Start clomid eind 2020/begin 2021

Hi Shanny en Liekee,
Ik heb morgen een echo voor die cystes. Hoop dat die grote zichzelf inmiddels heeft opgeruimd, dus dat is spannend. 
Met de 25mg heb ik helaas nog steeds wel klachten, alleen de begonnen wel wat later. Met name hoofdpijn. In de 2de week had ik last van duizeligheid en in de 3de week last van hartkloppingen en kortademigheid. Ben benieuwd of het deze maand net zo heftig is. Oh en ik had last van overstimulatie, dat is de voornaamste reden van de verlaging.

Volgens de app is mijn ovulatie donderdag of vrijdag. Zekerheidshalve toch maar aan het testen geslagen. Ben gisteravond begonnen. Eigenlijk meer om te checken of het klopt. Normaliter voel ik de ovulatie alleen vorige maand dus niet door de Clomid denk ik.
Zijn jullie al gestart met de 2de ronde?
Hoe is het spuiten? Valt het mee of tegen? Ik moet deze ronde en de volgende nog aan de Clomid en daarna over op spuiten als het niet is gelukt (3 maanden lang).  Hoop niet dat het zover komt haha!
Zijn de bijwerkingen wel minder met het spuiten?

@Sanne Beau  @Liekee
Hoe was het gegaan bij de echo? Bij mij was gisteren op cd10 niet veel te zien. Aantal eitjes die wat kleiner zijn dan 10. Donderdag mag ik terug om te kijken of ze zijn gegroeid. If not, dan moet ik de dosis gonal f verhogen.
Bij ons in het ziekenhuis moest ik 2 rondes met clomid en vanaf derde ronde met gonal F. Dus ik zit nu midden in ronde 3.
Het prikken gaat dagelijks wel wat beter. Ik moet zeggen dat ik er nog steeds geen fan van ben maar ik heb minder bijwerkingen met het prikken dan met de clomid pillen. Ik ben minder emotioneel en ook geen haaruitval.  
Alleen hier en daar wat blauwe plekken op mijn buik.
Nou finger crossed dat er wat eitjes zijn gegroeid donderdagggg

@shanny,

Ik zit op dag 12 volgens mij, beetje onduidelijk na het bloedverlies.

Echo ging goed, geen cystes meer gelukkig. Had 1 ei van 15mm en 1 van 10mm en nog eentje die te klein was. Volgens maand moet ik de dosering ietsjes verhogen (de ene dag 50mg, de andere dag 25mg). In de hoop dat ze sneller gaan groeien. Ik ben nu aan de gang met ovulatietesten, volgens de app is het a.s. Vrijdag maar gezien het rommelt weet ik het even niet meer.

Dat hoorde ik inderdaad ook dat het voordeel is dat je minder last hebt van de bijwerkingen omdat het plaatselijk wordt ingebracht. Super fijn dat je geen bijwerkingen meer hebt, hoop dat de gonal F je meer succes brengt?? .

@Shannyy ik was in de war met de dagen, maar moest eig aankomende maandag, maar dat werd toch vandaag. Helaas nog niets groter dan 10mm. Ik ben wel een beetje sip. Ik moet nu dinsdag weer! 
Hoe is het bij jou nu? 

@Sanne Beau
Wat goed dat de cystes weg zijn! Je hebt toch al een mooi eitje! Waarom alsnog dosis ophogen? Ik ben benieuwd wanneer jij je positieve ovu test heb! Goood luck!
@Liekee
Oh wat erg!! :( ? ik begrijp dat je sip bent. Omdat dit al zo lang duurt. Ik duim echt voor je dat er dinsdag wat is gegroeid!
Ik had afgelopen maandag ook eitjes allemaal kleiner dan 10mm. Donderdag terug geweest en er leek een groeiene eitje bij te zitten. Die was ongeveer 12mm.. iets groter dan de rest. Nu moet ik maandag (morgen) terug om te kijken of ie wel echt is gegroeid. 
Laat je me weten hoe het dinsdag is gegaan! 
Xx

@Shanny,

Dosis verhogen is om de kans te vergroten. Ik vind het zonde van al die andere eitjes, voorraad is niet oneindig natuurlijk. En denk om het sneller te laten groeien.

Ik had zaterdag al een dikke streep, dus toen meteen de IUI ingepland voor gisteren. Gisterochtend een CB positieve test gehad. Vandaag is de eisprong. We hadden ook goede zaadvangst. Nu hopen dat alles goed gaat en weer op het wachtbankje.

Hoe is het bij jou? Wanneer is je ovulatie en IUI?

@Sanne Beau
Wat goed! Ik heb vandaag ook groen licht gekregen! Eitje is 20mm! Vanavond ovitrelle spuiten en woensdag inseminatie.  En dan is het ook maar weer wachten...
Finger crosseddd!

Terug
Bovenaan