September 2020 ❤

Ik ben zelf vandaag 39 weken zwanger en waar ik onze meid er wel uit kon kijken de afgelopen 1,5e week, hoop ik dat ze nu in ieder geval tot en met maandag lekker blijft zitten.. Mijn schoonvader is van de week overleden en maandag is de crematie. Hij was al lang ziek, maar toch komt zoiets onverwachts. En het is natuurlijk harstikke sneu dat hij net op de valreep de geboorte van zijn eerste kleinkind mist :( 
De afgelopen nachten worden steeds heftiger, het begint met menstruatieachtige pijn in de avond en die wordt steeds aanweziger gedurende de nacht, eerst kon ik er nog wel doorheen slapen maar vannacht begon er een ritme en patroon in te komen: harde buiken die overgingen in stekende kramp. Met een kruikje en paracetamol trok het ook niet weg dus toen besloot ik ze te gaan timen. Wat denk je, spoorloos >.

Gecondoleerd Bo-belle ? Wat verdrietig voor je schoonvader maar ook voor jullie dat hij de geboorte van zijn eerste kleinkindje moet missen. En inderdaad hopelijk kun je nog bij het afscheid zijn! Het klinkt heftig die voorpijnen, zijn het voorweeen? Ik ben ingeleid voordat mijn lichaam zelf kwaaltjes begon te krijgen dus heb van dat alles niks gemerkt. Hoop voor je dat je de laatste tijd een beetje doorkomt..

Gecondoleerd Bo-belle! Inderdaad verdrietig voor jullie allemaal zeg. Hopelijk kunnen jullie de crematie toch meemaken. Ik ben nu 37+5 en heb ook soms s nachts al best wat pijn/krampen. Denk inderdaad voorweeen of misschien toch nog wat verder indalen? Maar jij bent natuurlijk nog wat verder dus t kan natuurlijk ook dat t bij jou echt gaat beginnen. T blijft spannend he. 
En de dames die hun kindje al in hun armen hebben maar nog struggelen ?? Hou vol, jullie doen t goed! Het is ook heftig allemaal die eerste periode. Volg je moedergevoel en laat die tranen er af en toe lekker zijn. Het wordt langzaamaan echt makkelijker ❤️

Hoi hoi,
Gecondeleerd bo-belle.

wij zijn sinds woensdag thuis, ik merk dat doordat we nu meer afleiding hebben thuis ik niet zo stil sta bij wat er allemaal gebeurt is eigenlijk. 
Mijn man is een aardig gesloten boek, ik zelf heb in het ziekenhuis nog een gesprek gehad met een maatschappelijk werkster. Meer omdat ik daar toch was, en ik weet als ik het straks nodig zou zijn de drempel voor mij altijd hoog is aan mezelf te denken en die hulp te vragen . Nu hebben we sowieso nog een bek afspraak en voelt het of de deur nog op een kier staat zeg maar..
De kleine man doet het super goed, een mega rustig mannetje in vergelijking met zijn broertje . De rozen wolk zitten we nu op en moet zeggen dat ik hoop dat we dit gevoel nog heerlijk lang mogen hebben . 
Ik herken jullie gevoel wel van de eerste, toen dacht ik wat is hier nou zo leuk aan dan. Inderdaad kraamverzorgster weg en ineens lijken er dingen te veranderen en gaat het allemaal anders. Komt ook allemaal goed, probeer je eigen draai te vinden wat voor jullie makkelijk is komt allemaal goed!

Rozenmeisje, het is volgens de vk inderdaad wat voorwerk / voorweeën, dat kan iets doen maar ook helemaal niks. En het kan wat betekenen maar ook nog weken duren. Dus tja haha. Vannacht begon het weer, steeds rond 01.30, maar heb meteen 2 paracetamol ingenomen en heb daarna goed verder kunnen slapen. Als het echte weeën zijn komt het er natuurlijk vanzelf doorheen ;) 
Lalana, ja vind het heel spannend haha :) ondanks dat het nu 'fijner' zou zijn als het na maandag zou beginnen denk ik nu met elke goede kramp wel "oh wauw, zou ze komen?!" en ben ik helemaal excited. Zeker nu er overal baby's geboren worden, ik ben gewoon zó benieuwd naar haar. Maar we kunnen toch niks anders doen dan afwachten haha.
Kimmoe, zo fijn dat jullie kleine man het goed doet. Dat scheelt denk ik ook al een heleboel!  

