September 2020 ❤

Haha Hvnd geen probleem hoor ? Fijn dat de baby naar beneden ligt! Die van mij ook. En dan ruggetje links, billen boven en handen en voeten rechts. Daar voel ik ze ook wel haha! Toch leuk hè die extra echo's! Ik vind het iig super fijn dat ik er elke keer eentje krijg. 

Runbabyrun wat leuk zo'n 3D echo inderdaad! Kun je toch al een beetje zien hoe de kleine eruit gaat zien he! Al vind ik wel dat je achteraf (als hij/zij geboren is) vooral gelijkenis met de echo ziet. Op het moment van de echo vind ik een beeld vormen toch nog moeilijk ? Veel plezier op je babymoon en slik van je koffer!
Ik nu bijna 34 weken, dat zijn gewoon nog maar iets meer dan 40 dagen, zó gek! Heb het koffertje ook maar vast klaargezet maar er moet nog wel het eea bij. Merk toch dat ik meer rust heb als die dingen klaar zijn en wat ik dan ik m'n verlof ga doen zie ik dan wel haha. Moet de laatste kleertjes iig nog strijken en dan ligt alles netjes in de kast. 
Ben zo benieuwd hoe het allemaal zal zijn straks. Vind het met momenten ook wel heel spannend eigenlijk, jullie niet? Nooit meer alleen verantwoordelijk voor jezelf, nooit meer (of iog niet zo snel) lekker met z'n tweetjes, uitslapen wordt een uitzondering enz. Tuurlijk wist ik dit van te voren maar nu komt het zo dicht bij ofzo ?
Ohja Bo-belle hier in eerste instantie alleen partnerverlof indien nodig ter overbrugging van het geboorteverlof tm vakantie van mijn man. Maar misschien bedenken we ons nog en plakken we toch nog enkele dagen achter zijn vakantie aan. We zien wel even hoe het loopt. Vind het sowieso lastig plannen dat het met 37 maar ook met 42 weken (dat hoop ik toch echt echt echt niet ?) kan zijn haha

Runbabyrun, ah wat lekker zeg dat jullie ook nog even weg kunnen! Blijven jullie in NL? En met 35 weken moet kunnen toch :) Maar snap dat het toch ook wel spannend voelt haha! 

Jeetje wat fijn dat jullie partners zoveel verlof kunnen opnemen! Echt intens genieten lijkt me dat, al kan het soms wel even onhandig uitvallen als ik het zo lees haha. 

Rozenmeisje, ik herken wel wat je zegt hoor.. soms bekruipt me ook ineens een 'ojeee hoe had ik dit allemaal bedacht'-gevoel. Partner die zoveel werkt, geen familie die in de buurt woont, meeste vrienden wonen ook ver weg.. Dan moet ik wel even slikken hoor haha! Terwijl, als ze er zo eenmaal is zal het vast ook heel pittig zijn maar dan heb je de beloning er ook al bij ;) Dat is nu toch echt nog een beetje koffiedikkijken, voor mij dan in ieder geval. 

Hier ligt ons meisje nog in stuit (gister een echo gehad met 31.4). Ze groeit wel gewoon prima en heeft nog tijd zat om te draaien, maar ik hoop wel intens dat ze dat dan ook nog gaat doen! En vind het een eng idee dat wat ik dan af en toe klem voel zitten onder mijn rib dan haar hoofdje is haha. Nu krijg ik in ieder geval over een klein maandje nog een echo om te kijken of ze gedraaid is. Ze lag nu ook nog niet ingedaald (dat kon ik zonder echo wel vertellen haha) dus goede hoop!

En wat een goeie, zo'n EHBO cursus! Die wil ik inderdaad ook doen, maar op de een of andere manier niet bedacht dat ik die tijdens mijn verlof bijvoorbeeld zou kunnen > ga zo eens kijken of die bij mij ook vergoed wordt. Mijn partner is wel bedrijfshulpverlener (ik weet het andere woord niet meer haha) en omdat hij vader wordt hebben ze pas gefocust op kinderen. Maar ik weet eigenlijk vrij weinig. 

