September 2020 ❤

Gebruiker, gefeliciteerd!! Wat snel! Geniet van je zoon!! 
Dat van die ananas heb ik ook ergens gelezen, maar ik vind ananas echt niet te pruimen, hahaha. Dus ik ga voor de dadels. Wie weet... 

Jeetje gebruiker, dat is echt intens snel! Gefeliciteerd met jullie zoon! Is alles goed gegaan en maken jullie het nu ook goed? Hoop dat je kan genieten van een fijne kraamtijd! 
HnvD, ai dat klinkt inderdaad niet zo lekker.. Hoop dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten voor je. Ga jij nog aan de ananassen met hart en/of andere truucs? :) 
Hier ben ik vandaag 37 weken, en het gaat nog steeds wel zijn gangetje op zich. Maar echt topfit voel ik me niet meer ;) Omdraaien in bed gaat gepaard met (veel) geluid haha en alles wordt gewoon een tikkie zwaarder. Volgens mij is ze hier een beetje aan het zakken en kan ik weer wat beter ademen, heel fijn! A.s. maandag (ik tel de dagen af) krijg ik een zwangerschapsmassage en hier heb ik zoveeeeeel zin in! Een verjaardagscadeautje nog van mijn lief, voor hem en mij.. Tenminste, hij wordt niet gemasseerd maar heeft dan wel een dag (misschien wel twee) massage-vrij haha :p

Hoihoi sumi hier! 
ik ben al 4 dagen de trotse moeder van een prachtige dochter! 

hele drukke dagen en ze is erg klein dus dat brengt ook de nodige aandacht met zich mee, maar de bevalling is goed verlopen en ik wens iedereen nog een hele fijne zwangerschap en daarnaast alvast een hele geweldige kraamweek! 

een mooier wonder is er niet! 

Gefeliciteerd sumi ! Veel geluk geniet er van.
Voor de dames die al bevallen zijn, hoe ervaren jullie het nu met de corona regels erbij ?
Hoe verloopt het kraambezoek ( en dan voornamelijk opa's en oma's die op nr 1 staan te komen kijken , het liefste nog als de kleine 1 seconde geboren zijn)
Zoals jullie gelezen hebben is het bij mij een keizersnede dus ik zal na 2 a 3 dagen weer thuis zijn. 
Hoe soepel is bij jullie de kraamverzorgster? Mijn moeder zei al, als het bezoek alleen s avonds kan komen we wel als ze kraamverzorgster weg is , het is niet anders . Mijn schoonmoeder daarin tegen zei gewoon s avonds toch als ze weg is? Maar ik moet zeggen dat ik daar s avonds niet bepaald op zit te wachten met nog een zoontje wat ook gewoon naar bed moet rond 7 uur .

Bo-Belle aaaah heerlijk die massage, geniet ervan morgen!! Dat geluid bij het draaien in bed heb ik al meer dan 10 weken hihi. 
Sumi wat heerlijk klinkt je berichtje, en ook een geweldig tijdstip om te posten, hahaha! Geniet van je meisje en natuurlijk van harte gefeliciteerd!! Hoop dat ze snel lekker aan het groeien slaat :) 
Kimmoe ik ben dus nog niet bevallen maar onze kraamzorg gaf bij de intake aan: geen restricties in het aantal mensen dat op bezoek komt, maar wel de 1.5 meter aanhouden. Maar misschien dat het tegen die tijd (eind september) toch nog anders is hoor, ik wacht het af. 

Hier morgen 36 weken, schiet op ineens! Grappig genoeg lijken de dagen en weken nu sneller te gaan nu ik met verlof ben, hopelijk blijft dat zo de komende weken. Na het akkefietje met de hoge hartslag van baby afgelopen dinsdag gelukkig geen bijzonderheden meer geweest hier, al heb ik geen doppler (misschien maar goed ook). Maar ik voel hem goed bewegen dus vertrouw erop dat het goed zit. Heb ook minder last van mijn rib, godzijdank. Deed zo pijn! Ga nu de laatste grote dingen schoonmaken deze week, kledingkast uitmesten, koelkast met een doekje, dat soort ongein. En dan is hopelijk na deze week mijn to-do lijstje afgerond en kan ik echt gaan chillen! Heb na 37 weken ook niks geen afspraken meer gepland, misschien dat ik last minute nog wel met mensen afspreek maar niet ver van tevoren. Vorige week best veel afspraken (en to-do's) gehad en stiekem vond ik dat toch best intensief. 

