Starten kinderwens

Leuk om even mee te lezen, zo herkenbaar allemaal.ook wij zijn er klaar voor, ik ben zelf 26.vanaf eind oktober gestopt met de pil. Paar dagen laten had ik dan ontrekkingsbloed.Er van uit gegaan dat het wel even kon duren voor ik voor het eerst echt ongesteld zou worden (lees 47 dagen later). Wat heb ik me beroerd gevoelt; gevoelige borsten, hoofdpijn, maagzuur.....Deze maand benieuwd hoe het gaat lopen. 

@Lenamar, Je schrijft: "Na mijn eisprong had ik heb idee dat ik blaasontsteking kreeg, branderig gevoel bij het plassen en steekjes. Ook moest ik veel naar het toilet."Exact dat had ik dus ook. Nu is het weer over maar de zijkanten van mn borsten doen echt wel zeerder. Dat had ik anders altijd pas n dag of 2 voor mn menstruatie. Die steekjes heb ik nog steeds wel hier en daar. Gek he? Ik heb ook echt het gevoel dat het raak is. Of ik hou mezelf voor de gek... Ik heb samen met mijn man besloten dat ik woensdag (3 dagen voor NOD) ga testen met een test die je vanaf 10Ugl/ml HCG kan doen. Woensdag zijn we in de ochtend allebei thuis en ik kan denk ik mn nieuwsgierigheid niet bedwingen tot volgende week zaterdag. De dagen gaan nu al zo langzaam hahaZijn jullie al bezig met spulletjes enzo? Ik krijg van een aantal vriendinnen spullen aangeboden omdat zij uit de categorie baby's zijn en merk dat ik daar ook echt nesteldrank van krijg. Hoe gaan jullie daar mee om?@ de meiden met ook komende week NOD, Succes en ik duim elke dag dat er weer wat positieve testen bij mogen komen!!@ Linda en Vennie, blijven jullie hier een beetje meeschrijven of gaan jullie door naar ene ander topic? Zou het wel leuk vinden beetje op de hoogte te blijven, maar kan me voorstellen dat t voor anderen misschien anders is.Liefs! Leia

@Anomi wat vervelend dat je zo een lange cyclus hebt dan duren de dagen/weken echt lang! Gebruiken jullie ovulatietesten?Ik ben december 2017 gestopt met de pil, om geen hormonen meer te slikken en te ontpillen en zijn december 2018 voor de eerste ronde gegaan dus ik ken mijn cyclus al wel. Heb een cyclus van 29/30 dagen.We hadden vandaag een verjaardag en er vroegen 2 verschillende mensen die we helemaal niet goed kennen of we al aan kinderen wilden beginnen of al zwanger waren (we zijn september 2018 getrouwd dus mensen verwachten het blijkbaar). Vond het echt een onverwachte en directe vraag! Ik heb gezegd nee hoor we willen nog op reis (gaan we ook doen in maart). Ik wil niet dat mensen het weten en er dan naar gaan vragen, zeker als het wat langer duurt.

Jaa ik vind het ook leuk om even op de hoogte te blijven, maar kan me ook voorstellen dat het in een ander forum wat passender en interessanter is!Ik kijk zeker al naar spulletjes.. mijn broer zijn inmiddels ‘klaar’ met kinderen en vroeg ons laatst of we spullen van hem willen.. Aangegeven dat het natuurlijk altijd welkom is, maar we voorlopig geen kinderen zullen krijgen! Precies hetzelfde als wat jullie zeggen, ik wil niet dat mensen het weten!!en wat een directe vragen tegenwoordig je.. ik hoor dat ook steeds meer. Alsof een keer bob bijvoorbeeld; Oohh ben je zwanger? Lijkt me best confronterend als hecht maandenlang bezig bent.. Op dit moment nog geen ovulatie testen gebruikt maar heb besloten dit toch te doen wanneer het deze ronde niet raak is! Door die lange cyclussen heb ik echt geen idee, en voordat ik naar de huisarts zou gaan wil ik dat eerst gecheckt hebben:) Maar ik vind ‘klussen’ een stuk minder leuk wanneer het een moetje wordt... 

