Sprong 11?? ???

Ik had een heel verhaal geschreven maar die is opeens verdwenen ?? Hier hadden wij ook het probleem van het vroege wakker worden 5/5.30 was het vaak ik ben toen gaan google en kwam uit bij haar naar bed toe tijd te verzetten naar een totaal van een uur en dat dan 3 weken lang vol houden! En dat hebben we gedaan ze gaat nu rond 19.45 naar bed en is meestal 6.30/7.00 wakker en dat gaat nu al een aantal weken goed ! Zo nu dan een keertje later werkte hier ook totaal niet! Misschien is het het proberen waard ? Het naar moeilijk naar bed gaan heb ik geen ervaring mee gaat altijd super goed. Ik denk ook dat het iets van verlatings angst zal zijn.. lijkt mij erg lastig.
Ze slaapt meestal rond de 2/2.5 uur tussen de middag.. maar ook wel eens korter of langer. Hahaha het bakker / slager / supermarkt verhaal is zeeeer herkenbaar ze zet de hele boel op stelten als ze het een keer niet krijgt ! ?
Ik denk ook zeker wel dat ik consequent ben maar ik ben er ook van overtuigd dat een hoop dingen op deze leeftijd nog niet helemaal begrepen worden. Vooral niet waarom mag dit met mama of papa wel en waarom mag het alleen niet! ( zoals in de vensterbank zwaaien ) er word natuurlijk gedacht en vaak gezegd nou ze snappen alles hoor pas maar op. En daar ben ik het niet helemaal mee eens ze snappen een hoop ja maar niet oorzaak en gevolg en daarom maakt het ze ook zo boos natuurlijk. Hier met de nee kan ze ook erg hard huilen maar eigenlijk negeer ik haar dan en is het zo weer over ! 
 
Het is nu ineens weer minder en bijna geen drama. Ze klampt zich nog wel helemaal aan je vast als ze weet dat ze naar bed moet. Zal er misschien ook bij horen momenteel.
Ga haar eens eerder op bed leggen want denk dat ze momenteel last heeft van oververmoeidheid.

Wij zijn ook consequent in wat wel en niet mag. Wil het ook niet streng noemen maar het leren van standaard dingen in het leven.
Daar hoort teleurstelling ook bij, klinkt misschien hard maar ook daar moeten ze mee leren omgaan.
Nu is ook het moment om grenzen te stellen en ik merk dat ze daar wel erg veel baat bij heeft. Ook als ze ergens huilt, dat maakt me niet zo veel uit. Hoort bij de opvoeding denk ik dan maar.
 
Dat is denk een beetje het punt. We genieten enorm en het is heel gezellig, maar wel alleen als alles mag en meneer zijn zin krijgt. En dat is nou precies niet wat ik wil, dat hij een verwend jongetjr wordt dat altijd zijn zin krijgt. 
Dus idd consequenter zijn. Nee is nee en dan helaas wel vaker drama en de strijd aan gaan. Vind ik moeilijk maar zie de noodaak er wel van in! 
Goh als je mij dit 2 jaar geleden gad gevraagd dan was ik er van overtuigd geweest dat ik absoluut niet zo soft zou zijn haha.
’Fijn’ trouwens dat jullie t ook wel herkennen hahaha de slager zei ook al dat mijn kind zéker niet de enige was ?
 
@chantal, oooh irritant is dat he!!! Heb ik hier ook eens gehad! Ik typ nu vaak eerst in mijn notities en dan knip en plak ik het vervolgens ?
Dat geloof ik dat je dat wat langer moet volhouden. Alleen het punt is dat hij het niet redt tot zolaat! ? Hij is zo moe savonds! En net als vandaag al helemaal, bij mijn ouders slecht geslapen vanmiddag en maar kort. Heb m echt om 19.00 uur erin liggen!!
Dat denk ik ook ja, dat veel dingen nog niet begrepen worden. Daar moeten wij ze dan ook bij helpen!
 
@niempje, fijn dat het weer beter gaat!! Toch weer even zo’n fase! Vastklampen misschien toch de verlatingsangst, of misschien bang? Bang voor het donker ofzo? 
 
@joessie
Ik snap precies wat je bedoelt hoor!! Ik vind het ook zeker niet zo makkelijk als dat ik hier nu doe overkomen. Maar idd de gedachte dat ik anders een verwend kond creëer, maakt het dan toch weer ietsje makkelijker haha!
Ik zei dat eerst ook altijd. Ik wist wel hoe ik mijn kind op zou gaan voeden hahahaha! ?
Ach, ik denk dat het ook wel redelijk zo uit is gekomen, alleen is het niet zo gemakkelijk als dat ik altijd riep haha
 
 
Leuk dat je toch bij iedereen een beetje hetzelfde leest op dit gebied . Dat je niet de enige bent idd. Dat geeft de burger weer wat moed! 
 
