September 2020 ❤

Hahaha dat klinkt als flinke nesteldrang rozenmeisje en 18september :) hier ook wel aanwezig hoor, ik ben ineens veeeeel meer aan het schoonmaken (keukenkastjes e.d.) en allerlei klusjes in huis nog aan het doen (tafel vervangen / kast opruimen). 
Qua babykleertjes en vluchtkoffer nog geen stress (28.4 vandaag) maar ik weet dan ook dat ik per 20 juli geen werk meer heb. Dus heb in mijn hoofd zitten dat ik dan op mijn gemak nog veel kan doen en alsnog op tijd ben...

Heej! 
Morgen al weer 29 weken zwanger, en tot 2 weken geleden weinig tot geen kwaaltjes. Hoe gaat dat bij jullie ? Ik heb nu rond 12 uur al harde buiken en steken op het werk. Verloskundige gaf ook het advies om te stoppen met werken . Dat is wel even een lastige stap als je kijkt hoe ik me eerst voelde..
Onze 2de word 3 dagen na ons eerste kindje verwacht, je zou zeggen makkelijk met kleding maar heb toch echt al wel een hoop kleertjes nieuw gekocht oeps hihi

Kimmoe ik zou zeker doen wat de vlk aanraadt! Even balen maar wel beter voor je kindje en daar gaat het om..
Hier eigenlijk nog steeds weinig kwaaltjes behalve dat ik slecht slaap en 's nachts vaak pijn aan mijn heupen krijg. En overdag soms wel erg moe haha. Maar niks noemenswaardigs eigenlijk. Ben nu bijna 31 weken. 

Bo-belle hoe vind je het dat je straks na je verlof geen zekerheid hebt op werk? Zit namelijk min of meer in dezelfde situatie. Maak me er nog niet echt zorgen om en het lijkt ook nog heel ver weg maar toch denk ik ergens wel dat het pittig is om straks na het verlof op een nieuwe plek (nieuwe mensen, veel nieuwe info en kost allemaal extra energie in het begin) te beginnen. 

M'n minst leuke zwangerschapsaankopen heb ik ook in huis trouwens ? Het kraampakket kwam vorige week (heftig!) en daarbij nog 2 pakken Kotex XXL en 4 omaonderbroeken gedaan ??
Heb ook elastische veters en een lange schoenlepel gekocht haha, die kan ik benoemen tot m'n ultime zwangerschapsgadgets haha ?
Jullie nog leuke/ super handige/ niet zo standaard aankopen gedaan die het zwangere leven makkelijker maken? 

Hey Kimmoe, wat vervelend ineens zoveel klachten! Doe je fysiek zwaar werk? Ik snap dat stoppen met werken niet echt ideaal lijkt, maar wel verstandig om naar je lijf te luisteren hoor.. Een andere tussenoplossing: kan je misschien minder gaan werken?
Als je zwanger bent en je gaat minder werken krijgt je werk (als het goed is) jouw uren vergoed die je niet meer kan werken, waardoor ze iemand anders kunnen laten werken bijvoorbeeld. Zo val je niet ineens weg en kan je toch ook nog bezig blijven (als dat fysiek gaat natuurlijk). 
Rozenmeisje als het goed is heb ik heel veel mazzel en heb ik al zicht op een nieuwe baan na mijn verlof, dit is bij een bedrijf waar ik eerder heb gewerkt en vlakbij huis. De intentie is er van beide kanten in ieder geval, maarja, met dat hele coronagebeuren nog zo vers durf ik er nog niet echt op te vertrouwen.
Mocht corona echt weer onwijs oplaaien heb ik sowieso een probleem, want ik ben hiervoor zzp-er geweest en dus geen recht op WW oid. Ook de zekerheid van mijn partner (niet onze relatie haha, wel salaris) valt dan helemaal weg. Maaaarr als ik iets geleerd heb corona de afgelopen tijd is het 'neem geen voorschot op je ellende'; ik weet gewoon niet hoe het gaat lopen en probeer dat allemaal maar naast me neer te leggen. 

Kan me wel voorstellen dat een nieuwe baan, bij een heel nieuw bedrijf weer even wennen zal zijn! Maar misschien juist ook een mooie kans op iets nieuws! :) 

En qua preggo-gadgets... wat slim een schoenlepel! Ga ik ook even achteraan :D Ik sleep wel een speciaal rugkussentje met me mee gedurende de dag. Heeeerlijk haha. 

rozenmeisje en bo-belle,
Ja ik zou minder gaan werken vanaf deze week, gisteren een halve ipv een hele dag gewerkt maar einde van de rit met zoveel last en pijn ! Dit voelt dus niet alsof het helpt. Ik werk in een winkel even zittend werk zit er niet in..
Wat het zonder werk zitten betreft, ik heb juist bij de eerste ontslag genomen en ben gaan ergens anders gaan werken dit aan het einde van mijn verlof het kan dus allemaal wel. Laat het lekker op je af komen en als het tijd is er over na te denken rustig oppakken met solliciteren komt vast goed! 

Herkenbaar Kimmoe, ik heb na een dag werken ook ineens veel harde buiken. Straks naar de verloskundige, ben benieuwd wat ze er van zegt. Ik wilde voorstellen om een deel thuis te gaan werken. Wil eigenlijk ook nog niet minderen of stoppen ? maar als t niet dan moet t natuurlijk gewoon. 
Het zoeken naar werk komt vast wel weer goed dames. Na je verlof kun je dan weer even goed de balans opmaken en ergens helemaal voor gaan! Ik ben pas begonnen bij een nieuwe baan en merk dat ik er niet helemaal in kom, omdat ik straks alweer met verlof ga. Heb voor mezelf bedacht dat ik pas na die tijd echt goed invulling aan de functie ga geven. Heb t idee dat ik met al die hormonen niet echt kan laten zien wat ik kan ??‍♀️ 
De nesteldrang begint hier ook een klein beetje te komen. Ik zeur nu m'n man steeds aan z'n hoofd dat hij op moet schieten met de verbouwing zodat ik aan de babykamer kan beginnen. Er wordt ongeveer elke dag wel een pakketje bezorgd met spulletjes haha.

lolala ik ben benieuwd ! Wat werd er gezegd ? Rustig aan doen is ook helemaal niks voor mij. Maar mezelf voorbij lopen is nog een slechter idee natuurlijk. M'n lichaam geeft het niet voor niks aan. 
Jaa fijn hè afhankelijk zijn dat man lief nog iets moet afmaken voor je verder kan hihi 

Ik zal er ook aan moeten geloven en minder gaan werken. De verloskundige adviseert max 6u per dag (ik werk nu 9u per dag). Dus de rest thuiswerken gaat ook niet lukken, dan wordt t alsnog teveel. Morgen maar gelijk op m'n werk bespreken. 

Terug
Bovenaan