September 2020 ❤

Thanks allemaal! Het was een mooi afscheid maandag. Maar wel heftig om hoogzwanger mee te maken, je kan me normaal al op een willekeurige crematie/begrafenis neerzetten en dan huil ik gegarandeerd, maar nu was er echt geen stoppen aan. Genant gewoon. 
Wat heerlijk dat je je daar lekker mee kan bezig houden Runbabyrun! Ik heb tijdens de intelligente lockdown een naaimachine geleend van een vriendin, 2 dekentjes gemaakt en was er meteen klaar mee haha. Die gaat dus maar weer retour. Kan me gewoon nergens meer op concentreren. 
HnvD wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! 
Sterkte lalana, ik vind mezelf al een beetje zielig soms haha maar ik heb niet eens al een kleintje rondlopen :) 

Alles nog rustig bij iedereen? 
En hoe gaat het met de kersverse mama's?

Morgen precies 40 weken en ik ben altijd al ongeduldig maar nu begint het wel echt heel lastig te worden om rustig af te wachten.
Eigenlijk de hele zwangerschap geen klachten gehad qua pijntjes etc., maar nu heb ik er gewoon bijna zin in. Kom maar op met die weeën! 
Sinds vandaag voelt mijn onderbuik ontzettend zwaar en ook het hele gebied erom heen voelt iets beurs aan. De kleine is al goed ingedaald en elke dag lekker actief, flink aan het schoppen en dat voel ik ook constant aan de druk op de blaas en scherpe steken rondom de vagina. Ik dacht vorige week een deel van de slijmprop verloren te hebben, echt heel anders dan gewoon wat afscheiding, maar dit zegt helaas niets. Voor de rest gebeurt er gewoon zo weinig en voel io me kiplekker. Ik moet dus eigenlijk niet zo zeuren, maar ik wil nou zo graag onze zoon vasthouden!
Ik heb het idee dat ik zo af en toe wat harde buiken hebben met iets krampen, maar ook deels is dit de kleine die strak tegen de buikwand aanligt waardoor mijn buik hard voelt.
Met de verloskundige afgesproken om met 41 weken wel te strippen, mocht het dan nog niet zover zijn. Maar natuurlijk zou ik veel liever elk moment nu mijn vliezen voelen breken of weeën moeten opvangen.

Hoe gaat het bij jullie, dames? Lekker aan het genieten van jullie kleintjes? Hoe voelen jullie je met de bevalling nu toch wel erg dichtbij?

Hoi allemaal! 

heel veel succes met nu echt de allerlaatste loodjes? een tip van mij: rustig blijven en er juist heel veel zin in hebben. Ik was zelf veel te blij dat ik eindelijk mocht bevallen, dat mijn angsten voor pijn wegvielen. Ik moet ook wel zeggen dat de pijn ook reuze mee viel dus wellicht helpt dit jullie!! 

Mijn kleine is nu alweer drie weken en drie dagen! Het gaat zo snel! De slapeloze nachten zijn zwaar maar alle verhalen kloppen, als je dat koppie dan ziet, maakt het niet meer uit hoe moe je bent! 

Ik hoop dat het met de rest ook allemaal goed gaat! 

Hoe is het met iedereen nu? 
Ik ben inmiddels 39 weken precies. Vandaag afspraak gehad bij de gynaecoloog. Was doorverwezen om een inleiding te bespreken i.v.m. mijn angst over tijd te gaan en dat er dan wat mis gaat. 
Vond het best spannend, was bang dat ze veel vragen zouden stellen om te beoordelen of ik wel echt 'angstig genoeg' was maar dat was gelukkig totaal niet het geval. Arts gaf ook echt aan dat dit een goede reden voor inleiding was. Dat vond ik wel even heel fijn om te horen. 
Wel was mijn bloeddruk best hoog, dus moest even blijven voor een langere meting maar toen was hij gelukkig wel acceptabel. Bij inwendig onderzoek bleek ik al 2cm ontsluiting te hebben, hebben die voorweeën de afgelopen nachten dus toch wat gedaan (of die dadels die ik nu 2 weken dagelijks trouw eet, haha). 
We zijn nu lekker thuis en hebben dus een datum gekregen voor inleiding, en in de tussentijd wachten we af of meneer zich toch nog zelf meldt. We gaan het meemaken. 

Jeetje Sumi, dat gaat inderdaad echt super snel. Ik ben zo jaloers op je! Ik kan niet wachten tot ook ik de kleine kan vasthouden. Op dit moment kijk ik ook wel uit naar de bevalling, maar ik merk nu wel dat ik er steeds iets zenuwachtiger voor wordt.
We willen graag thuis bevallen, maar hoe langer hij op zich laat wachten, hoe minder prettig ik me daar bij voel... op dit moment 40.2 en lijkt nog weinig aan de hand te zijn. 
runbabyrun fijn dat je een datum hebt en je angsten zo dus serieus genomen worden. Zal denk ik wel rust geven. Natuurlijk bevalken zal het fijnste zijn, maar ik kan me voorstellen dat het hebben van een plan B toch prettig voelt.

Hey meiden, hoe gaat het hier? Ik heb de afgelopen dagen in een ontzettende babybubbel gezeten haha! 
Afgelopen zaterdag is onze dochter geboren na een laaaaaange bevalling die dreigde een keizersnede te worden maar die ik onverwachts toch zelf kon af ronden. We zijn een nachtje in het ziekenhuis gebleven maar we maken het allebei goed en mochten dus snel naar huis. 
We zijn lekker aan het knuffelen en herstellen met zijn drietjes. Wat een genot! Ik merk nu dat er af en toe weer tijd overblijft voor een gesprekje tussen het voeden, knuffelen en dutjes doen door. 

Gefeliciteerd Bo-Belle! Wat fijn dat een keizersnede uiteindelijk niet nodig was. En dat jullie lekker snel naar huis mochten. Lekker genieten in de babybubbel hoor. En een goed herstel gewenst.
Ik ben vandaag gestript dus t is nu spannend of er iets op gang komt. Ben ook wel klaar voor die babybubbel dus duim maar voor me ? 

Hey Bo-belle, gefeliciteerd! Ontzettend fijn dat je het toch zelf kon, zonder de keizersnede. Lekker genieten met jullie gezin.
Lalana, hoe ging het strippen bij jou? Ik hoop dat het werkt.
Ik ben morgen 41 weken en ik heb totaal geen andere klachten, het voelt alsof het nog wel weken zo door kan gaan. Maar gelukkig afgesproken om morgen te strippen. Ik kijk er wel wat tegenop, maar ik zie het wachten niet meer zitten...

Terug
Bovenaan