Ik vind het ook leuk om te lezen en zo te kletsen met de mama's met de kindjes van beetje dezelfde leeftijd!
KL-E @ ja dan word het indd erg lastig als hij zo moe is. Hier kan ze het altijd wel goed vol houden en nu als ze wel eens erg moe is dan leg ik haar ook wat eerder weg hoor alleen die eerste drie weken echt even aan gehouden. 
Joessie @ Herkenbaar ik dacht ook altijd ik doe het straks echt zo en zo en daar was ik een soort zeker van maar daar dwaal ik soms toch ook echt flink van af ??
Niempje @ misschien indd toch iets van bang in het donker ? Wel fijn dat het nu weer beter gaat.
Hier vanmorgen opeens weer een erg vroege dame die wakker was. Weer een handje van erg vroeg poepen!
Denk dat haar hoektanden erdoor gaan komen.. 
 
Haha ja 'fijn' dat we allemaal hetzelfde meemaken. Dan voel je je niet alleen en het fijnste vind ik dat het dan niet aan ons als ouders ligt maar dat het gewoon die heerlijke fases zijn.
Ik denk verlatingsangst, bij het kdv was het ook dikke tranen als ik weg liep en toen ik eenmaal buiten was kijken en zwaaien.
Gister avond helemaal geen gemiep meer, hoop dat ze weer snapt dat we haar nooit alleen laten.

En idd die combinatie met tanden krijgen.. ze krijgt haar eerste kiesjes en het duurt en duurt zeg. Nog niet door het tandvlees heen maar helemaal dik en rood. Heerlijke zure waterige luiers. Lijkt me ook een mega druk geven op haar koppie.
Hahah @Chantal, dat erg vroeg poepen klinkt bekend in de oren. Heel haar poepschema is weer veranderd hahaha. Heeft er nu ook een handje naar om dit te doen als ze voor haar middga dutje in bed ligt. Dan slaapt ze een uur en wordt al poepend wakker.
Wij leggen heel veel uit waarom we dingen doen en ik neem haar echt mee in een gesprek. Ik vraag niet wat ze wil want dat snapt ze natuurlijk niet, en buiten dat is dat iets wat wij bepalen en niet zij haha. Maar als ik iets doe of we gaan iets doen dan begrijpt ze het echt allemaal.
Ook simpele dingen als opruimen laat ik haar mee helpen. Pak dan iets wat in de prullenbak moet. Dan vraag ik of ze het wil weg gooien in de prullenbak. Dan komt ze het mega enthousiast ophalen en weggooien. Ook 'samen' schoonmaken en de vaatwasser doen.
Heb het idee dat ze dan snapt dat dit bij het dagelijkse leven hoort.
 
Dat samen weggooien doen wij ookinderdaad, vind hij mega leuk! En de was in- en uit de wasmachine doen. Em zn speelgoed opruimen, heerlijk hulpje in huis haha.
En idd belangrijk om ook met teleurstellingen te leren omgaan, dat hoort ook bij het leven! 
echt fijn hoor dit forum en met andere moeders te kunnen delen :). Vandaag eindelijk weer even mooi weer, lekker naar buiten!
 
Hier ook eentje die heel graag helpt bij het opruimen! Nog maar van genieten zolang het duurt! Straks zijn het pubers en zit je ze de hele dag achter hun vodden aan ?
vaatwasser uitruimen is hier favoriet! Dan gaat hij het bestek in de bestekla gooien. Alles pleirt hij dr dan in, daarna moet ik t wel nog ff ordenen hahaha. Wasmachine mag hij mij niet bij helpen, want telkens gaat hij aan de knopjes zitten. Hij heeft al n keer het kinderslot erop gekregen terwijl de machine aan t draaien was. Ik dacht dat ie stuk was hahaha! Als ik de was ga vouwen helpt hij ook altijd. Dan gooit hij alles van de ene mand in de andere en weer terug. Het duurt wat langer voor ik klaar ben, maar ach wat geeft het! 
Ik ga ook ieder avond voor het slaapritueel met hem zijn speegoed opruimen. Alles gaat de kist in. Ik hoef maar te zeggen we gaan opruimen en bij pleurt alles in de kist. Daarna zeg ik dat we de pyama aan gaan doen en dan rent hij snel weg hahah! Verstopt hij zich onder de stoelen, of achter de gordijnen.
Na de pyama aan, tanden poetsen, dan zijn slaapzak aan, verhaaltje en lekker naar bed!
Hebben jullie een vast slaapritueel?
 
Terug
Bovenaan