September 2020 ❤

Gefeliciteerd gebruiker en Sumi! Geniet van de kraamweek! ?
Bo-Belle Nee, geen ananas voor mij haha. Vind ananas lekker hoor, maar volgens mij moet je er KILO'S van eten wil het een beetje effect hebben (wat volgens mij niet eens echt bewezen is ook). En 37 weken, heerlijk! Zo fijn dat de kleine vanaf nu echt mag komen he! Hopelijk heb je genoten van je massage.
Kimmoe Tot nu toe mag je in het ziekenhuis waar ik ga bevallen elke dag 2 bezoekers hebben (liefste wel elke keer dezelfde). Tijdens de kraamweek is er door de kraamzorg bij mij nu geen limiet, maar wel de voorwaarde dat je 1,5 meter afstand kunnen bewaren. Zelf wil ik de eerste week/weken alleen mijn eigen ouders en schoonouders op visite. De rest komt later wel in kleine etappes. Kan me voorstellen dat je 's avonds niet zit te wachten op bezoek. Wat vindt je partner ervan?
Runbabyrun Fijn dat je de baby goed voelt en dat je minder last hebt van je rib!
Rozenmeisje Fijn dat het goed gaat met jullie jongen! Ik ga denk ik mijn buik ook missen. Ik heb van mijzelf best een buikje, dus vind het nu heerlijk om ermee te pronken. Los daarvan kan de bevalling voor mij niet snel genoeg beginnen ?
Hier gaat het verder wel oké. Hoop nog steeds dat de bevalling liever vandaag dan morgen begint, maar zal waarschijnlijk wel moeten wachten tot 41 weken ofzo ? Donderdag weer een controle en ga dan toch stiekem proberen te peilen hoe ze tegenover inleiden staan. Ik heb eerlijk gezegd de hele zwangerschap wel wat onderschat (heb echt elk kwaaltje in het zwangerschapshandboek wel gehad), maar de laatste loodjes vallen mij wel echt zwaar. Mijn vriend en ik hebben daarnaast ook last van serieuze nesteldrang. Dit weekend onder andere onze hele keuken schoongemaakt, opgeruimd en handiger ingedeeld, zolder opgeruimd, véél spullen naar de stort gebracht, etc. Nooit gedacht dat ons deze nesteldrang zou overkomen ?

Sumi: gefeliciteerd! Hoop dat je een fijne kraamtijd hebt!
Kimmoe: de kraamverzorgster gaf hier bij intake aan dat er nu weer bezoek mocht komen, ook als zij er waren, mits er inderdaad aan de 1.5 meter afstand voldaan kan worden. Nu zijn wij sowieso van plan om het de eerste week rustig aan te doen... Alleen schoonouders en ouders, mocht ik me super goed voelen misschien ook de broers/zussen >> maar die hebben allemaal een heel gezin en wonen ruim een uur rijden hier vandaan. Dus die zijn niet met 10 minuten weer weg. Vandaar dat we even willen aankijken hoe het loopt voor we hen op kraamvisite laten komen.

Oh en vraag je kraamverzorgster om hulp! Ik lees dat het bij jullie bij de eerste een strijd is geweest, spreek gewoon af met haar wat je wel en niet wilt, zij kan dat ook bewaken voor je. En anders misschien je partner als waakhond inzetten ;) 
Runbabyrun: ja vind de dagen ook hard gaan haha! Lekker dat je nog een weekje to-do's hebt en daarna ultiem kan chillen. Ik merk dat ik ook echt van "niks" moe ben. Vandaag 37.3 en ik heb eigenlijk amper nog afspraken staan. Maar veel mensen werken gewoon en de rest woont op een uur rijden, daar heb ik niet zo veel zin meer in merk ik :) 
Rozenmeisje: hoe gaat het leven met jullie knappe baby? :) Ben zo benieuwd! En kan me helemaal voorstellen dat je een traan hebt gelaten om je buik... Ik aai me helemaal suf haha, wil gewoon geen moment missen van dat speciale gevoel (ook al doet ze me soms ook flink pijn). Wij zijn ook iedereen aan het inmasseren dat wanneer ze mogen komen (en dat is dus al vrij verspreid over de tijd) het vooralsnog alleen bij kijken blijft. Daar reageert iedereen gelukkig ook relaxed op!

Bo-belle ik typ al hangende het kolfapparaat, vandaag voor het eerst 400 meter gelopen, warm eten is een luxe waar ik me nooit zo van bewust was, waarom ik ooit dacht dat een goede nacht slapen meer dan 4 uur moest bevatten weet ik niet meer maaaar.... hij is zo lief, schattig, geweldig, perfect, bijzonder ???? En het is zó waar wat ze zeggen, je kunt je niet meer voorstellen dat je kindje er ooit niet was. Het is wel aanpoten hoor haha maar het is het zeker waard! ?
Heel erg benieuwd wanneer de volgende kindjes komen.. ?

