Rozenmeisje wat vervelend al die klachten, fijn dat het toch weer wat beter gaat! Je lijst met activiteiten voor tijdens verlof is trouwens een hele goede, haha, ik moet hem even opslaan.
Hnvd heerlijk die babymoon! Hier ook nog 3 weken werken, maar ik loop nog wat achter op jou (qua zwangerschapsduur) en heb bedacht al die wasjes lekker uit te stellen tot mijn verlof. Heb ik tenminste nog wat te doen dan... Wij gaan in m'n verlof ook nog 10 dagen weg, ben dan 33.5 - 35 weken dus ik hoop dat de baby blijft zitten. Al nemen we voor de zekerheid maar wel de autostoel en een kleine vluchttas mee, denk ik.
Boldotje die EHBO cursus wil ik ook nog doen! Heb je hem digitaal gedaan? Ik zat op de website te kijken van rode kruis, die heeft ook gecombineerde, dan doe je de cursus zo goed als digitaal en dan nog 1 dagdeel waarbij je het reanimeren even echt oefent. Wordt ook door onze aanvullende verzekering vergoed. Nu heb ik het reanimeren stukje als arts niet perse nodig (toevallig in januari nog opgefrist en toen ook baby's en kinderen geoefend, toen was ik net 4.5 week zwanger, vond dat wel heftig want kon het met niemand delen toen) maar mijn man weet de ballen niet van reanimeren en zeker niet bij kinderen, dus voor hem vind ik dat we het wel moeten doen. En je kunt het niet vaak genoeg oefenen denk ik ook maar.
De cursus zelf vind ik voor mezelf nuttiger dan het reanimeren stukje, want EHBO is dus (grappig genoeg) geen onderdeel van de artsenopleiding en de meeste EHBO-achtige werkzaamheden (wonden verzorgen etc) worden door verpleegkundigen gedaan. Geen idee dus hoe je een mitella aanlegt etc etc. Nu hoop ik die techniek voorlopig niet nodig te hebben voor baby, maar je weet 't nooit.
Bo-Belle mijn man heeft de volle 5 weken aangevraagd! Hij is straks in totaal 7 weken thuis, want werkt in het onderwijs dus krijgt de herfstvakantie er nog bij cadeau. Wel is het even afwachten welke weken het precies worden. Het geboorteverlof (die eerste 5 dagen tegen 100% loon) krijgt hij sowieso in de eerste 5 dagen na de geboorte, ongeacht wanneer baby zich precies meldt. Maar voor die aanvullende 5 weken moesten we een inschatting maken welke weken (dus maar ingeschat op vanaf 1 week na de uitgerekende datum) en het is dus theoretisch mogelijk dat als baby 3 weken van tevoren komt hij de eerste 5 dagen vrij is, dan 3 weken moet werken en dan pas die aanvullende 5 weken krijgt. We gaan het zien.
Hier tik ik bijna de 30 weken aan, overmorgen! Gisteren hebben we een 3d-4d pretecho gehad, erg leuk om even te gluren weer en dat manlief mee mocht natuurlijk! Op wie 'ie nou lijkt vind ik lastig te zeggen, maar moet eerlijk zeggen dat ik bij al geboren kinderen dat vaak ook niet goed kan inschatten hahaha. Ze heeft de baby ook nog even opgemeten en waarempel: qua gewicht ineens exact gemiddeld! Zo zie je maar hoe betrouwbaar die meting dus kennelijk (niet) was bij 20 weken toen hij zo groot werd geschat. Overigens was zijn hoofdomtrek nog wel steeds groot, maar ik geloof dat dat wel genetisch is, haha.
We gaan het zien, bij 32 weken gewoon nog die groeiecho. Maar ik verwacht niet dat hij dan ineens weer wel heel hoog in de curve zit.