September 2020 ❤

Hoi allemaal. Tijd geleden dat ik iets getypt heb. Ben nu 38+1. Kan niet wachten. Het is mn 2e kindje. Het kindje is al volledig ingedaald en heb er nog 1 rond lopen die merkt dat er wat aan de hand is. Heb morgen weer controle dus ben benieuwd wat ze zeggen. Heb vaak harde buiken en kan eerlijk gezegd niet wachten tot het begint. Wie lopen er nog meer op hun eind en hoe gaay het met nog een kindje? Gefeliciteerd voor diegene die al bevallen zijn. Heerlijk. Genieten is dat 

Hi!
Allereerst gefeliciteerd aan degene die al zijn bevallen:D!
Ben nu 38+2, ook mijn tweede kindje en kan ook niet wachten tot het gaat beginnen. Had dinsdag controle en heb gevraagd of ze niet al konden strippen, gingen ze niet doen zo vroeg al, misschien volgende week als ze iets van ontsluiting konden voelen.
Wel een homeopathisch middeltje mee gekregen wat ervoor schijnt te zorgen dat je baarmoedermond sneller verstrijkt en je weeën sterker maakt, hoop dat dat zijn werk gaat doen een dezer dagen. Dat wachten is niet aan mij besteed.
Gebruiker 187, wat doe jij nu met je andere kindje nog voor activiteiten, ik heb echt weinig puf (en mega bekkeninstabiliteit) om nog leuke dingen met die van mij te doen, en vind het zo sneu voor haar. 

Gebruiker 815, ja veel acticiteiten zijn het niet meer hoor. Soms rondje lopen naar klein speeltuintje hier. Thuis wat met blokken spelen. Vind het ook zielig dat ik niet zoveel kan doen met hem. Nou vind hij tv kijken ookk prima dus dat scheelt. Hij gaat 1 x in dr week naar kdv. Vaste dag erin houden. Is zeker fijn voor hem en zeker voor mij. Dus breng hem rond 8.00 u weg. Zo word er op deze dag iig heel veel met hem gedaan.

Ja zou zo'n middeltje helpen? Ik ben benieuwd wat ze gaan doen vandaag. Het is gewoon controle maar mn buik is zo hard. De baby heb weinig plek meer. Hoe is het met je bloeddruk? Ik heb een lage altijd. Ik laat het weten. 

Gebruiker 815, ja veel acticiteiten zijn het niet meer hoor. Soms rondje lopen naar klein speeltuintje hier. Thuis wat met blokken spelen. Vind het ook zielig dat ik niet zoveel kan doen met hem. Nou vind hij tv kijken ookk prima dus dat scheelt. Hij gaat 1 x in dr week naar kdv. Vaste dag erin houden. Is zeker fijn voor hem en zeker voor mij. Dus breng hem rond 8.00 u weg. Zo word er op deze dag iig heel veel met hem gedaan.

Ja zou zo'n middeltje helpen? Ik ben benieuwd wat ze gaan doen vandaag. Het is gewoon controle maar mn buik is zo hard. De baby heb weinig plek meer. Hoe is het met je bloeddruk? Ik heb een lage altijd. Ik laat het weten. 

Heej beste allemaal,
Hoewel ik naar verwachting afgelopen woensdag van plan was einde van de dag hier een berichtje te plaatsen dat we een zorgeloze kraamweek konden beginnen liep alles toch even anders.
Zonder een heel lang verhaal te plaatsen toch even een berichtje hierover, ook om het van me af kunnen schrijven. 
Woensdag is ons zoontje geboren dmv een keizersnede. Snel begon hij met mopperen en hebben ze hem ondersteuning gegeven beter te kunnen ademen , iets wat niet gek is omdat met een natuurlijke bevalling de longen leeg 'geperst' worden.
Helaas was dit niet genoeg voor hem en zijn wij van do op vrijdagnacht overgeplaatst naar Utrecht waar hij op t IC kwam te liggen.
Ze denken dat zijn uitgerekende datum te vroeg is geschat en hij niet met 38 weken maar dus eerder gehaald is waardoor de longen niet rijp genoeg zijn geweest. Of een andere optie dat er een infectie geweest is tijdens de zwangerschap die ik zelf niet gemerkt heb maar wel de groei van z'n longen belemmerd heeft.
Nu een paar dagen later durven we positief te zeggen dat het beter met hem gaat. Over naar huis gaan durven we nog niet te denken , maar dromen doen we dat zeker. En dan gaan we ervoor zorgen dat we niet fijne eerste week gewoon dubbel en dik over doen! 
Liefs een trotse maar bezorgde mama

Allereerst gefeliciteerd Kimmoe! Maar wat een zorgen gelijk om je kleintje. Gelukkig gaat het weer wat beter. Goed herstel gewenst en veel geluk samen! 

Gebruiker 187 en 815 hier ook een peuter rondlopen en we spelen nu vooral thuis. Er op uit gaan doe ik vooral nog samen met mijn man er bij en dan ook maar kleine rondjes. Of ik ga even naar mijn zus zodat hij even een andere omgeving en wat ander speelgoed heeft. En hij gaat inderdaad ook gewoon naar de gastouder zodat zij wat met hem kan doen. Gelukkig heb ik een vrij rustig zoontje die goed zelf kan spelen. Ben nu 37 weken en van mij mag de kleine wel komen ? Iedereen succes met de laatsten loodjes!

Kimmoe, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Maar wat een heftige start zeg :( fijn om te horen dat het nu de goede kant op gaat, jullie zullen wel in een roalercoaster hebben gezeten de afgelopen dagen... Hoop dat jullie kleine man goed opknapt! Dikke digitale knuffel! 

Hier gaat het verder precies zoals afgelopen week, vind het maar een beetje saai met dat lelijke weer. Ik hobbel elke dag even door de stad, heb elke nacht wel wat buikpijn maar dat is dus allemaal voorwerk wat eventueel iets kan doen maar vaak ook niet en ben wel snel moe maar voel me verder prima :) Word wel helemaal gek van mijn onrustige benen en maagzuur inmiddels. Maar als dat alles is... vandaag 38.1 en las toevallig ergens dat de meeste baby's gemiddeld met 38.3 geboren worden, ben benieuwd haha! Toch fijn om iets te hebben om naar uit te kijken, al ga ik er maar niet echt van uit ;) 

Kimmoe Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! En jeetje, dat is inderdaad niet de kraamweek die je van te voren bedenkt. Heftig zeg, veel sterkte toegewenst! Maar zo te lezen hebben jullie wel een sterk kereltje op de wereld gezet! Hopelijk wordt jullie droom dat de kleine mee naar huis mag snel waarheid!
Wij zijn zaterdag 5 september de trotse ouders geworden van onze zoon Tygo! Afgelopen donderdag bleek tijdens mijn controle op 39 weken dat mijn bloeddruk weer verhoogd was (de week ervoor ook al). Gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging, maar had wel veel klachten die daarbij horen. De volgende dag kon ik aan het einde van de middag al terecht voor een ballonnetje. Deze heeft in de ochtend van zaterdag geleid op genoeg ontsluiting om de vliezen te breken en te starten met weeen opwekkers. Na een lange bevalling is hij nog net op zaterdag geboren (23.43 uur). Hij was wel een beetje licht (2835 gram) dus ter observatie moeten we een nachtje in het ziekenhuis blijven. Tot nu toe zijn alle controles goed en lijkt hij helemaal gezond. We zijn helemaal verliefd ?

Terug
Bovenaan