Gefeliciteerd Rozenmeisje, Gebruiker en Sumi! Wat heerlijk dat jullie kindjes er zijn en gezond zijn. Fijne kraamtijd gewenst allemaal!
Kimmoe bij mij gaf de Kraamzorg idd t zelfde aan, anderhalve meter afstand. Verder geen restricties. En natuurlijk niet teveel maar dat wil ik zelf ook niet.  Runbabyrun wij gaan gelijk op ;) vandaag 36 weken. Babykamer is eindelijk af, op wat plintjes na. Helemaal blij mee. Nu idd nog wat schoonmaken en wassen enz. En dan mag de kleine meid van mij komen! Ik probeer nog wel wat dingen te plannen, omdat ik de dagen met een peuter anders best lang vond duren. Maar wel rustige dingen want ben idd ook wel snel uitgeput. 

Gefeliciteerd Gebruiker en Sumi! 

Sumi wat weegt/ woog jullie kleintje? Onze man is ook best licht maar komt wel goed aan gelukkig. Maar wel fijn dat ze de bevalling ingeleid hebben, qua groei ging het in de buik dus echt niet meer zo goed.. Mis jij je buik ook stiekem toch wel een beetje? Had dit niet gedacht maar heb er toch een traan om moeten laten. Nu begrijp ik pas waarom mensen zeggen "geniet nog van je buik je gaat hem missen".
Dus aan iedereen hier die nog met haar kleintje in de buik loopt en niet kan wachten op de bevalling: geniet van het getrappel en gedraai, geniet van het aaien over je buik en het contact mer je kindje en geniet van het echt helemaal samen zijn, dichterbij komt je kindje niet meer ? 

Kimmoe wat betreft bezoek zijn de regels denk ik overal anders maar je kunt ze vast op de site van het ziekenhuis al vinden. Bij ons hingen ze overal op de afdeling dus als je er voor een afspraak komt misschien alvast een foto maken?
Wij hebben iig bij de opa's en oma's van tevoren al laten vallen dat we de corona erg serieus nemen zeker in combinatie met nog geen weerstand. Ons kindje was daarbij ook nog te vroeg dus extra risico. In het ziekenhuis mochten er 2 personen pd komen. En 4 in totaal afwisselen. Dus de ene dag mijn ouders, de volgende dag zijn ouders.
Thuis verder iedereen een beetje uitgesteld, of pas over een weekje ingepland en dan niet meer dan 2 tegelijk en op afstand. Buiten de professionals heeft nog niemand ons kindje vastgehouden. Iedereen die dicht bij ons staat begrijpt het wel heb ik het idee. De enige mensen die aandringen in eigen belang zijn juist de mensen die verder van ons af staan, typisch..

rozenmeisje bij ons in het ziekenhuis mag alleen de partner erbij en de broertjes en zusjes tussen 14.00-20.00 verder niemand helaas.
Kraamorganisatie gaf met de intake aan alleen bezoek als de kraamverzorgster er niet is. Vandaar dat ik even benieuwd was bij andere.. 
Ik weet wie mij komt helpen in de kraamweek, echt een top vrouwtje dus wil het sowieso wel met haar bespreken of er toch ergens ruimte is:) super fijn voor jullie dat iedereen begrip heeft zeg. Bij ons is bij nr 1 altijd alles al een strijd geweest, en nu weer ben ik bang. Kunnen zeggen en doen wat we willen het veranderd niet helaas. Ik hoop dat ik me hier nu bij neer kan leggen, en meteen op m'n strepen kan staan vanaf het begin bleh niet gezellig als je er van te voren zo in moet gaan maar het is niet anders.
Hoe is het met alle new borns en de mama's en jullie herstel? Zijn er ook mama's die voor de 2de keer een wondertje gekregen hebben , hoe reageren jullie andere kindjes erop?
Groetjes !

Terug
Bovenaan