ?) niet naar het buitenland en aangezien wij in het noorden wonen, is alles best ver met de auto (lange auto ritten vind ik niet meer zo comfortabel). Wij houden altijd wel van culturele dingen doen met vakantie, maar ben echt al een stuk minder mobiel nu en kan niet heel lang lopen/wandelen. We denken er nu over om een paar nachtjes naar Scheveningen te gaan.
De eerste naam wisten we al vrij snel (was allebei onze favoriet als het een jongetje zou zijn). Voor de 2e naam kwamen we er niet uit. We willen graag vernoemen naar allebei onze vaders en daar dan één wat modernere naam van maken. Maar de namen van onze vaders zijn echt bijna onmogelijk om te combineren ? Twee dagen geleden had mijn vriend 's avonds ineens een ingeving  vlak voordat we gingen slapen. Ik denk inderdaad dat dit 'm wordt! Ben ook echt heel benieuwd welke namen jullie uiteindelijk gaan kiezen! ?
Wat betreft het geboortekaartje: die willen we graag zelf ontwerpen. Mijn vriend en ik zijn allebei best creatief en m'n vriend is erg goed in vormgeving. We hebben al een opzetje gemaakt die we erg leuk vinden, maar nog niet 100% zeker van zijn. Daarnaast willen we graag een korte songtekst in het kaartje. Allebei hadden we meteen hetzelfde liedje in gedachten, maar dan verschillende stukjes uit het liedje. Daar moeten we dus nog even over discussiëren. ?

Lalana oh wel zo handig idd met de eigen caravan! Lijkt me ook echt leuk om nog even met zijn drietjes (toch?) weg te gaan. 
Rozenmeisje wij zitten eerst in een B&B waar naast ons nog 1 appartement is voor 6 personen. Met ook kookgelegenheid dus we hoeven niet voor elke maaltijd buiten de deur te eten, vind ik ook wel fijn. Daarna gaan we 4 nachtjes naar een hotel, maar dat is onderdeel van een groot landgoed dus dan kan ik daar hopelijk een beetje rondwaggelen (en in het zwembad liggen, haha!) Dit hotel heeft een gemeenschappelijke ruimte met koelkast en kookgelegenheid, dus zelfde verhaal. Ben erg benieuwd! Het hotel kunnen we nog tot 1 week van tevoren gratis cancellen, er zijn veel hotels die dat hebben! Dus je kunt ook nu alvast wat boeken en tegen die tijd wel zien. Verder dan België/Duitsland zou ik ook echt niet willen. Het zal nu zo'n 2-3 uur rijden zijn denk ik, hopelijk is dat nog te harden tegen die tijd... 
Over echo's trouwens: mijn praktijk heeft wel eigen echoapparaat maar doet daar alleen bij 8 en 12 weken de echo's mee. Voor de groeiecho met 32 weken moet ik dus naar het verloskundig centrum waar ik ook mijn 20-weken echo heb gehad. Zeker geen standaard echo's hier meer na de 20 weken.. jammer wel! 
Hnvd ik snap heel goed dat je niet meer naar het buitenland wil dan, Scheveningen lijkt me ook heerlijk! De kust had ik absoluut een goede optie gevonden. Misschien daarheen naar een centerparcs park als de baby er is, als eerste gezinsvakantie :) 
Wat leuk trouwens om het kaartje zelf te ontwerpen!! 

Klinkt goed al die vakantieplannen! En Runbabyrun fijn dat jullie veel voor jezelf hebben en kunnen annuleren indien nodig! Wij bekijken het tzt even. 

Slapen bij jullie ook zo'n probleem? De buik begint me nu toch wel in de weg te zitten. Ook overdag met schoenen aantrekken enz. 

Waar ik (nu al ?) toch echt over aan het dubben ben en me over afvraag hoe jullie het gaat doen: bezoek na de kraamvisite.. Eigenlijk bestaat mijn zorg uit twee delen. Ten eerste dat bepaalde (schoon)familie waarschijnlijk echt al in de eerste week wil komen en ik nu al denk dat ik daar gewoon echt geen zin in heb. Mijn eigen broers/zussen wel maar die spreek ik nu ook dagelijks. Schoonbroers/zussen misschien 1x per 3 maanden per app.. Dus vind wel dat ik op basis daarva onderscheid kan maken maja voor vriend zijn het wel zijn broers/zussen.
Tweede -niet onbelangrijke deel van zorg- corona.. nu is het nog 2 maanden maar het zal tov nu niet veel veranderen verwacht ik. Hooguit dat de mensen nog meer versoepelen. Ik werk nu al maanden thuis, we komen bijna nergens en houden ons goed aan de maatregelen. Mijn ouders ook. Broer/zus veel minder en schoonfamilie gewoon bijna niet. Zie het niet zitten dat die dan straks wel bij onze baby in de buurt komen terwijl ze 4 dagen ervoor nog naar een feest met 30 man gaan (is al gepland). Ben ik daar onredelijk in vinden jullie? Vind het zooo lastig! 

Sorry, lang stukje. Maar merk dat deze gedachte toch steeda vaker terug begint te keren. Vriend deelt de mening wel maar is als het er op aankomt denk ik niet zo goed in mensen weigeren, wat het voor mij ook lastiger maakt.

Terug
Bovenaan