September 2020 ❤

Ohja misschien jullie nog tips over het volgende:
Heb nu al van twee familieleden de vraag gekregen welk "groter cadeau" we graag willen met de geboorte. Dus dan denk ik wel aan iets wat lang gebruikt wordt en niet speelgoed of kleertjes. Maar tja het kamertje hebben we uiteraard al (mag ook wel met 33 weken ?) de wandelwagen hebben we van de ene ouders en van de andere ouders een bedrag waarvan we de isofix+maxicosi hebben gedaan en straks het opvolgstoeltje. Dus ik weet eigenlijk niks meer.. Fietsje is leuk maar wel best tijdelijk en duurt nog zo lang voordat hij daar iets aan heeft. Sieraad met naam is niet zo mijn ding of het moet niet zo standaard zijn. En verder dus echt geen idee, jullie?!

rozenmeisje  Wij hebben een retro auto met evt  naam erop gevraagd. Het is voor ons wel nummer 2 hoor, maar nu leuk voor decoratie op de kamer evt? En daarna voor gebruik.  Wat ik bij de eerst aan m'n Peet oom en tante vroeg was het badje en toebehoren.  Misschien vind je een new born shoot leuk om te doen? Een blijvende herinnering?

Lalana Ja 30 weken voelt echt als een mijlpaal! Heb je ondertussen al een Tripp Trapp gevonden? Wij gaan ook nog op zoek naar een tweedehands :)
Rozenmeisje Vervelend dat je zoveel last overal van hebt! Goed om jezelf en om je kleine denken! Wie weet is eerder met verlof gaan een optie. En jeetje wat een lijst met dingen haha! Als ik dat zo lees, voel ik me wel een beetje lui dat ik het liefste Netflix of middagdutjes doe ? En wat betreft het 'grote kado': misschien een draagzak of draagdoek?
Wij hebben vorige week onze mini baby moon gehad! Lekker een paar daagjes verbleven in een kasteel hotel dichtbij Scheveningen. Het was heerlijk relaxed, lekker genoten van onze laatste vakantie samen. Ondertussen ook maar begonnen met de eerste wasjes en ga deze week ook maar beginnen met de eerste dingen in de vluchtkoffer doen. Een collega van mijn vriend is deze week bevallen met 35 weken en aangezien ik nu bijna 32 weken ben, werd ik toch ineens zenuwachtig dat ik dat nog niet op orde heb. ? Na deze week moet ik nog 3 weken werken tot mijn verlof. Ik kan niet wachten!!

Hoi iedereen!
Ik kom ook nog even piepen ?
Intussen ook zo goed als 32 weken ver en ik ben op twee weken tijd echt volledig van "gooh we hebben nog tijd" naar full on baby crazy gegaan (volledige babykamer moest meteen in mekaar gezet worden, wieg 2 en commode 2 staan al klaar in de living),..daarnet ook een EHBO cursus gevolgd die de focus legt op baby's en peuters/kleuters.
Ik werk na deze week ook nog 4.5 week en dan niet meer tot eind januari! Ik voel wel dat de werkdagen zwaarder en zwaarder worden.
Hebben jullie een voorgevoel over wanneer hij/zij er aan komt? Ik denk zelf dat ik 3 dagen eerder zal bevallen (god knows why)
Is jullie buik ook zoveel gegroeid op korte tijd? Toch wel schrikken hoe snel het opeebs lijkt te gaan..