Een EHBO cursus staat idd ook nog steeds op mijn verlanglijstje. Al sinds m’n zoontje er is eigenlijk ? hier ook wel een man met bhv diplomas maar ik weet er zelf ook te weinig van.  Bo-belle hoop voor je dat ze binnenkort lekker vanzelf omdraait. Dat was bij mij de vorige keer wel zo, met 35 weken ongeveer. Voelde en zag dat ook duidelijk gebeuren haha. Runbabyrun geniet er van om nog even lekker weg te gaan! Ik heb afgelopen twee weken vakantie gehad. Wilden eigenlijk nog een paar dagen weg maar dat is er door de verbouwing niet van gekomen helaas. Maar t eind is in ieder geval in zicht nu ? Morgen weer aan t werk, nog 3 weekjes. Zal blij zijn als ik verlof heb, heb best veel last van m’n bekken en ook wat indalingsweeen denk ik.  En Rozenmeisje ondanks dat t m’n tweede is, herken ik je spanning helemaal hoor. Gewoon heel benieuwd hoe ze gaat zijn en hoe t allemaal gaat lopen.

Hey iedereen!

DE WEKEN VLIEGEN - HELP! Soms overvalt mij toch een lichte paniek als ik zie hoe snel alles gaat.
De laatste week is mijn bloeddruk wel gigantisch in de lucht geschoten. Ik heb gelukkig geen hoofdpijn, geen lichtflitsen, (drie weken geleden ook geen eiwitten in urine), wel een beetje gezwollen,.. Morgenochtend naar het ziekenhuis om toch even alles te controleren. Het is intussen ook al drie weken geleden dat ik controle heb gehad - ben ik helemaal niet gewoon (na maanden om de twee weken opgevolgd te worden). Ik hoop dat het kleine dametje goed gegroeid is.

@hnvd: die van mij ligt denk ik ook helemaal toe gevouwen haha. ze zit nu wel constant te trappen tegen mijn ribben/borstbeen, waardoor ik met momenten écht niet comfi zit.

@rozenmeisje : ik werk door tot week 37 (21/8) en dan heb ik eerst 10 dagen verlof voor mijn 'bevallingsverlof' ingaat op 4/9.
Diezelfde periode neemt mijn man ook verlof @Bo-Belle ! Hij zou dan 10 dagen vaderschapsverlof opnemen. Gelukkig kan hij vanuit zijn functie thuis uit werken en ging hij proberen om tot eind september gewoon elke dag thuis te zijn (en te werken). Ik heb wel geëist dat hij niet meer naar de electrobeurs in Berlijn gaat begin september of naar het hoofdkantoor in Brussel vanaf week 38.

@runbabyrun die EHBOcursus was superinteressant en heb ik hier in Brugge bijgewoond. de cursus werd georganiseerd door een kennis van me die een opleidingscentra heeft en regelmatig verschillende professionelen uitnodigt om cursussen te geven. Ik ben wel geschrokken hoe "hard" je de reanimatie moet uitvoeren en aan welk tempo dit moet gebeuren. Ik heb ook onthouden dat het tempo hoort te gaan op de tonen van de Bee Gees' Staying Alive XD . Ik hoop alvast dat ik niets nodig zal hebben van wat ik geleerd heb tijdens de cursus, but you never know..

