September 2020 ❤

Fijn dat alles goed is runbabyrun. Een dieet lijkt me geen pretje. 
Bo-Belle die aambeien zijn vreselijk hé. Ik ben met curanol gestart maar vraag me af of t gaat werken. Volgens m'n verloskundige is bevallen het enige wat helpt ?
Hier de 29 weken aangetikt. 30 is wel weer echt een mijlpaal voor m'n gevoel. Dan begint t aftellen een beetje. Ik moet zeggen dat ik op t moment vooral moe ben. Heb nu even lekker vakantie dus hopelijk helpt dat. 

Qua aankopen ben ik ook nog even op zoek naar een tweedehands tripp Trapp. Bij m'n zoontje ook gedaan en zo'n ideaal ding. En voor m'n verjaardag een mooie draagdoek van Coracor gekregen. Ik ben nog aan t twijfelen over een een elektrische wipstoel. Aan de ene kant lijkt t me handig en aan de andere kant vraag ik me af hoe vaak je m echt aan zal zetten of dat je dan toch lekker zelf je baby wiegt ☺️ Komende week ga ik nog s lekker uitgebreid naar de babypark.

Pfff echt he lalana, hier ook weer aan de curanol zalf en tabletten. Ik vind die zalf zo stinken :( helaas zijn ze meteen terug zodra ik even stop met 1 van de 2. Moet ook wel zeggen dat ik ook weer aardig verstopt raak... even ging het goed maar nu weer mis. Ik ga toch ook maar van die lacto siroop halen. Baad het niet dan schaad het niet... 

Runbabyrun fijn dat alles goed was! En ook fijn dat je blij met met je draagzak. Heb hem even opgezocht en idd mooi (en idd wow duur haha..) 
Bo-belle shit zeg die aambeien. Heb je daar normaal ook last van of alleen nu? Hoop dat ze mij bespaard blijven ?
Leuk dat kopen allemaal ja.. heb alles al tm maar 68 eigenlijk, toen ik alles in de kleine maatjes had ben ik maar alvast in de iets grotere maten gaan kopen. Hebben het kamertje klaar, de box staat, eerste kleertjes gewassen in de kast liggen.. alleen nog strijken ?

Verder gaat het hier even wat minder top dus als ik niet (of alleen op andere topics die niet over dit gaan haha) reageer; ik leef nog ? Ontzettend veel last van rug en nekpijn, ben er compleet beroerd van maar wil ook niet hele dagen op pcm leven. Kan eigenlijk nergens meer fijn zitten en ook weinig doen dus de dagen zijn lang. Nog een dikke 7 weken, ik tel de dagen af ? Leuke spullen shoppen online is wel een goede afleiding maja dat houdt ook een keer op. 

Ohnee wat balen Rozenmeisje! kan je misschien naar een fysio of een ontspannende zwangerschapsmassage boeken ofzo? Als je elke dag zoveel pijn hebt duren de dagen zeker lang... :( en wat lekker dat je er zo goed als klaar voor bent! Hier moet ik nog een weekje "werken" en dan ga ik ook alles afmaken: de laatste rommeltjes naar de berging en wassen. Dan ben ik pas 31 weken dus wel lekker dat ik dan nog veel kan. 
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik me ook af en toe wel een beetje verveel al. Door de corona al behoorlijk rustige maanden gehad, en als ik dan denk aan 2 maanden niks doen dan vind ik dat vooral ook heel heftig. Nu zijn ook veel vrienden toevallig op vakantie en mijn partner heel veel aan het werk dus voel me best een beetje eenzaam soms (oh wat klinkt het zo dramatisch haha!)
En die aambeien...tja. heb er ooit 1x een gehad. Dus ik had wel verwacht dat ik ze zou krijgen.. maar leuk is anders. Het doet gelukkig nog niet heel veel pijn dus in aambeienland zijn ze waarschijnlijk nog bescheiden maar het geeft me weinig vertrouwen met oog op de bevalling ;) 

Bo-belle ja echt top is het niet. Loop al bij een behandelaar, is iets beter nu maar tel de dagen wel af ? Ben nu ook in dubio wat te doen mbt de laatste weken werk. 
Hopelijk gaat jouw aambei ook nog weg en worden het er niet meer met de bevalling. 
Maken jullie een bevallingsplan? Ik zet denk ik wel iets op papier maar niet veel. 