Hoi allemaal! Ik was even afwezig doordat er toch veel is gebeurd. 

rozenmeisje: ons meisje was 2705 gram toen ze is geboren maar hiervan moet nog wel iets af doordat ik vocht heb gekregen via het infuus. 

na drie dagen bleek ze toch echt teveel te zijn afgevallen naar 2440 gram. daarnaast zag ze best geel in der ogen dus uiteindelijk laten prikken gisteren om half 12. Sindsdien direct opgenomen in het ziekenhuis en ligt ze onder lampen om te helpen met de geelzucht. 

Onze kraamweek is dus echt wel anders gelopen dan wij wilden..  Na heel veel huilen en zorgen gaat het steeds iets beter, maar we mogen nog niet naar huis. 

ik zou zeggen tegen iedereen die nog zwanger is, om echt even te genieten van jullie buik (hoe zwaar dat ook lijkt, want geloof mij ik kon zelf echt niet langer meer, vandaar dat ik ben ingeleid met 37+6, maar ik mis mijn buik, en vooral het gevoel dat ze helemaal veilig is in je buik. Niemand die haar wil vasthouden en gewoon lekker jullie twee. 

nou ik hoop niet dat ik nu iedereen bang heb gemaakt want hoe het bij ons is gegaan is echt wel een uitzondering! 
ik denk dat ik het gewoon evenbvan mij af moest schrijven

Sumi wat heftig allemaal zeg! Hopelijk knapt jullie meisje snel op en mogen jullie dan weer naar huis om te gaan genieten! Ons kereltje was ook nog geen 2700 gram (ook ingeleid en geboren met 38 weken) maar na een week gelukkig al ietsje aangekomen. 
En snap helemaal wat je zegt, zo veilig en vertrouwd in de buik inderdaad. Ik telde de dagen al wekenlang af en toch kijk ik nu regelmatig met heimwee naar mijn buik. Het is nu zo leeg en stil daarbinnen. Heel vreemd want het is zo fijn dat kereltje nu in mijn armen te kunnen nemen. Maar daardoor wordt het denk ik ook veel werkelijker, je ziet ineens wie je al die tijd met je mee droeg ?

sumi heftig inderdaad! Daar gaat je beeld/verwachting. Hoe gaat het nu met jou zelf? Hopelijk mag ze snel weer mee naar huis! Sterkte!
hnvd mijn partner heeft dezelfde mening als mij, maar ziet drama niet zitten. Snap het wel, ik zie bij hem een enorme teleurstelling als het weer niet gerespecteerd word zoals wij het aangeven. Maja het blijft zijn moeder, en soms is het ook gewoon gezellig en leuk maar zulke dingen blijft een pijnpunt. We gaan het zien..
bo-belle jaaa we krijgen dezelfde kraamverzorgster als bij de eerste, en die is heerlijk direct. Zegt ook gewoon laat ons even we zijn bezig, misschien kan je een ander moment terug komen het is goed geweest voor vandaag. Mijn ouders wonen op 40 min rijden dus wil ik ook niet na 1 uur weg sturen , zij woont om de hoek dus 1 uur verwachten lijkt me niks geks maar goed ieder zijn mening zullen we maar zeggen.
Pfieww hier nog 1 nachtje slapen en dan word onze mini gehaald zo raar gewoon te weten hoelaat ook !(mits spoedgeval ) 
Iedereen veel succes nog met de laatste weekjes, gelukkig blijft de temperatuur prima zo!
Toi toi toi

Ohh Kimmoe dat is inderdaad heel gek! Dat hadden wij ook maar toen werd het ineens spoed en moest ik er binnen een uur zijn. Ergens ook wel fijn want die 2 dagen afwachten leek me zo gek! Maar ergens ook wel fijn, kunt alles toch nog even snel voorbereiden. Heb in dat uur nog snel een wasje aangezet ?
Verder merk ik dat er best veel begrip is, en zo niet dan komen ze maar niet. Ben daar nooit zo'n held in maar nu het om mijn kindje gaat wel ?

Jeetje Sumi, dat is wel even heftig zo! Lijkt me onwijs schrikken. Gelukkig nu in goede handen en hoop dat ze snel opknapt. 
Kimmoe haha lijkt me ook heel bijzonder om te weten en er echt heel bewust naar toe te kunnen leven. Ik zit hier een beetje in een twilight zone. Kan nog weken duren maar ook ineens beginnen, 37.4 vandaag.. 
Ik heb wel nu een dag of 3 veel menstruatie achtig buikpijn,  vooral in de nacht. Maar niet met krampen, niks regelmatigs ook dus waarschijnlijk gewoon voorwerk wat verder helemaal niks zegt ;) kan iets doen, kan niks doen. Dus nog steeds gewoon afwachten. Voel me ook nog wel prima dus heb geen haast, ben alleen wel snel vermoeid. Dus echt iets ondernemen doe ik niet veel meer. 1 uitje op een dag is genoeg, rondje stad, ergens lunchen.. zoiets :) 

Terug
Bovenaan