Ah jammer Lalana dat echt even weg er niet inzat, maarrrr lijkt me ook lekker als het eind van de verbouwing in zicht komt! 
Poeh boldotje lijkt me wel pittig om tot de 37 weken door te werken! Heb je dan extra lang verlof erna? En super fijn dat je partner zo zijn verlof kan regelen en daarna vanuit huis kan werken, ideaal! 
Hoe gaat het verder met de dames?
Wij zijn gister naar Arnhem geweest op een 3D beeldje van mij plus buik te laten maken. Zó leuk! Daarna de stad nog even in want we wilden samen nog het geboortepakje uitzoeken. Valt me echt tegen dat bijna alle babyspullen naar online zijn verplaatst haha. Dus uiteindelijk gewoon in onze eigen stad bij de prenatal geslaagd. Partner heeft het pakje voor maat 50 uitgezocht en ik in maar 56. Al hoop ik intens dat ze gewoon in 50 past haha :)

Boldotje Hoe is je controle gegaan? Ik had vorige week ook ineens last van hoofdpijn/duizeligheid/sterretjes zien. Even gebeld en moest meteen op controle komen (ze dachten aan zwangerschapsvergiftiging). Gelukkig niets aan de hand: mijn bloeddruk was zelfs wat te laag. Kreeg alleen de opdracht mee dat ik meer moet drinken en eten.
Bo-belle Wat leuk dat je zo'n beeldje hebt gemaakt! En hopelijk draait jullie meisje nog met haar hoofdje naar beneden. ??
Rozenmeisje Ik snap je helemaal! Vind het ook allemaal erg spannend!
Hier gaat het prima! Nog 1 weekje werken en dan begint mijn verlof. ? Ben ook echt helemaal klaar met werken, haha. Vanmorgen te horen gekregen dat een neef van mij vader is geworden van een zoon. En hij heeft, jawel, dezelfde naam gekregen als die wij gaan geven... Klein beetje balen dit, maar 'gelukkig' zie ik mijn neef heel weinig (alleen op een familiedag eens in de zoveel jaar of op begrafenissen ofzo). Maar toch jammer dat onze naam straks niet meer 'nieuw' is.

Heej allemaal! Loop een beetje achter en kan het eigenlijk niet meer helemaal volgen wie wat heeft gezegd ?   

Boldotje tot 37 weken werken mag toch niet? Dacht dat je uiterlijk met 36 weken met verlof moest.. Zou even goed nakijken dat UWV je straks niet alsnog kort in je weken na de bevalling dan. Maar misschien heb ik het mis en is er een regeling die ik niet ken ? Hoe dan ook lijkt het me wel heftig haha was er zooo klaar mee toen ik verlof kreeg en mis het werk ook geen moment, ben echt best wel moe en doe bijna elke dag een middagdutje ?  
Bo-belle leuk dat jullie een geboortepakje hebben gekocht! Wist niet dat er zoveel baar online was verplaatst, enige winkel waar ik kom is Prenatal, rest alles online. Ben ook benieuwd in welke maat onze baby gaat passen, vind ons maat 56 pakje leuker dus wil eigenlijk dat hij die aan krijgt haha..  
Oh en Hnvd wat jammer van de naam! Begrijp wel dat je hem toch geeft maar het speciale is er dan toch een klein beetje vanaf he! Het is ook echt wel lastig om een naam te vinden die nog niemand heeft! Hier kreeg een neef enkele weken geleden ook een zoon, naam lijkt er wel op maar gelukkig anders. Toen kregen we ook reacties van "dan hadden jullie die naam vast niet meer gedaan toch?!" Uhh nou misschien wel, voor die 1x per jaar dat we hen zien..     

Rozenmeisje Volgens mij mag je in België uiterlijk met 39 weken (geloof ik) met verlof. Denk dat Boldotje dan uit België komt? En wat betreft de naam, inderdaad is het hele speciale er nu wel een klein beetje vanaf. Maar dit is voor ons gewoon dé naam, dus veranderen doen we niet. ? En inderdaad, vind maar eens een naam die nog niemand heeft! Onze naam staat geloof ik wel in de top 100 en aangezien er heel veel mensen in mijn omgeving zwanger zijn, was dit ook wel een beetje te verwachten haha.
Hebben jullie trouwens ook zo last van gezwollen voeten/vingers? Heb sinds een paar dagen echt worstjes aan m'n handen. ?

Terug
Bovenaan