September 2020 ❤

Ach Kimmoe wat heftig allemaal! In elk geval van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. Hopelijk gaat het snel beter met jullie kleintje en kunnen jullie thuis fijn gaan genieten. Hopelijk zijn jullie tot die tijd in goede handen ?
Hnvd ook heel erg gefeliciteerd! Zo bijzonder allemaal ? Hoe ging het met de wee-opwekkers? Die waren bij mij nogal heftig ?
Veel lichte kindjes en geplande bevallingen hier in dit topic valt me op. Maar komen vast allemaal snel bij ☺️

Hnvd, gefeliciteerd met Tygo! Wat fijn dat er snel actie ondernomen werd. Hoop dat je goed hersteld en een fijne kraamweek hebt. 
Hoe gaat het met jou rozenmeisje? 
Ik wacht geduldig af hier... 38.3 vandaag :)

Kimmoe allereerst van harte gefeliciteerd, kan me goed voorstellen dat dit veel zorgen oplevert! Hopelijk gaat het nu, een paar dagen later, al een stuk beter met je kleintje en kunnen jullie snel naar huis en lekker genieten. 
Hnvd ik zag je idd op 24baby al schrijven dat je ingeleid ging worden, gefeliciteeerd, wat een leuke naam!! En nu genieten!! 
Bo-Belle gelukkig wordt het komende week weer wat beter weer. Ik had ook dat gelezen over 38+3 maar denk eerlijk gezegd dat daar ook alle ingeleide bevallingen in zijn meegenomen. Mij wordt altijd verteld dat de meeste eerste kindjes spontaan pas tussen 40 en 41 weken komen. 
Hier nu 37 weken vandaag, yes!! Vorige week flink in huis gerommeld, dat moest ook wel want ik mocht niet naar buiten. Had al dagen een wisselend aanwezige mini-loopneus (echt 3 druppels steeds, normaal gesproken had ik het never nooit een verkoudheid genoemd maarja, rare tijden!) dus uiteindelijk won de twijfel het en coronatest ingepland, dus van dinsdag tot de uitslag vrijdagochtend zat ik opgesloten binnen. Gelukkig negatief! En het huis is weer een stukkie schoner :p 
Vrijdag is de verloskundige nog een keertje extra geweest hier omdat ik de baby dacht wat minder te voelen, en we natuurlijk dat gedoe met die hoge hartslag hadden gehad. Gelukkig was zijn hartslag nu prachtig in de normaalwaarden. Wel heb ik nu 2x per week controles, voor mijn eigen gemoedsrust, want ik vind die laatste weken best spannend. Als mensen mij vragen of ik de bevalling spannend vind zeg ik ook steeds dat ik de wachtweken spannender vind, op de een of andere manier heb ik dus best angst dat op het laatst de placenta er mee stopt ofzo. Heb tijdens mijn opleiding ook stage gelopen op de gynaecologie en daar een aantal casussen meegemaakt dat het (bijna) misging in die laatste weken. Dus waarschijnlijk ben ik eerder gewoon super opgelucht als de bevalling begint, zo van oke we hebben het gehaald. :)
Ga vandaag ook met de dagelijkse dadels beginnen, jum jum, haha! 

Heej allemaal!
Iedereen die hun kleintje in de armen heeft mogen sluiten gefeliciteerd en heel veel geluk!
Wij mogen vandaag terug naar ons eigen ziekenhuis een stapje verder dichterbij huis! Jeeej
Was een enorme colarcoaster inderdaad bah bah, maar gelukkig zitten we weer in de positieve flow. De klap komt ergens nog wel een keer ben ik bang.