Wat rot Rozenmeisje! Hopelijk ga je je nog wat beter voelen de laatste weken. Ik zou proberen echt rustig aan te doen hoor! Dat je wel een beetje uitgerust de bevalling tegemoet gaat. Dus misschien al minderen of stoppen met werken? 
Een bevallingsplan maak ik niet echt. Behalve wat grote lijnen, bijv dat ik in principe geen pijnstilling wil. Maar goed op t moment zelf kan dat natuurlijk ook weer veranderen. Sommige mensen leggen geloof ik zelfs vast welke muziek ze willen draaien ? maar op t moment van m'n bevalling kon me de vorige keer helemaal niks schelen. Je kunt t toch niet plannen ??‍♀️

Bo-Belle ik begin me idd ook al een beetje te vervelen. Heb nu vakantie, wat lichamelijk wel heel fijn is, maar als ik bedenk dat ik straks ook nog 6 weken verlof heb dan ben ik ook een beetje huiverig haha. Dus als iemand nog leuke tips heeft om te doen in het verlof? ☺️

Rozenmeisje ik zou denk ik ook kijken of je al kan minderen met werk, je werkgever krijgt het weer vergoed en jij kan wat meer rust nemen. Lijkt me wel fijn voor je lijf! 
En qua bevalplan, ik ga er maar wel 1 maken want ja, toch tijd zat haha. Maar wat daar in komt zijn "verzoekjes indien mogelijk"  en gaan bijvoorbeeld over dat ik niet stil op bed wil liggen de hele tijd, maar graag staand/lopend/zittend/in bad de weeën wil opvangen, en dat wanneer er een (medische)handeling nodig is dit wel in overleg gaat en ik ook graag eventuele alternatieven wil horen. Dat soort dingetjes. 
Lalana ja, zeker nu ik me nog goed voel vind ik het best wel een lang vooruitzicht haha. Maar het zal vast ook vanzelf zwaarder worden en dan is de rust wel fijn. Maar ik kijk wel uit naar echt vrij zijn, en niet alsnog 8 uur per dag beschikbaar zijn.. gekukkig ook weer lekker weer in het vooruitzicht, dan ga ik gewoon met een boekje op een terras zitten hoor haha (geen tuin en een piepklein balkon). Echt tips heb ik dus ook niet voor je, sorry haha! 

Lalana en Bo-belle thnx voor de lieve woorden en het meedenken. Wil verder niet klagen, dus gewoon aftellen dan maar ?
Geboorteplan had ik ook ongeveer zo in gedachten, vooral indien mogelijk en dan mbt manier van bevallen, navelstreng, medische behandelingen, pijnstilling, stagiaires, fotos, inleiden, begeleid persen. Heb deze punten uit de "zwangerschapsplus app" haha. 

En tips tegen de verveling:
- Babyshoppen blijft leuk! (haha maar niet goed voor de portemonnee ?)
- Verder alvast kleertjes, al die doeken en dekentjes wassen en strijken, ben je best even zoet mee vooral dat strijken ?  
- Heb zakjes gemaakt met het 1e pakje, reserve eerste pakje (of gewoon 2e pakje haha) zodat ze bij elkaar zitten met matchende romper en sokjes ? Nu ik dit typ klinkt het echt erg maar het is maar één keer z'n aller eerste dag op deze wereld dan wil ik wel dat hij er leuk op staat natuurlijk haha..
- Afspreken met alle familie, vrienden en vage kennissen die je al even niet hebt gezien (en straks ook misschien even niet zoveel tijd voor hebt)
- Het huis poetsen en dan ook binnenkant kasten en lades enz. 
- Alles opruimen en weggooien waar je nooit aan toe kwam
- Uitgebreid koken 
- Iets lekkers bakken (laat man/vriend ook weer even zien dat je ondanks kwaaltjes en hormonen nog steeds een leuke vrouw/ vriendin bent ?) 
- De babykamer afmaken als dit nog niet was.
- Alvast nadenken wat je in de vluchtkoffer stopt, eventueel apart leggen. Rond 34 weken raden ze toch wel aan die klaar te hebben, je weet tenslotte maar nooit..
- Zwangerschapsmassage boeken
- Als je ervan houdt een leuke legpuzzel van heel veel stukjes maken
- Boek lezen (komende week lekker weer dus eventueel aan het zwembad)
- Netflixmarathon
- Je oude Wii weer eens van zolder halen, goed voor de beweging
- Wandelen/ zwemmen/ fietsen
- Je auto poetsen van binnen en buiten zodat de baby er straks lekker fris in zit
- Fotoalbum maken waar je al die tijd nooit aan toe kwam
- Voorraadkast uitzoeken 
- Kleine bbq organiseren als je daar nog zin in hebt

Nou hopelijk zit er iets tussen waar je wat aan hebt haha. Niet alles is even geschikt als je niet meer topfit bent maar als je dingen gedoseerd moet doen ben je er wel nog langer zoet mee ?

Terug
Bovenaan