Sprong 11?? ???

Eigenlijk wel een vas ritueel.
Ze krijgt voor het slapen nog een kleine papfles en daarvoor mag ze altijd even filmpjes kijken op de telefoon. Dan komt ze lekker tegen je aan gekropen.

Dan zeg ik, kom we gaan naar bed. Vaak loopt ze dan naar de deur en soms idd verstoppen achter de tafel. Dan staat ze daar te schateren whaha.

Zelf op de trap naar boven klimmen, tandjes poetsen, omkleden, nog even geinen op het aankleedkussen en naar bed. Boekje lezen doen we nog niet in bed, ben bang dat ze dan weer gaat staan etc.

Het slapen overdag is momenteel weer drama trouwens. Allemaal staan, janken, roepen en als ze slaapt dan wordt ze vervolgens een uur later weer jankend wakker.
Smorgens weer extreem vroeg wakker. Loop als een zombie rond, wat een hel zeg.
 
Wij hebben ook een vast bed ritueel..
Na het eten voor zover ze eet altijd even met papa of mama stoeien op de grond en daarna gaan we haar Bumba boek lezen en gaat ze alles proberen te benoemen wat erin staat erg leuk is dat. Dan meestal ook nog eventjes de douche door en lekker naar bedje. Pyama aan tandjes poetsen en dan twee liedjes zingen doen wij. Als ze in bed ligt wilt ze altijd nog een kus van mama en als papa thuis is ook van papa want anders blijft ze papa roepen tot dat hij geweest ja maar als hij er niet is snapt ze het ook heel goed. Is tanden poetsen bij jullie ook zo'n drama ???
 
Tandenpoetsen vind hij juist mega leuk! Hier elke avond nog even tv kijken met een flesje of bekertje melk. Dan boekje lezen (of 3 boekjes). Vaak bumba inderdaad en alles aanwijzen en benoemen. Dan doei zeggen tegen papa/mama en de katten en tandenpoetsen. Piyama aan en in bed met speentje en 3 knuffels. Licht uit en muziekje aan. 


Hij is mega makkelijk met in bed leggen, hoop dat dit nog even zo blijft! Meestal rent hij zelf na het boekje naar de badkamer om tanden te poetsen en hij kan niet wachten om zijn Tatu pyjama (met brandweerwagens) aan te doen.
Wat rot dat t weer zo moeilijk met slapen gaat Niempje! Sterkte! ??
 
Savonds gaat het gelukkig wel goed, dan is het wegleggen en meteen coma. Snap ik ook wel met zo vroeg wakker en zo kort dutje overdag.
Tanden poetsen is drama bij ons. Ik laat haar er zelf even op bijten en dan zuigt ze de tandpasta eraf whaha. Dan poets ik toch echt eventjes omdat ik ze wel schoon wil hebben.
Haar eerste kiesjes zijn net een beetje door dus ik denk dat het zeer doet daardoor.
 
 
 
@chantal,
Ooh ja, de douche hoort er hier ook nog bij! ? 
Wat leuk dat ze al alles probeert te benoemen! Hier nog geen prater. Of ja, praat de oren van je kop, maar dan in zijn eigen taal ?. Woorden alleen nog maar bal en papa. Mama ook wel, maar niet zo heel erg bewust mama als dat hij papa zegt. Wel doet hij het liedje van klap eens in de handjes, de gebaren erbij, keileuk! En trots dat hij dan is!
 
@joessie, hier ook een makkelijke met tandenpoetsen! Vindt hij ook leuk en lekker haha! Maar hij laat het heel makkelijk gebeuren!
 
@ niempje, vervelend he als ze lastig slapen! Gelukkig gaat het savonds wel goed! Tandenpoetsen kan goed zijn dat het nu ff pijn doet met de kiesjes. Zijn heel nut die kiezen!
 
Mijn zoontje sonds gisteren weer flink verkouden. Snotneus en een hoestje. Roggelt echt. 
 
@chantal, jij had het eens een keer over een soort hoestdrankje? Iets van tijmsiroop ofzo?
 
Kl-e @ ja wij gebruiken inderdaad tijm siroop van daro mag je een paar keer per dag geven en werkt hier ook wel heb ik het idee!!
Helaas alweer 2 nachten aan het spoken en erg vroeg wakker beetje jammer.. maar ze is ook erg snel boos en aan het huilen overdag dus ze zal niet helemaal lekker in haar vel zitten gok ik. En waarom geen idee denk zelf hoektanden maar ja dat zeg ik al een maand Haha!
Wij gaan as weekend een weekend weg met z'n 12en ben zo benieuwd hoe dat zal zijn...!! We zitten met z'n alle in een huisje poehhhh lekker druk denk ik zo.
Hebben jullie kindjes ook dat ze het liefste de hele dag door van alles weg eten en als het niet mag ze boos worden? Is hier op het moment zo erg... ?
Maar ja wat ik zeg ze word al boos als ik boe zeg !
 
 
 
Oooh sneu als ze niet helemaal lekker in haar vel zit! Vind ik hier ook altijd lastig. Enerzijds erg met m te doen dan en anderzijds haalt hij t bloed onder mn nagels vandaan haha.
En die tandjes jaa pfoe!!
Mijn zoontje heeft de griep te pakken. Sinds zaterdagavond koorts. Vannacht een hele slechte nacht gehad. Zo zielig!! Hoest heel veel, koorts echt zielig gewoon. 
 
Sow! Met 12 in n huisje! Dat is idd drukke bende! Wel leuk en gezellig! Zijn er meer kindjes bij?
 
 
Mijn zoontje weet precies waar hij de koekjes, liga ed kan vinden ja! Staat ook de hele tijd voor die kastdeur: die?die? Dieee!!!  En idd, bij nee is het boos, brullen en schreeuwen hahaha!
 
Hoe is het met je kleine mannetje ? Is hij alweer een beetje aan het opknappen?
Hier nog steeds erg vroeg wakker en met regelmaat s nachts huilen. Maar ik heb geen idee tot nu toe wat het probleem is.
Ik hoop dat ze snel haar goeie slaap ritme weer oppakt.
Hahaha nou he veel he met z'n 12-en er zijn 4 kinderen. En ik hoop zo dat de nachten daar weer beter zullen gaan want wil niet dat iedereen straks wakker word van haar. Herkenbaar gevoel ?
Hahahahhaa ja die die die ze weten het precies he waar het ligt en wat ze willen hebben 
 
Terug
Bovenaan