Heej beste allemaal,
Hoewel ik naar verwachting afgelopen woensdag van plan was einde van de dag hier een berichtje te plaatsen dat we een zorgeloze kraamweek konden beginnen liep alles toch even anders.
Zonder een heel lang verhaal te plaatsen toch even een berichtje hierover, ook om het van me af kunnen schrijven.
Woensdag is ons zoontje geboren dmv een keizersnede. Snel begon hij met mopperen en hebben ze hem ondersteuning gegeven beter te kunnen ademen , iets wat niet gek is omdat met een natuurlijke bevalling de longen leeg 'geperst' worden.
Helaas was dit niet genoeg voor hem en zijn wij van do op vrijdagnacht overgeplaatst naar Utrecht waar hij op t IC kwam te liggen.
Ze denken dat zijn uitgerekende datum te vroeg is geschat en hij niet met 38 weken maar dus eerder gehaald is waardoor de longen niet rijp genoeg zijn geweest. Of een andere optie dat er een infectie geweest is tijdens de zwangerschap die ik zelf niet gemerkt heb maar wel de groei van z'n longen belemmerd heeft.
Nu een paar dagen later durven we positief te zeggen dat het beter met hem gaat. Over naar huis gaan durven we nog niet te denken , maar dromen doen we dat zeker. En dan gaan we ervoor zorgen dat we niet fijne eerste week gewoon dubbel en dik over doen!
Liefs een trotse maar bezorgde mama