Rozenmeisje Ik heb enorme heftige weeën in mijn rug gehad! Uiteindelijk huilend geroepen om een ruggenprik ? Die werkte eerste even heel goed en toen heb ik tot aan de geboorte heel heftige weeën gehad in mijn rechterbeen. Vond het voornamelijk vervelend dat ze de wee opwekkers steeds wisselend verhoogden en verlaagden. Ik wisselde hierdoor van weeën storm naar ineens weer maar 1 wee per 7/8 minuten. Kon moeilijk een ritme vinden daardoor. Heb natuurlijk geen referentiekader (want dit was mijn eerste bevalling), maar heb het idee dat mijn weeën heftiger waren dan wanneer de bevalling niet ingeleid was.
Spannend Bo-belle, het kan nu echt ieder moment gebeuren!
Runbabyrun Gelukkig geen Corona en toch handig dat je huis nu helemaal schoon is ? Fijn dat je nu vaker controles hebt. Toch erg belangrijk dat jij je relaxed blijft voelen! Herken je gevoel wel hoor! Had ook steeds de gedachte van: pas als hij er is, kan ik me écht ontspannen. Ook al weet je dat het bijna altijd gewoon goed gaat.
Kimmoe Wat fijn! Hopelijk blijft die positieve flow nu. Kunnen jij en je partner en samen goed over praten?
Bedankt voor alle felicitaties! Moet zeggen dat ik de kraamweek wel heftig vind. Toen we eindelijk (na langer dan verwacht) weg mochten uit het ziekenhuis, startte onze auto niet meer (accu kapot). Gelukkig konden mijn ouders ons ophalen. Eenmaal thuis bleek hij erg geel te zien (meteen geprikt en uitslag was goed gelukkig). Ook drinkt hij erg slecht. Gelukkig groeit hij goed en zit hij alweer bijna op zijn geboortegewicht. En die kraam tranen zijn ook erg aanwezig hier haha. ? 

Hnvd poeh ja vooral dat huilend roepen om een ruggenprik herken ik meteen. Wel apart dat ze bij jou met de weeenopwekkers bleven "spelen" bij mij ging die gewoon per keer hoger en achteraf dacht ik waarom zetten ze die eigenlijk niet lager toen ik het niet meer trok ? Had je een katheterruggenprik (epidurale) of een gewone (spinale)? Ook bevallen zonder gevoel vervolgens? Ik had die eerste, die werkte na uitzetten nog door tot uren na de bevalling. Dat heeft mijn bekken helaas geen goed gedaan met bevallen.. Jij daar geen last van? Heb ook nog zeker 2 weken puddingbenen gehad, dat lijkt nu eindelijk minder.

Vind het ook wel "fijn" om te lezen dat je de kraamweek best heftig vindt. Dit is zo'n onuitgesproken ding maar eigenlijk vind ik het af en toe ook wel erg heftig. De kraamweek ging wel soepel maar vanaf de kraamhulp weg is ongeveer slaapt de kleine man overdag minder goed, lijkt reflux te hebben, slaapt sommige nachten alleen op de arm dus wij zijn om en om de hele nacht wakker. Zijn nu met speciale voeding begonnen maar lijkt niet echt te werken ? Wat een zorgen kun je toch hebben om zo'n kleintje. 

Hnvd, wat fijn dat jullie weer thuis zijn! Die kraamweek lijkt me ook flink heftig, er veranderd zóveel en er is gewoon een nieuw mensje in huis waar jullie verantwoordelijk voor zijn maar dat je nog helemaal moet leren kennen. Anyways, ik kan er nog niet echt over meepraten natuurlijk maar dat het geen grote roze glitterwolk is kan ik me zeker voorstellen! 
Runbabyrun, hoe fijn dat je nu extra controles krijgt van de VK. Hoop dat ze je een beetje geruststellen / vertrouwen geven! En, heeeeeeeeel fijn geen corona maar wel een opgeruimd huis haha! Hier zijn officieel ook alle klusjes gedaan :D
Rozenmeisje, poeh dat klinkt als een heftige start! Lijkt me best wel pittig die zoektocht naar wat werkt er nou het beste.. hoop dat jullie er uit komen qua voeding / reflux en wat relaxter kunnen slapen binnenkort. 
Kimmoe, hoe is het nu met jullie? 

Terug
Bovenaan