September 2020 ❤

Wat ik me afvroeg, Runbabyrun, is zo'n test eigenlijk standaard? Of verwachten ze dat je kans hebt op suiker? 
Rozenmeisje, ik neem hier af en toe Omeprazo > te koop bij kruidvat en mag je gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap. Heb gelukkig nog niet veel last van maagzuur, maar dit helpt bij mij wel snel en lang. Geen ervaring mee zelf, maar heb gehoord dat rennies wat korter werken. 

Lalana ja heel fijn! Ik weet alleen niet of het bij alle kraamzorgorganisaties alweer zo is, voor ik hier per ongeluk dames blij maak met een dooie mus. Wij hebben een organisatie die onder Kraamzus valt! 

Bo-Belle ah, wat leuk! Ik neig daar ook naar. Ik overweeg nu een beeldje en dan een newbornshoot (lifestyle versie, die waarbij ze in allerlei mandjes en onnatuurlijke posities worden gelegd vind ik toch wat minder). Zwangerschapsfoto’s doe ik dan wel zelf, heb een spiegelreflexcamera en de foto’s die we 2 weken terug hebben gemaakt zijn verrassend goed gelukt. 

Die test is niet standaard. Je krijgt hem aangeboden bij verhoogd risico op zwangerschapsdiabetes, zoals bij overgewicht, suikerziekte in je familie (eerstegraads) of zoals in mijn geval: als de baby erg groot geschat werd bij 20 weken. Baby’s kunnen namelijk als gevolg van zwangerschapsdiabetes (te) groot worden, vandaar. 

Rozenmeisje het is 'geen bericht, goed bericht', maar ik geloof uiterlijk binnen een week. Maar ik moest ook meteen extra prikken omdat ik rhesus c negatief ben, verwacht dat ze daarvoor wel bellen dus dan vraag ik het meteen even na. Heb genoten van de chips! Haha

Runbabyrun Fijn dat dit bij jouw kraamzorg is opgeheven! En ik moest best lachen om je parmantige borsten opmerking ? Ik wil ook borstvoeding geven en ben inderdaad benieuwd wat er van overblijft straks.
Lalana Goed om te lezen dat het minder werken je bevalt!
Bo-Belle 1 van onze katten is nog al een diva en miauwt de hele buurt bij elkaar als er een deur dicht is waardoor ze een kamer niet in kan. Denk wel dat beide katten de baby (en ons ?) gaan negeren straks. En wat leuk dat je zo'n beeldje gaat laten maken!
Rozenmeisje Ik laat haar nu sinds een maand of 2 niet meer via de balkondeur naar binnen, maar het is een volhoudertje ? Wat vervelend he die bandenpijn en maagzuur!
Gisteren weer een controle gehad en de baby groeit nog steeds heel goed! Al wilde hij z'n hoofdje steeds niet goed laten zien op de echo. Zijn piemel daarentegen liet hij wel steeds zien ?

Bo-belle omeprazol misschien toch eens overwegen, pak liever niks en vond Rennies van alle opties nog het meest ontschuldig lijken haha. Maar her moet wel te doen blijven. 

Hnvd hahaha onze man grijpt ook elke kans om z'n pielemuis (nee zo ga ik hen straks niet echt noemen arm kind ?) in beeld te brengen. Fijn dat jullie kleintje goed groeit!
Ik heb nu ook een groeiecho gehad, alles precies gemiddeld. Moest een beetje eerder omdat ik de baby weinig voelde en ook op de echo weinig beweging was te zien. Doorgestuurd zkh, ctg ed gehad. alles goed gelukkig! Maar wel even spannend! Hij ligt al met het hoofdje achter mijn schaambeen. Is dat "ingedaald"? Ben het in alle commotie vergeten te vragen ?

Idd spannend zeg Rozenmeisje. Gelukkig is alles goed! Denk dat hij dan inderdaad al een beetje ingedaald is. Volgens mij is de kans iig wel groot dat hij dan zo blijft liggen nu.
En fijn dat de baby bij jou ook goed groeit Hnvd. Toch wel jammer dat ik geen echo meer krijg in principe. maar de kleine meid is erg actief dus ik voel haar gelukkig genoeg. 
Het maagzuur lijkt hier tot nu toe gelukkig mee te vallen ? maar idd omeprazol kan ook geen kwaad in de zwangerschap hoor!

