September 2020 ❤

Ja dat kraambezoek is wel even lastig in deze tijd hè. Wij deden de vorige keer ook max 1 bezoek per dag. Dus echt eerst de ouders, dan de broers/zussen waar we veel contact mee hebben en later pas de broers/zussen die we veel minder spreken. En dan af en toe een dagje geen bezoek tussendoor. Dus toen al heel gespreid en dat wil ik nu nog meer doen. Ouders en schoonouders mogen wat mij betreft wel meteen komen (niet tegelijk) maar zij zijn ook gepensioneerd en komen niet in grote groepen mensen. En mijn man en ik hebben beiden een vitaal beroep dus wij komen zelf op t moment met meer mensen in aanraking dan de families. Ik vergeet het hele coronavirus vaak gewoon omdat er bij ons eigenlijk weinig veranderd is, behalve minder sociale verplichtingen ?

Lalana thnx voor je reactie! 1 per dag lijkt me ook meer dan prima en dan idd niet elke dag. Misschien dan ook niet zo gek ok mijn familie (die ik dus wel dagelijks spreek en me meer bij op mn gemak voel) eerder te laten komen. Ik ben straks tenslotte de gene die moet herstellen.. En zijn familie neemt kinderen (onder de 10) mee. Was daarover ook aan het denken dat ze dan maar in 2x moeten komen (vader en kind 1 of moeder en kind 2) of na een langere tijd.

Ook wel een beetje uit principe, hoor nooit wat van ze en als de baby er straks is, wat leuk is voor hen zelf en hun kinderen, staan ze vooraan. En zo gaat het altijd ?

En de baby vasthouden in het begin hoe denken jullie daar over? 

Hey meiden, wat een boel berichten ineens.. gezellig! :D 

Ik heb zo weer een controle bij de VK, geen idee wat ik ervan kan verwachten want vorige keer was zo snel snel snel (midden in coronatijd met 16 weken). Maar mijn ijzer is in ieder geval goed, gelukkig zijn de hartkloppingen sinds een paar dagen ook afgenomen. 

Qua vakanties.. wij kunnen helaas niet meer met vakantie :( Mijn partner opent deze zijn restaurant dus dat wordt knallen van de zomer ;) We zouden eigenlijk een paar maanden geleden al openen waardoor we de zomer tijdens bouwvak misschien dicht zouden zijn, maar corona gooide alles een beetje om. Als ik jullie zo hoor ben ik stiekem toch wel een klein beetje jaloers... Ach, we zijn allang blij dat we open kunnen! 
Sumi, wat leuk dat je je aansluit! Maak je je erg druk om haar groei? Of kan je het een beetje naast je neerleggen komende weken tot de volgende echo? Hoop dat het gewoon haar bouw is inderdaad! En het zal best even pittig zijn inderdaad de komende tijd, heb je hulp vanuit je omgeving? 

18september, ik snap dat je je daar rottig over kan voelen. Maar het is toch echt hun probleem dat ze nog niemand ingewerkt hebben :( Is misschien deels je ziekmelden voor nu al een optie? Dat je vast wat minder kan gaan werken maar wel nog iemand in kan werken? 

Rozenmeisje, wat fijn zeg een snelle echo! Hier gebeurt dat helaas ook niet.. Verwacht wel nog de groei-echo (30 weken ongeveer) en de liggingsecho (34 weken) maar that's it. Nou moet ik ook zeggen dat de enige 2 controles die daartussen zitten met 16 weken (geen echo), 20 weken (uiteraard wel een echo) en 27 weken (geen echo) zijn. 

HnvD haha ineens kan je het weten hè, de naam? Zijn zullie er na een nachtje slapen nog enthousiast over? :) Wat leuk dat jullie de kaart zelf gaan ontwerpen! En een paar dagen Scheveningen is ook lekker toch! Sowieso, even een andere omgeving geeft al snel het idee er toch nog echt even tussenuit te zijn. 

Qua kraambezoek zit ik inderdaad ook al een beetje te dubben.. Ik wil het sowieso rustig aan doen, bij mijn andere familie werd iedereen al ingelicht toen ze naar het ziekenhuis vertrokken om te bevallen. Dat gaan we hier sowieso anders doen haha!