Thnx voor de tips mbt het cadeau! Fotoshoot had ik overwogen maar doe ik denk ik te weinig mee. Draagzak is een hele goede! 
Hnvd Haha nee hoor, hoe kun je nu lui zijn in je vakantie als je zwanger bent, gewoon lekker doen waar je zin in hebt! Die babymoon klinkt heerlijk! Ben ook bijna klaar met de babywasjes. De wasjes zijn zoveel werk niet maar het strijken van al die lakentjes en zo! Heb met de sokjes gefoeteld hoor, die heb ik zonder te strijken in het mandje gedaan ? Heb ook veel te veel kleren. Per maat valt het wel mee maar heb tot maat 68 al allerlei pakjes die ik nu ook maar gewassen heb om het overzicht te houden haha. Zal tzt nog wel een x gebeuren. 
Verder gaat het gelukkig weer een beetje beter. Heb niet overal last van haha, dat klinkt ook zo rampzalig, maar nek en rug gebruik je helaas wel bij zo ongeveer alles. Bekken was maar een paar weken gelukkig en maagzuur ben ik intussen ook wel aan gewend ?
Boldotje haha leuk hoe je in twee weken alles klaar bent gaan maken! Is toch het gevoel dat he erbij hebt he.. ineens slaat die onrust toe en moet het klaar ? Nog 4,5 week werken is dat tot 4 weken van te voren? 
Die EHBO cursus klinkt erg goed, deed je dit vanuit je werk of zelf ergens?
Buik ging na de 30 weken ineens hard. Maar ook gek hoe je er aan went en soms  niet eens ziet hoe groot je buik ineens is. Ik gok dat onze ?? Met 39+1 komt of 40+2 haha. Geen idee waarom maar dat zijn data die anders voelen dan de rest. We zullen zien.. Spannend dat je niet weet wanneer (en hoe ?) het gaat gebeuren. Maar misschien maar beter ook haha. 

HnvD hahaha nee joh, als jij je daar goed bij voelt: lekker doen! Ik heb alleen zelf al zo'n beetje Netflix/Videoland uitgekeken de afgelopen maanden, ik had wel een contract maar als ik fysiek 2 uur per dag werk had dan was het veel.. Dat maakt het voor mij een beetje dat ik naar het verlof kijk van 'ojee, nog meer niks doen' > had ik ook nooit verwacht haha!
En wat fijn dat jullie nog op babymoon zijn geweest... had ik ook heel graag gedaan maar zit er hier helaas niet in. Klinkt ook als een mooie plek! 
En poeh 35 weken.. ik ken zelf ook 2 meiden die 2 dagen na hun verlof in ging zijn bevallen (36 weken) dus hier begint het ook te kriebelen (vandaag 30.5) maar ik heb alle laatste klusjes uitgeschoven voor na deze week, dan ben ik namelijk al vrij ;) Dus ik herken de babycrazy wel haha Boldotje! Wel fijn dat je nu ineens een spurt hebt gemaakt! 

Hier gaat de buik ook lekker snel ineens! Ik ben nu ook in totaal 10kg aangekomen, benieuwd hoeveel er nog bijkomt haha! 

Hoe gaan jullie het eigenlijk doen met partnerverlof? Kunnen jullie partners ook echt veel vrij nemen/krijgen? 

