Start clomid eind 2020/begin 2021

Hoi dames! Ook ik zou ik graag met jullie willen meekletsen. Ik zal mezelf even voorstellen; ik ben Ina en inmiddels al ruim een jaar bezig voor ons eerste kindje. In juli ben ik zwanger geraakt, maar dat ging helaas mis en sindsdien werd ik niet meer ongesteld. Begin januari ben ik begonnen met een kuur Primolut en daarna mocht ik op CD3 beginnen met Clomid 50mg.
Ik had zoveel hoop op een mooie start van 2021, maar gisteren op CD16 waren er geen metenswaardige follikels te zien. Ik had op CD12 ook al een FM en toen was er een eitje te zien van 8mm, maar gisteren zei de echoscopiste dus dat het de moeite niet waard was om op te meten. Dat was zo'n domper; ik heb thuis zelfs even een potje zitten huilen. Wat al die hormonen soms wel niet met je doen, haha. Aanstaande dinsdag mag ik weer terug voor een FM op CD20, maar ik heb er geen vertrouwen meer in. Ik weet niet wat de stappen daarna zijn, maar het is altijd zo vervelend dat er zoveel tijd overheen gaat. Ik leef een beetje van echo naar echo, dus de tijd gaat zo tergend traag voorbij.
Hopelijk gaat het bij jullie een stuk beter!

Welkom Inaaa!
Wat een heftig verhaal! Had je voor je miskraam ook last van onregelmatige cyclus?
Als Clomid 50mg niet aanslaat wordt er waarschijnlijk 100mg aangeraden. 
Ik heb zelf in juli ook een miskraam gehad en in september ook weer. Het goede nieuws is dus dat we wel zwanger kunnen raken. Alleen moeten ze ff blijven plakken.
Ik snap wel hoe jij je voelt. Na veel tegenslagen ben je natuurlijk helemaal op. Het is dan ook okay om te huilen. Ik huil eigenlijk ook vaak. Zelfs als een echo goed is gegaan.. want dan denk ik... jaa HSG was goed, eitjes groeien, zaadjes in orde maar na 3 jaar nog steeds geen baby... 
Dus maakt niet uit als jouw follikels er iets langer over doet om te groeien als we uit eindelijk maar zwanger worden! Hou vol en niet opgeven!
Hopelijk komen ze met een ander oplossing waardoor je eiblaasjes snel gaan groeien!

Hallo dames,
Ik zou ook graag met jullie mee willen kletsen en ervaringen uitwisselen!
Mijn verhaal in het kort: nadat ik in 2014 gediagnosticeerd was met Hodgkin (lymfeklier kanker) en de nodige chemo en bestralingen heb gehad werd mij verteld dat er een verminderde kans op mijn vruchtbaarheid was. Ik was toen 21 dus no big deal.
Toen mijn vriend en ik eind 2019 toch wel serieus over kindjes begonnen te praten en ik met de pil gestopt was, begonnen de twijfels toch wel uit het verleden naar boven te komen. Toen ik na 6 maanden nog niet ongesteld was geworden na het stoppen met de pil ben ik doorverwezen naar de gynaecoloog en werd er naar onderzoek 'gelukkig' PCOS vastgesteld! 
Dus niet verminderd vruchtbaar door de Hodgkin maar moeilijk zwanger raken door PCOS. We hebben gekozen om eerst een jaar zelf te proberen maar mijn cyclus was mega onregelmatig. In december 2020 afspraak gemaakt voor het wel bekende medisch traject te starten waar we op 4 januari een belafspraak hadden met de gynaecoloog, na bloedonderzoek en besproken te zijn met andere artsen mochten we 25 januari in het ziekenhuis bij de gynaecoloog komen voor een nieuw inwendig onderzoek en kreeg ik Provera mee en Clomid 50mg om op cyclus dag 3 te starten.
Ik zit nu pas op dag 7 van de Provera dus hoop over een week +- met clomid te beginnen! 
Sorry, korter kreeg ik het niet (mand!) 
Allemaal rete spannend en veel indrukken en emoties maar ik heb goede hoop dat ik dit jaar zwanger zal raken!

Alle dames hier heel veel liefde en geluk voor jullie!

@ Shannyy
Oh dat geeft hoop, bedankt dat je het deelt. Je wordt er soms zo onzeker van hé?
Fijn dat het goed is gegaan en nu weer die spannende wachtweken in. Wanneer mag je testen?
@Inaaa 
Welkom! Wat verdrietig dat het mis is gegaan in juli. Ben je ook gediagnosticeerd met PCOS? 
Bij mij had clomid 50mg geen effect en ik moest ook nog terug tot CD21, ik vond het onzin, maar mijn arts zei dat het echt nog kan dat ze later beginnen te groeien. Het kan nog! Succes dinsdag! 
@KarlijnP
Jij ook welkom hier! Wat een heftige tijd hebben jullie gehad toen je 21 was, jeetje! Spannend dat jullie gaan starten met Clomid! Fingers crossed! 
Hier in de wachtstand tot de volgende echo, maar ik voel me nog steeds niet geweldig. Onwijs moe en ik zit mezelf in de weg. :(

@Liekee!
Jaaa de wachtweken zijn horrible! 14 feb ongeveer mag ik gaan testen. Maar mezelf kennende test ik altijd veel eerder haha!
Heb je al 2e meting gehad? Zijn ze goed gegroeid? Ik herken de onzekerheid zeker!
Nu probeer ik maar 2 weken lekker veel te plannen zodat de tijd een beetje snel voorbij gaat.
@KarlijnP
Wat een heftig verhaal! Ik hoop dat clomid goed werkt! En dat we allemaal dit jaar zwanger mogen raken!

@shannyy ja groot gelijk dat je eerder gaat testen. Ik zou ook niet kunnen wachten haha. Heb je al fijne dingen gepland staan? 

de echo was vandaag helaas niet goed. Ei was niet verder gegroeid dus ik moet vrijdag weer. Best wel een domper... wanneer mogen wij nu eens echt een kans maken?

Haha ja paar dagen ff langs mn moeder en ben sinds paar weken begonnen met een cursus! Dus kan ik me daar volledig op focusses. 
Jeetje wat balen zeg!! Jaa gaat veel tijd overheen en je wilt natuurlijk ook lekker verder. Het klinkt echt als een heel lang proces :(. Wat gaat er nu gebeuren? Misschien ander soort medicatie?
Ik had het echt zo gehoopt voor je! We moeten niet opgeven

Goedemorgen dames, 
Hoe gaat het allemaal met jullie?
Ik heb 6-2 mijn onttrekkingsbloeding gekregen na 10dagen Provera. na 2 dagen laatste pil kwam de bloeding al dus dat is lekker vlot!
Wel een stuk minder dan een normale menstruatie maar ik lees dat vaker en is niks om mij zorgen over te maken werd me verteld.

Ik ben dus afgelopen maandag begonnen met Clomid 50mg, zojuist mijn 2e pil en vrijdag de laatste pil. Maandag de 15e heb ik mijn eerste folikkelmeting (op CD 10 wat ik best vroeg vind maar oke?) Hopelijk is daar al iets op te zien!
De 16e ga ik beginnen met ovulatie testen van sensitest, ik ben heel erg benieuwd of hij op gaat lopen!

Ik denk aan jullie en duim voor jullie!

Liefs Karlijn

Terug
Bovenaan