En inderdaad, 1 per dag lijkt me meer dan genoeg en ook 1 of 2 dagen even niet. Super leuk dat iedereen wil komen kijken maar uiteindelijk gaat het om jullie als nieuw gezin. Zo'n bevalling lijkt me heftig genoeg, voor jou maar ook voor de baby.

Bij ons woont iedereen ook nog op 0,5 - 1 uur rijden. Dus bliksembezoekjes zullen er niet zo bij zijn gok ik. Ik denk wel dat ik mijn (schoon)ouders wil vragen om langs te komen.  Vasthouden zou ik nu niet hebben gedaan, maar wat dat betreft wacht ik de komende weken even af. 

Ja kraamvisite is wel een dingetje nu! Tijdens de kraamweek zullen alleen mijn ouders en waarschijnlijk ook mijn schoonouders langskomen. Verder denk ik niemand die eerste week. Lijkt me veel te druk en volgens mij is de regel van onze kraamzorg nog steeds dat er maar een beperkt aantal mensen tijdens de kraamweek langs mogen komen. Aangezien de kraamweek redelijk vlak na de zomervakantie is, wil ik liever geen mensen over de vloer die vlak daarvoor in het buitenland op vakantie zijn geweest. Dus we zullen het dan rustig aan plannen. De baby blijft vast nog wel een aantal weken klein en schattig ?
Overigens slaap ik ook echt best slecht tegenwoordig. Op zich lig ik prima (als ik eenmaal lig ?), maar word vaak waker omdat ik of moet plassen, de baby zijn karate oefeningen doet of m'n vriend keihard ligt te snurken. 

Het is inderdaad het probleem van me baas dat ze nog niemand hebben ingewerkt. Het vervelende nu is dat elke eerste dag dat ik me ziek meld van mijn vakantie uren af gaat. Nu dus ook al 2 en halve week vakantie uren weg aan ziekmelden en afspraken en 22 prik etc. Terwijl ik nog geen vakantie heb opgenomen dit jaar.
Wilde zojuist mijn nieuwe zwembad opzetten. Maar nu blijkt er een klein gaatje in het zeil te zitten. Ik barst natuurlijk weer gelijk in tranen uit. Ik word er zo gek van dat ik mijn emoties niet onder de knie heb. Jullie ook? 
Hier zit vakantie er helaas niet meer in. De bedoeling was begin juni nog te vliegen maar helaas. 
Hier houden we zijn familie en mijn familie liever gescheiden. Dat is al eens eerder fout gegaan met een verjaardag ?. En vasthouden daar zit ik ook nog een beetje mee. Niet alleen om het virus. Heb best wat filmpjes gezien waarbij ik vond dat ze de baby zo hard vast pakken en het hoofdje niet goed ondersteunen enzo.
Hier inderdaad alleen de 8 weken 12 weken en 20 weken echo standaard. Verder als je je kindje wil zien dan moet je dat zelf regelen ?

Achtienseptember bij mijn vorige werk had ik ook dat de eerste twee dagen ziek van je vakantieuren af gingen. Maar dat mogen ze bij zwangerschap niet doen! Dus zou dat even goed nagaan. Ziekte door zwangerschap en verlof betaalt t uwv namelijk en niet de werkgever, dus ze mogen jouw uren daar niet voor afpakken.
En die emoties herken ik! Gisteren liet ik bladerdeeggebakjes aanbranden, gelijk een huilbui haha. En dan voel je je zo stom hè ? 
Baby vasthouden beperk ik denk ik tot de ouders in eerste instantie. Eerlijk gezegd heb ik zelf ook nooit zo'n behoefte om een kindje waar ik niet heel dichtbij sta gelijk vast te houden. Sommige mensen duwen hun baby bij elk bezoek in je armen ? 