Runbabyrun, oja! Dat was bij jou inderdaad misschien het geval.. maar alles goed dus gelukkig :) En leuk, een lifestyleshoot! Dekentjes, props en pozes zijn aan mij ook niet zo besteed inderdaad.. 
Rozenmeisje, jeetje dat zal misschien wel even schrikken zijn geweest? Wat fijn dat alles nu extra goed is gecheckt en goed was! 
Ik moet nog 3 weken wachten tot de groeiecho.. spannend! Wel leuk om weer even te spieken :D
Ben vandaag op pad geweest met mijn schoonzusje, die wilde graag wat leuke maar nuttige baby/kraamcadeaus voor me kopen. Dus ik heb nu een mooi mobieltje voor in de box, een spiegeltje voor op de autostoel en mooie XL hydrofieldoeken

Zooo ik trek dit topic even omhoog weer!
Bo-Belle ik had de uitslag nog niet gehad (ze hadden gezegd geen bericht is goed bericht en ik had nog niets gehoord, maar kon tot een week duren). Gisteren heb ik zelf gebeld omdat ik eigenlijk gewoon te nieuwsgierig was: gelukkig helemaal goed, geen zwangerschapsdiabetes! Ook qua Rhesus-c geen bijzonderheden (ik maak geen antistoffen, dus dat is geen probleem voor de baby) en m'n Hb was ook nog mooi.
Over dat laatste had ik wel getwijfeld, vond dat ik wat bleker werd de laatste tijd, verder niet echt klachten maar vorig jaar had ik een dikke bloedarmoede waar ik in de praktijk ook weinig last van had behalve tijdens hardlopen. En ja hardlopen doe ik nu helaas niet meer. 
Maar het was dus prima, gelukkig. 
Na maaaanden twijfelen want oh, wat zijn die krengen mooi, maar oh wat zijn ze duur, vorige week toch een Artipoppe draagzak gekocht. Had uiteindelijk op Marktplaats gekeken en zag dat ze daar voor een mooie prijs verkocht kunnen worden (voor het geval Aapie er echt niet in wil ofzo) en kreeg er nu ook een gratis watersling bij (voor onder de douche of aan het zwembad). Hij kwam een dag later binnen en ik was op slag de aanslag op mijn portemonnee weer vergeten :p Manlief moet nog wel even wennen aan de panterprint versie die ik heb gekozen, hihi.
Deze week hebben wij een bednest cosleeper van marktplaats op de kop getikt, ook de stokke tripp trapp met newbornset willen we tweedehands aanschaffen. Misschien ook nog zo'n babybjorn wipstoeltje, hoor van mijn collega's daar veel positieve verhalen over. Inderdaad die baby dingen maken echt hebberig! Wij hebben echter helaas al wel genoeg kleertjes in de maat 56 en ook 62 gaat al hard, dus ik moet mezelf een beetje inhouden. Of misschien stiekem kopen en onderin de kast leggen zodat manlief het niet ontdekt...? Hahaha. 
Hoe is het met jullie allemaal? 
Ik word echt chagrijnig van dit weer, doe mij maar wat warmere dagen, ga ik lekker in ons zwembadje liggen in de tuin! 

Wat fijn dat alles goed is Runbabyrun! Ik voelde me met 26 weken zo beroerd dat ik me toen ook op ijzer heb laten prikken, maar dat was nog steeds hoog. Sindsdien ontbijt ik weer snel bij het opstaan en voel ik me weer stukken beter. Gelukkig ook geen hartkloppingen meer! 
Artipoppe is inderdaad prachtig zeg, maar ook duurrrrrr ja haha. Achja, we mogen onszelf en de baby heus wel verwennen ook! :D Hier is de duurste aanschaf eigenlijk niet eens voor de baby maar voor mezelf haha oepsie, dat is het 3d beeldje wat ik van mijn buik ga maken. 
Verder hebben wij ook veel tweedehands op de kop getikt, waaronder een stokke trip trap. Het newborn setje mag ik lenen van een vriendin, top! 
Ik ben inmiddels begonnen met een lijstje wat ik voor de baby mag kopen in welke maat.. ik kwam elke keer met een truitje in maat 62 thuis haha! Of broekjes in maat 50.. Dus om het een beetje te verdelen maar een lijstje in mijn telefoon gezet want ik ben echt een vergiet aan het worden. 
Vandaag gewoon de 30 weken aangetikt. Zo bijzonder. Ik geniet zo van mijn buik, mijn spiegelbeeld in de etalages, de schopjes.. echt heerlijk. Dinsdagavond een shoot met een vriendin van me op de hei, samen met mijn partner. Ook al zoveel zin in! 

Enige wat echt shit is.. aambeien :( 

Terug
Bovenaan