Rozenmeisje wat vervelend al die klachten, fijn dat het toch weer wat beter gaat! Je lijst met activiteiten voor tijdens verlof is trouwens een hele goede, haha, ik moet hem even opslaan. 
Hnvd heerlijk die babymoon! Hier ook nog 3 weken werken, maar ik loop nog wat achter op jou (qua zwangerschapsduur) en heb bedacht al die wasjes lekker uit te stellen tot mijn verlof. Heb ik tenminste nog wat te doen dan... Wij gaan in m'n verlof ook nog 10 dagen weg, ben dan 33.5 - 35 weken dus ik hoop dat de baby blijft zitten. Al nemen we voor de zekerheid maar wel de autostoel en een kleine vluchttas mee, denk ik. 
Boldotje die EHBO cursus wil ik ook nog doen! Heb je hem digitaal gedaan? Ik zat op de website te kijken van rode kruis, die heeft ook gecombineerde, dan doe je de cursus zo goed als digitaal en dan nog 1 dagdeel waarbij je het reanimeren even echt oefent. Wordt ook door onze aanvullende verzekering vergoed. Nu heb ik het reanimeren stukje als arts niet perse nodig (toevallig in januari nog opgefrist en toen ook baby's en kinderen geoefend, toen was ik net 4.5 week zwanger, vond dat wel heftig want kon het met niemand delen toen) maar mijn man weet de ballen niet van reanimeren en zeker niet bij kinderen, dus voor hem vind ik dat we het wel moeten doen. En je kunt het niet vaak genoeg oefenen denk ik ook maar. 
De cursus zelf vind ik voor mezelf nuttiger dan het reanimeren stukje, want EHBO is dus (grappig genoeg) geen onderdeel van de artsenopleiding en de meeste EHBO-achtige werkzaamheden (wonden verzorgen etc) worden door verpleegkundigen gedaan. Geen idee dus hoe je een mitella aanlegt etc etc. Nu hoop ik die techniek voorlopig niet nodig te hebben voor baby, maar je weet 't nooit. 
Bo-Belle mijn man heeft de volle 5 weken aangevraagd! Hij is straks in totaal 7 weken thuis, want werkt in het onderwijs dus krijgt de herfstvakantie er nog bij cadeau. Wel is het even afwachten welke weken het precies worden. Het geboorteverlof (die eerste 5 dagen tegen 100% loon) krijgt hij sowieso in de eerste 5 dagen na de geboorte, ongeacht wanneer baby zich precies meldt. Maar voor die aanvullende 5 weken moesten we een inschatting maken welke weken (dus maar ingeschat op vanaf 1 week na de uitgerekende datum) en het is dus theoretisch mogelijk dat als baby 3 weken van tevoren komt hij de eerste 5 dagen vrij is, dan 3 weken moet werken en dan pas die aanvullende 5 weken krijgt. We gaan het zien. 
Hier tik ik bijna de 30 weken aan, overmorgen! Gisteren hebben we een 3d-4d pretecho gehad, erg leuk om even te gluren weer en dat manlief mee mocht natuurlijk! Op wie 'ie nou lijkt vind ik lastig te zeggen, maar moet eerlijk zeggen dat ik bij al geboren kinderen dat vaak ook niet goed kan inschatten hahaha. Ze heeft de baby ook nog even opgemeten en waarempel: qua gewicht ineens exact gemiddeld! Zo zie je maar hoe betrouwbaar die meting dus kennelijk (niet) was bij 20 weken toen hij zo groot werd geschat. Overigens was zijn hoofdomtrek nog wel steeds groot, maar ik geloof dat dat wel genetisch is, haha. 
We gaan het zien, bij 32 weken gewoon nog die groeiecho. Maar ik verwacht niet dat hij dan ineens weer wel heel hoog in de curve zit. 

Boldotje Wat handig zo'n EHBO cursus gericht op baby's! Ik denk dat onze baby later gaat komen. Mijn moeder was bij al haar kinderen te laat en mijn zus ook. Ik hoop in ieder geval niet dat hij met 40+2 komt, want dan is mijn broer jarig. ?
Rozenmeisje Haha, ik bedoelde het ook niet zo dramatisch als ik het opschreef hoor! Maar gelukkig gaat het alweer wat beter!
Bo-Belle Mijn partner gaat het volledige partnerverlof in één keer opnemen. Naast de standaard 5 dagen en 5 weken partnerverlof, neemt hij ook nog vakantie op. Zijn we lekker lang samen thuis met de baby!
Runbabyrun Haha, ja ik wilde de wasjes eerst ook uitstellen tot mijn verlof, maar het móest ineens gebeuren ? Slim dat je je vluchttas meeneemt op je baby moon. En een heerlijk vooruitzicht, jullie vakantie! Wat leuk dat je een 3D echo hebt gedaan! Volgens mij zag ik je echo foto ook al even voorbijkomen op 24baby. Super schattig en wat bijzonder dat jullie al een sneak peek hebben gehad ?
Ik heb vanmorgen weer een controle gehad (wel een echo, maar geen groeiecho, aangezien dat net 2 weken geleden gedaan was). Alles zag er weer prima gemiddeld uit. En hij lag eindelijk met z'n hoofd naar beneden! De vorige keren lag hij steeds in stuit of dwars. Nu maar hopen dat hij zo blijft liggen ??. Hij ligt trouwens ook helemaal dubbelgevouwen (dus z'n handen én benen voor z'n gezicht). Ik merkte de afgelopen dagen al dat mijn blaas ineens als trampoline gebruikt werd, maar dit verklaart het dus ?

Terug
Bovenaan