Hoe houden jullie het uit in deze hitte dames?
Ik heb de hele dag 2 ventilatoren op me gericht staan tijdens het thuiswerken, 1 op mijn gezicht en 1 op mijn benen. Daarmee gaat het wel. Gisteren heeft manlief het zwembadje in de tuin opgezet en daar heb ik lekker in kunnen afkoelen, ga er zo weer in zitten :) 
Hier ook moeite met kraamweek. Mijn moeder heeft al aangekondigd dat als de regel in september nog steeds is dat er echt maar 1 persoon mag komen, dat zij die kans dan aan mijn schoonmoeder gunt, omdat ik 2 zussen heb en mijn man enig kind is (en mijn moeder dus denkt dat ze nog wel vaker bij een eerste kind snel binnen is). Ik hoop alleen dat het niet nodig is, ik wil ze er liever allebei bij hebben en liefst ook mijn vader en schoonvader natuurlijk! 
Nog even dubben dus. Misschien ook wel gewoon kiezen voor (bijna) niemand als de kraamzorg er is en dan in de avonden wel de ouders. 
En anderen dan misschien nog wel wat langer op afstand houden. Ik volgde laatst een scholing waar ook veel kraamverzorgers bij waren (digitaal) en die gaven aan hoe veel relaxter ouders en baby's zijn sinds corona, veeeel minder huilbaby's, borstvoeding loopt een stuk beter en dat komt dus met name doordat het veel rustiger is thuis (niet al dat bezoek) en de baby ook niet van hand tot hand gaat, dat is namelijk vaak veeeel te veel prikkels voor zo'n kleintje. Dat weeg ik - los van corona - ook wel mee, hoewel ik het liefst onze aanwinst 'Lion King style'  aan iedereen zou willen showen :)

Late reactie vanuit mij, nog even drukdrukdruk ? 
Goed om te lezen hoe iedereen net kraamvisite om denkt te gaan, heb er voor mezelf ook wel een globaal beeld van. Mijn ouders eerst, schoonouders als 2e maar wel beiden de zelfde of volgende dag als het kan. Verder ga ik het op gevoel doen, mensen die ik graag wil zien (en nu ook dagelijks spreek) mogen komen, mensen die ik zelden spreek en waar ik weinig mee heb mogen wachten. Het is mijn en ons moment dus jammer als er iets als "niet eerlijk" wordt ervaren door wie dan ook. 1 stel visite per dag en soms een dag niet kan ik me ook helemaal in vinden.

Runbabyrun wel heel loyaal van je ouders maar misschien is het idd niet nodig. En dan nog zou ik kijken wie jij het liefste ziet op dat moment. 

Wat je zegt van prikkels enz vind ik wel een goede. Dat heb ik namelijk vaker gelezen, ook dat mensen buiten corona om de baby niet laten vasthouden die eerste weken. Het lastige blijft dat je telkens die afweging moet maken tussen sociaal wenselijk gedrag naar je visite en doen wat goed is voor je baby. Ik snap dat het zoeken zal zijn naar een balans maar neig toch om een beetje lak aan mn visite te hebben. Denk dat het mijn hormonen zijn maar voel me al strijdvaardig worden als ik eraan denk ?
Hier nog een goede 10 weken tot de uitgerekende datum nu.. of 7 tot wanneer het "op tijd" is. Spannend en ben zo benieuwd ? 

We hebben eigenlijk alles wel klaar nu, denk dat ik dit of volgend weekend de kleertjes ga wassen. Of misschien wacht ik toch tot mn vakantie, dan is het wel een mooie manier om die in te luiden ☺️ 

Ohja het warme weer: zwembad is ideaal dan kan ik het buiten ook wel volhouden! Echt iets doen in de hitte maakt me een beetje benauwd dus daarna even koud douchen om weer op temperatuur te komen is wel nodig haha! En verder hebben we boven airco, love it! Ook fijn als de baby er straks is want voorheen werd het boven denk ik wel haast 40 graden! 

Iedereen het eerste pakje al in huis? Begin er nu over te twijfelen of ie wel leuk genoeg is ? Maar ga geen andere meer kopen hoor! Welke maat hebben jullie gedaan? Ik 56 en een iets minder leuke in 50, wel beiden met een mutsje. Die laatste is voor als 56 ècht te groot is. 

Terug
Bovenaan