Hallo allemaal, wat een spannend tijd voor jullie! Mijn vriend en ik hebben besloten om nu vanaf het nieuwe jaar ook te gaan proberen een kindje te krijgen. Ik ben net gestopt met de Nuvaring dus het is nu afwachten wat mijn cyclus gaat doen, ben erg benieuwd. Ik heb 4 jaar de Nuvaring gebruikt en daarvoor zo’n 6 jaar de pil geslikt, dus geen idee wat mijn lichaam gaat doen! Foliumzuur slik ik al en verder eerst die cyclus maar even zien... spannend! Vind het leuk om ook jullie verhalen te lezen! Succes allemaal:)

[quote quote=10150906]Hallo allemaal, wat een spannend tijd voor jullie! Mijn vriend en ik hebben besloten om nu vanaf het nieuwe jaar ook te gaan proberen een kindje te krijgen. Ik ben net gestopt met de Nuvaring dus het is nu afwachten wat mijn cyclus gaat doen, ben erg benieuwd. Ik heb 4 jaar de Nuvaring gebruikt en daarvoor zo’n 6 jaar de pil geslikt, dus geen idee wat mijn lichaam gaat doen! Foliumzuur slik ik al en verder eerst die cyclus maar even zien… spannend! Vind het leuk om ook jullie verhalen te lezen! Succes allemaal:)[/quote]Hoi Veerveer! Welkom bij dit topic!
Leuk dat jullie ook geen proberen. Zoals je misschien kan terug lezen is dit forum eind nov/begin december begonnen en hebben de eersten al fijn een positieve test! Superleuk. Hebben jij en je vriend al een idee over hoe jullie de komende periode gaan aanpakken? Er vol in met allerlei hulpmiddelen om de vruchtbare dagen te bepalen of gewoon het geluk laten spreken en rustig afwachten?

Ja ik zag dat er al positieve testen zijn, wat mooi en fijn! Voor nu gaan we eerst vooral kijken hoe mijn cyclus op gang komt en dat ga ik bijhouden in verschillende apps, zodat we hopelijk wel weten wat de vruchtbare dagen zijn. Ovulatietesten wacht ik denk ik in het begin nog even mee, eerste weken/maanden wellicht mega aan t ontringen dus ik ga ervanuit dat dat nog niet direct regelmatig is, maar wie weet ga ik daar op een gegeven moment wel mee starten. Mijn vriend en ik werken beiden in de luchtvaart dus we zijn ook regelmatig wat dagen in het buitenland, dus dan zou het wel fijn zijn als we enigszins weten wanneer de vruchtbare dagen zijn (en dus ook weten als het praktisch gezien die ronde gewoon niet kan lukken). Ik ben zelf net 26 en mijn vriend is 28, dus we hebben ook geen megahaast wat onze leeftijd betreft. Maar natuurlijk hopen we dat het snel lukt, zo spannend het afwachten!

@Anomi. Sinds ik met de pil ben gestopt in dec wel ontstrekkingsbloed gehad. Dacht laat ik maar een app gebruiken om het bij te houden. Ik had eerst zoiets van die testen wacht ik nog mee, maar goed ik wil wel grip hebben op mijn cyclus. Omdat mijn ovulatie vandaag begint (licht streep) zie ik op de app 24e NOD staan vandaar. Geen idee hoe dat verder uitpakt. Omdat wij niet super vaak “klussen” dacht ik zo doen we het elke keer op de verkeerde momenten.. maar ik heb het niet gezegd tegen mijn man. Dan voelt t niet als “moeten” misschien al zal hij er zeker wel begrip voor hebben, maar toch dit houdt t leuker denk ik. Over spullen gesproken. We hebben een ledikant en commode gekregen. Daar zeg ik dan geen nee tegen. Kan het in de opslag en dan heb je dat alvast. Scheelt toch weer. Normaal zou ik liever alles nieuw kopen, maar dit ziet er als nieuw uit. Zonde om weg te doen dacht ik.. ? Mensen hebben niet altijd het besef dat die vraag kwetsend kan zijn.. en indd die stomme verwachtingen.. ik ben 4 jaar getrouwd en hoe vaak mij dat al niet gevraagd is... @Pukje heb gelezen dat je dan het beste om de dag kunt “klussen”. Dat ga ik proberen denk ik.. 

Terug
Bovenaan