Ik merk dat mijn energielevel echt naar een dieptepunt aan het zakken is. Ik wil vandaag nog even de stad in wat spullen halen maar zie er als een berg tegenop, terwijl: ik woon in de stad dus echt veel moeite is het niet. Maar ik word gewoon al moe wakker :')  Heb ook ineens weer honger als een paard, die kleine zit echt een stuk lager want ik kán ook weer wat eten. De afgelopen tijd zat ik van 3 druiven al vol, maar ineens past er weer genoeg in. Heerlijk haha!

Ach, Bo-Belle, wat ontzettend verdrietig!! Gecondoleerd en heel veel sterkte met dit verlies. Wat moet dit dubbel zijn, afscheid nemen en straks jullie kleintje verwelkomen zo kort op elkaar. Ik hoop dat je meisje lekker is blijven zitten en dat morgen ook nog doet, ik wens jullie een heel mooi afscheid toe. 
Kimmoe wat fijn dat jullie thuiszijn. Zal nog wel even duren om het allemaal een plekje te geven. Fijn dat je hebt kunnen spreken met de maatschappelijk werker, ik denk dat die zeker een fijne ondersteuning hierin kan zijn! 
Wat fijn dat jullie kleintje het zo goed doet nu. 
Hier morgen 38 weken! Afgelopen donderdag was mijn bloeddruk ineens een stuk hoger (te hoog ook) maar toen het later 'met de hand' werd gemeten was hij wel gewoon prima. Dus nu maar afgesproken dat bij mij alleen nog maar handmetingen worden gedaan en niet met de automatische meter. Morgen weer een controle, ben benieuwd. Verder voel ik me goed. Fysiek wordt het nu wel zwaar maar niets wat niet vol te houden is. Qua spanning gaat het ook (nog) oke, dus dat is fijn.
Ik heb me helemaal gestort op het naaien van babybroekjes/benodigdheden. Heerlijk werk, ben er uren zoet mee en leidt heel goed af, bijna meditatief haha! Heb nu een wikkeldoek, boxzak, 2 broekjes, een knoopmutsje en een speendoekje gemaakt en dat terwijl ik tot een week geleden nog nooit een naaimachine had aangeraakt! Ben best trots op mezelf, hahaha! 

Bo-Belle Gecondoleerd! Hopelijk hebben jullie gisteren een mooi afscheid gehad en zit je meisje nog lekker in je buik.
Rozenmeisje Ik heb een epidurale gehad. In mijn linkerbeen had ik geen gevoel, maar in mijn rechterbeen had ik enorm heftige beenweeën. Voelde dus nog steeds weeën/persweeën, dus zeker niet gevoelloos ? Vervelend dat jij daar zo last van hebt gehad! Hopelijk gaat het nu weer wat beter. Na de bevalling moest ik van het bed waarin ik was bevallen over naar een ander bed om zo gereden te worden naar mijn kraamkamer. Ik hupte zo uit het ene bed het andere bed in ? Wel onder invloed van de adrenaline denk ik, maar mijn lichamelijk herstel gaat erg goed!
Wat fijn dat jullie kleine het zo goed doet Kimmoe! En bedankt voor de bemoedigende woorden Kimmoe en Lalana!
Runbabyrun Fijn dat je bloeddruk toch goed was! En wauw, wat veel spullen heb je gemaakt, super leuk!
Hier gaat het verder goed. We hadden extra dagen kraamzorg gekregen (omdat onze zoon dysmatuur is geboren en zo slecht dronk). Maar hij doet het sinds zaterdag ineens super goed! Hij zat binnen 8 dagen boven zijn geboortegewicht en heeft de 3000 gram nu gepasseerd. Zo trots! Voor de nacht hoeven we nu niet meer om de 3 uur te voeden (thank god!), maar om de 4 uur. Geeft ons toch net wat meer slaap ? Voor de dames die nog niet bevallen zijn: succes met de laatste loodjes, jullie kunnen dit!!!    

Wat fijn dat t zo goed gaat met de kleine Hnvd! Zo fijn als je idd weer wat meer slaapt. 
Bo-Belle hopelijk heb je een mooie uitvaart mee kunnen maken. En runbabyrun goed bezig met t naaien zeg! Ben er ooit ook aan begonnen maar kan t geduld er niet zo voor opbrengen ☺️
Weet op t moment sowieso niet zo waar ik t zoeken moet. Zo warm, een peuter die aandacht wil en s nachts veel pijn. Maar goed nog ff doorbijten en dan mogen wij ook ons wondertje ontmoeten ?

Terug
Bovenaan